Fru Frö
Har varit nyfiken nog länge nu.....

Hur gör jag om jag vill försöka nästa år. Måste jag förkultivera? Funkar Bauhaus billigaste jord? Ska man blanda med gödsel? Måste den stå på backen eller finns det någon som gjort en annan variant?

Jag skulle vilja ha min på vår stenbelagda uteplats på framsidan, och skulle vilja kunna flytta på den - då behövs ju en botten och ett par hjul..... är det någon som har erfarenhet av detta?

Hur många timmar sol måste den få? Vad är tacksamt att odla? Skulle vara jätte mysigt, inte minst för mina barn att dra upp och äta en morot som de själva sått... wub.gif wub.gif wub.gif

Hur många kragar bör man ha på höjd?

Är jag ensam om att alltför ofta länga till nästa år.....? rolleyes.gif
noora
Av det jag odlade i år var rödbetor, brytbönor, majrova, sallad och lök det bästa. Morötterna sådde jag för sent, så det blir nog ingen skörd av dem i år.

Resten får någon som har riktiga pallkragar svara på, mina "pallkragar" består av sexkantiga sandlådor :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon