Full version: min älskling
pejori
i söndags kväll...precis när jag skulle lägga mej, kom min son hem och dumpade den här i mitt knä. wub.gif
den är nu nio veckor gammal och eftersom hon nu inte längre behövdes för diandet, skulle hon slås ihjäl igår. sad.gif sad.gif
inte kunde jag låta henne dö, hon har ju bara börjat.... smile.gif smile.gif
så här är hon...xena...min lilla krigarprinsessa wub.gif wub.gif


har också glädjen att vara bäbisvakt åt hennes storebror, som var samma öde på väg, när sonens flickvän räddade den.....
här är han.. wub.gif
suddis
Ohhh vilka fina! Men jag förstår inte anledningen till att de skulle slås ihjäl: "inte längre behövdes för diandet"? Vad menas med det??

/suddis.
pejori
dom behöll två ungar, för att dom skulle dia ur mamman...resten avlivades när dom var två dagar gamla sad.gif sad.gif
hittade dom ingen som ville ha dom, så skulle dessa också få dö....den gråas syskon avlivades för en vecka sedan...och min lilla skulle gått igår...då gick hennes bror ur tiden...men jag fick räddat en ialla fall..... sad.gif sad.gif

ordet kastrering har dom nog inte hört talas om....detta var tredje kullen på raken... mad.gif wink.gif
anna_rispan
så man måste dia ur katter.

jag hade liksom fått för mig att ett djur som inte diades slutade göra mjölk.


ja tråkigt att de inte ser till att katten inte får ungar om de inte vill ha småkatter. sad.gif
Whiskuchi
Nämen, små sötpluttarna wub.gif
Jag blir så förbannad på människor som inte tar sitt ansvar och ser till att kastrera katten, alternativt ser till så ungarna får stanna hos mamman till de är tillräckligt gamla, och sen hittar bra hem åt dem (inget ont om er - däremot om ägarna till honan) mad.gif

edit: jag tyckte alltså det lät som om ni inte var ett bra hem och ville förtydliga. Men, äsch, idag har jag inte orden med mig.... wink.gif
Boxer
CITAT (pejori @ 08-08-2006, 17:58)
ordet kastrering har dom nog inte hört talas om....detta var tredje kullen på raken... mad.gif  ;)

Jag blir så arg att jag KOKAR när jag hör talas om sådana kattägare.
Boxer
Men tack Pejori, för din insats.
storm
Jag har så svårt att begripa att det fortfarande finns så primitiva människor,vi är ju så upplysta om kastrering,sommarkatter ja mycket annat som jaa allt egentligen.Hoppas att dom kommer till en insikt i framtiden för allas skull för annars tar det ju aldrig slut.pejori ska du behålla kattungen,håll oss gärna informerad hur det går med den lille och lyckatill i sådana fall.

MVH/Elsi
yenny
Det ger verkligen blandade känslor... Sånna sötnosar wub.gif
Men så hemska människor mad.gif

Viken tur att du han rädda en sötnos pejori!
pejori
CITAT (storm @ 08-08-2006, 20:08)
Jag har så svårt att begripa att det fortfarande finns så primitiva människor,vi är ju så upplysta om kastrering,sommarkatter ja mycket annat som jaa allt egentligen.Hoppas att dom kommer till en insikt i framtiden för allas skull för annars tar det ju aldrig slut.pejori ska du behålla kattungen,håll oss gärna informerad hur det går med den lille och lyckatill i sådana fall.

MVH/Elsi

självklart ska hon stanna här hos mej wub.gif wub.gif
hon är redan bästis med hundarna och ligger hos mej på natten smile.gif
det är bara en som fortfarande är sur....den gamla katten... laugh.gif laugh.gif

men hon är så bedårande söt och hennes päls gungar när hon går.... wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (yenny @ 08-08-2006, 20:08)
Det ger verkligen blandade känslor... Sånna sötnosar wub.gif
Men så hemska människor mad.gif

Viken tur att du han rädda en sötnos pejori!

hade önskat att jag kunde tagit dom andra också sad.gif sad.gif
men det är omöjligt med fler katter i min lägenhet nu....och så har jag ju mina hundar också unsure.gif unsure.gif
men det är sååå tungt att veta deras öde....inte ens en vettig avlivning heller mad.gif mad.gif
storm
Vad glad jag blir att den har kommit att stanna hos dig ,du verkar ha ett stort hjärta för mäniskor och djur.

MVH/Elsi
forget-me-not
CITAT (pejori @ 08-08-2006, 17:30)
så här är hon...xena...min lilla krigarprinsessa wub.gif  :wub:

wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
Stackars liten. Bara 9 veckor sad.gif
Man blir så arg på såna människor, och lite gladare över att det finns nån som vill ta hand om alla oönskade djur wub.gif
*Felix matte*
Åh vad söta wub.gif

Förb... för att sååå knäppa människor tillåts ha djur mad.gif
och glad för att det finns såna som du Pejori, som räddar och tar hand om de små. wub.gif
netaave
Brodern är ju bara så söt
LadyG
wub.gif wub.gif wub.gif

Man bara måste ju älska sådana små söta wub.gif

Hur kan man vilja göra något så gulligt illa?
Kryddan03
Anmäl dem! Kattungar som är äldre än 8 dagar får endast avlivas med injektion av narkosmedel vilket endast får utföras av veterinär. Eller genom skjutning och då måste man ha jaktlicens.
L 24, DFS 2004:7
mulle
wub.gif wub.gif wub.gif
Grattis Pejori! Absolut ljuvlig!
Men nu får du inte skaffa flera djur för då får du aldrig någon som kan vakta dem medan du hälsar på mig och Coffee!
Mulle
Leia
CITAT (Felix matte @ 08-08-2006, 21:31)
Åh vad söta wub.gif

Förb... för att sååå knäppa människor tillåts ha djur mad.gif
och glad för att det finns såna som du Pejori, som räddar och tar hand om de små. wub.gif

Instämmer i föregående talare!

Jösses så fin hon var den lilla krigarinnan! wub.gif wub.gif wub.gif
pejori
CITAT (mulle @ 09-08-2006, 07:05)
wub.gif wub.gif wub.gif
Grattis Pejori! Absolut ljuvlig!
Men nu får du inte skaffa flera djur för då får du aldrig någon som kan vakta dem medan du hälsar på mig och Coffee!
Mulle

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ungarna börjar bli vana vid mina hyss nu laugh.gif laugh.gif
dom får dela på djuren när jag är hos dej wub.gif wub.gif
zaaritha
Det borde vara "körkort" på att få ha djur! mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon