Lady Hamilton
Jag har förstått att det finns olika sätt att läsa inläggen på Odla.
Själv går jag in på "forum" och på "Index" sidan klickar jag på "Aktuelle inlägg idag"som finns uppe på högersida. Sedan läser jag bara de inlägg som jag tycker är intressanta.
(Helt oberoende i vilken avdelning inlägget är skrivet)
Sedan kan jag trycka på "uppdatera" knappen emellanåt för att se om det kommit in nya inlägg eller svar. Men jag förstår att vi tydligen läser på lite olika sätt........................
AnitaO
Precis så gör jag också smile.gif
netaave
Går in på forumet och börjar med småprat, sen går jag neråt och läser det jag tycker är intressant, fastnar dock oftast i småprat.
ninnisky
CITAT (Hamilton @ 13-08-2006, 19:04)
Jag har förstått att det finns olika sätt att läsa inläggen på Odla.
Själv går jag in på "forum" och på "Index" sidan klickar jag på "Aktuelle inlägg idag"som finns  uppe på högersida. Sedan läser jag bara de inlägg som jag tycker är intressanta.
(Helt oberoende  i vilken avdelning inlägget är skrivet)
Sedan kan jag trycka på "uppdatera" knappen emellanåt för att se om det kommit in nya inlägg eller svar. Men jag förstår att vi tydligen läser på lite olika sätt........................

Så gör även jag smile.gif smile.gif
Zazu
jag kollar i vilka forum det finns nya inlägg, börjar oftast med krukväxter och fortsätter med förkultivering, småprat om trädgård och småprat, ibland tar jag en sväng in i prydnadsväxter, kryddväxter och buskar och träd
yenny
Jag brukar gå in i nästan alla avdelningar typ uppifrån och ner för att se om det kommit in något som jag vill läsa om eller som jag kanske kan hjälpa till att svara på.
fandolin
Tack för tipset! Jag hade inte sett "aktuella .." Skitsmart, då behöver man ju inte bläddra så mycket.
cic
Jag använder aldrig funktionen "aktuella inlägg idag".. Går in i de avdelningar som jag är intresserad av bara. Men jag tror jag ska börja göra som ni andra.. Pröva iaf. smile.gif
Anki på Öland
Jag går in på indexsidan och läser nya inlägg i dom avdelningar jag är intresserad av nerifrån och upp. När det nya är läst hoppar jag runt lite här och där och kollar om något nytt kommit in.
Anki
pejori
CITAT (cic @ 13-08-2006, 20:24)
Jag använder aldrig funktionen "aktuella inlägg idag"..

inte jag heller... smile.gif
jag börjar i index och läser nerifrån och upp...i dom avdelningar som jag har intresse i...så slutar jag med och i småprat...kollar med jämna mellanrum om det kommit "nytt" i "mina" avdelningar wub.gif
Leia
Jag gör olika olika dagar. Ibland vill jag bara småprata lite och går direkt på småprat. Ibland via index in på olika avdelningar. Ibland aktuella inlägg idag. Småprat besöks iallafall alltid! smile.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
jag går in i varje avdelning börjar med Förkultivering och förökning sen tabbar jag alla å sen går in på småprat sist
Piccante
CITAT (Hamilton @ 13-08-2006, 19:04)
Jag har förstått att det finns olika sätt att läsa inläggen på Odla.
Själv går jag in på "forum" och på "Index" sidan klickar jag på "Aktuelle inlägg idag"som finns  uppe på högersida.

Ååååh, ännu en funktion som man inte har upptäckt wub.gif Det var tur att jag läste det, annars hade jag väl iofs kommit på det själv efter något år.
Så ska jag oxå läsa hädanefter.
Tesa
Jag börjar från Index och går in i olika avdelningar som jag är intresserad av...(en del är jag nästan aldrig inne i) uppifrån och ned...sen börjar jag om...
Fialotta
Jag börjar med småprat för det mesta och fortsätter så långt jag hinner smile.gif
Tapio
Halaj!

Själv använder jag_alltid_aktuella inlägg idag.
Jag tycker att det funkar jättebra och det går väldigt fort att se när det kommer in nya inlägg.

Fast när en viss solstråle höll på och härjade som värst så var det jobbigt.
Sidan var då fullständigt nerklottrad med meningslösa inlägg.
Jag (och någon mer) utlyste då en funktion där man kunde välja aktuella inlägg idag_men_kunna välja bort t.ex. småprat.

