*Felix matte*
Ser just nu på Minnenas Television
Minnenas television
Tid: 21:05-22:10

Lyckohjulet eller Var ska jag hänga min hatt i natt. Östen Warnerbring hyllas med denna succéshow från 1971 där han framträder tillsammans med Cornelis Vreeswijk och Ernst-Hugo Järegård. En show där ett stort lyckohjul på scenen får avgöra vilka nummer som skall framföras. Det blir bland annat ett Ferlin-potpurri, Cornelis sjunger om Ågren och Östen och Ernst-Hugo spelar abstrakt poker. Text-tv 199.



Cornelis sitter och sjunger med cigarett i handen och Ernst Hugo Järegård med cigarr ohmy.gif

Mysigt iaf att återse programmet... minns så väl hur vi satt som klistrade framför teven då på sjuttiotalet. wub.gif
Snöflinga
Undrar just om det går i repris huh.gif För det skulle jag vilja se ... Jag satt klistrad framför Eurosport och såg Anna Lindberg ta EM-guld i simhopp biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Snöflinga @ 05-08-2006, 22:17)
Undrar just om det går i repris huh.gif För det skulle jag vilja se ... Jag satt klistrad framför Eurosport och såg Anna Lindberg ta EM-guld i simhopp biggrin.gif

Ser inte ut som den skulle gå i repris sad.gif

Vi såg Anna ta guldet innan vi zappade över till minnenas. smile.gif
zaaritha
Ja--verkligen!
Såg Corneliis W. i Tidaholms Folkets park! Han var onykter, hade badbyxor på sej o var sluddrig!
Men--han hade många bra texter!
Såg även Gunnar Wiklund, men han hade gallstensanfall, mitt i uppträdandet--fick köras iväg i ambulans......
Såg Sven-Ingvars på eldfesten i Mariestad--68-- Sven-Erik Magnusson var
full o bar sej illa åt!
*Felix matte*
CITAT (Felix matte @ 05-08-2006, 22:21)
CITAT (Snöflinga @ 05-08-2006, 22:17)
Undrar just om det går i repris  :huh: För det skulle jag vilja se ... Jag satt klistrad framför Eurosport och såg Anna Lindberg ta EM-guld i simhopp  :D

Ser inte ut som den skulle gå i repris sad.gif

Vi såg Anna ta guldet innan vi zappade över till minnenas. smile.gif

Kanske finns programmet att se på nätet...Minnenas television. ides inte leta igenom alla sidor rolleyes.gif
Lady Hamilton
CITAT (zaaritha @ 05-08-2006, 22:22)
Ja--verkligen!
Såg Corneliis W. i Tidaholms Folkets park! Han var onykter, hade badbyxor på sej o var sluddrig!
Men--han hade många bra texter!
Såg även Gunnar Wiklund, men han hade gallstensanfall, mitt i uppträdandet--fick köras iväg i ambulans......
Såg Sven-Ingvars på eldfesten i Mariestad--68-- Sven-Erik Magnusson var
full o bar sej illa åt!

rolleyes.gif Du verkar ha haft lite otur när du gått på "uppträdanden"..........
hoppas att det har blivit bättre på senare år wub.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 05-08-2006, 22:22)
Ja--verkligen!
Såg Corneliis W. i Tidaholms Folkets park! Han var onykter, hade badbyxor på sej o var sluddrig!
Men--han hade många bra texter!
Såg även Gunnar Wiklund, men han hade gallstensanfall, mitt i uppträdandet--fick köras iväg i ambulans......
Såg Sven-Ingvars på eldfesten i Mariestad--68-- Sven-Erik Magnusson var
full o bar sej illa åt!

Jan Höiland var märkbart berusad när han uppträdde
här för mååånga år sedan.
Det var en otrevlig upplevelse som etsat sig fast i minnet. sad.gif

Öht så är många av våra folkkära artister fast i alkoholfällan. sad.gif
zaaritha
Ja--tyvärr!
Men Smokie o Refreshments var åtminstone nyktra i Skövde!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon