Jag har satt 3 pallkragar ovanpå varandra och klätt med jordpåsar inuti. Eftersom insidan på dessa påsar är svart så var jag lite orolig att det skulle bli för mörkt i lådan. Jag fyllde på med jord till halva höjden och planterade Västeråsgurka i. Vi tänkte haft en ram med plast i som lock men vi lade på en fiberduk så länge. Den blev kvar eftersom gurkplantorna växte högre än pallkragarna. Nu tittade jag ner under gurkbladen idag och skaften till gurkämnena är jättelånga och bara någon mm tjocka. Så brukar väl inte gurkskaft se ut? De var nog över 5 cm långa. Gör den svarta plasten att det blir för mörkt? Funderar på vad jag skall göra nu. Antingen bara ta bort den svarta plasten ovan jord. Vi har bubbelplast närmast träet så det blir inte bart ändå. Räcker det i så fall eller bör jag lyfta av en pallkrage? I övrigt så har plantorna vuxit bra och ser frodiga och fina ut. Jag sådde plantorna i juli så det är därför de inte kommit längre men nu är det massor av gurkämnen (honblommor kan man ju också säga men det är en partenokarp sort.