Det blev inget med det, och som stämningen är just nu så behövs det inte heller tycker jag.

//T
Eva i Skåne
Jippie Hamilton!!!! wub.gif
Jag har lärt mig nåt nytt sleep.gif ... men jag som varit medlem så länge unsure.gif
Jag har också kört uppifrån och ner, först trädgårdsforumet och de rubriker som lockat mig och sen småprat, när jag hunnit det huh.gif
men nu kan jag ju lätt få en överblick.

TACK för tipset!
wub.gif
Lady Hamilton
CITAT (Eva i Skåne @ 14-08-2006, 00:09)
.....Jippie Hamilton!!!!  :wub: .....TACK för tipset!  :wub:..

Leocarpus
CITAT
Ååååh, ännu en funktion som man inte har upptäckt
wub.gif Kul att man är till glädje för någon........
Betty
Så här gör jag:
Klickar på Favoriter, väljer Forum, klickar på Odla och hamnar på Indexsidan. Där kollar jag först på Statistik, om och vem/vilka som fyller år för dagen. Sen kollar jag hur många och vilka som är online. Sen scrollar jag upp till Aktuella inlägg idag och "betar av" listan uppifrån en efter en och läser de inlägg som jag har lust att läsa.

Jag är automatiskt inloggad som Anonym och det är jag mest p.g.a. att jag inte gillar funktionen Visa hela listan på statistiken. smile.gif

När jag har betat av de olästa inläggen så går jag tillbaka till Indexsidan och scrollar ner till botten av sidan. Där klickar jag på Markera alla inlägg som lästa och sen går jag tillbaka till Aktuella inlägg idag. Och så uppdaterar jag sidan emellanåt förståss. smile.gif
Betty
CITAT (Hamilton @ 14-08-2006, 00:20)
Kul att man är till glädje för någon........

Hördududu Hamiltonskan! Jag tycker inte riktigt om den där länken du har lagt längst nere i din profil...
det är ju bara Augusti och högsommarväder varenda dag ju!!! ohmy.gif laugh.gif tongue.gif
Gillan
Efter viss vägledning från en kvinnlig agent så går jag också in på
aktuella inlägg idag. Men nu kom det lite utförligare tips från Betty
också smile.gif

Ps! Håller med Betty om "det där du har längst ner Hamilton!".
Inte är det slut på sommaren på länge än laugh.gif laugh.gif .ds
kristerh
jag börjar med småprat, läser det som jag tycker intresserar mig (det mesta) men vissa avsändares inlägg brukar jag inte läsa...
går sedan igenom alla avdelningar utom de som jag inte har något intresse av förståss. jag använder aldrig funktionen "aktuella inlägg idag".
Kathy
CITAT (Eva i Skåne @ 14-08-2006, 00:09)
Jippie Hamilton!!!! wub.gif
Jag har lärt mig nåt nytt sleep.gif ... men jag som varit medlem så länge unsure.gif
Jag har också kört uppifrån och ner, först trädgårdsforumet och de rubriker som lockat mig och sen småprat, när jag hunnit det huh.gif
men nu kan jag ju lätt få en överblick.

TACK för tipset!
wub.gif

Jaa...samma här.

Tack Hamilton för tipset!! wub.gif wub.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (kristerh @ 14-08-2006, 11:15)
jag börjar med småprat, läser det som jag tycker intresserar mig (det mesta) men vissa avsändares inlägg brukar jag inte läsa...
går sedan igenom alla avdelningar utom de som jag inte har något intresse av förståss. jag använder aldrig funktionen "aktuella inlägg idag".

Så gör jag också! biggrin.gif
Hannele
Kollar, om det hänt något spännande med Träd & buskar.
*Felix matte*
Indexsidan...Aktuella inlägg idag (går att se flera dagars inlägg) Backar till det första olästa och läser inlägg jag har intresse av oavsett avdelning... betar av från slutet till nyaste. smile.gif
Dr blomma
Ja kollar runt lite!!!
-Är medlem på andra forumsidor oxå.
Stackens bilvårdsida är riktigt bra.
-För er som vill ha tips på div intressanta saker om bilar.
Ex rostskyddsbehandling,rekondiotionering mm
Den sidan rekomenderas varmt=)))

Mvh/Dr blomma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon