Full version: Operation 7 sept.
Sidor: 1, 2
netaave
Idag ringde dom från plastiken och erbjöd en återbudstid 7 sept.
Det är ju nästa vecka ju!
Har till i morgon fm på mig att tacka ja, annars blir den som planerat i november.
Vet inte hur jag ska göra!
Ska ta bort överskottshud på magen, 3,5 kg.
Biggan_
Grattis! Kör på, kan ju vara skönt att ha det överstökat snabbt och slippa gå och tänka på det! Lycka till! wub.gif
LadyG
Jag tror att du skulle bli glad av att tacka ja, eftersom du lyckats med allt det andra själv och detta är det sista s a s. Det kan nog vara skönt att få det ur världen också.

Det måste ju vara skönt att göra det nu så operationsärren hinner läka till jul?
Gillan
Oj! Misstänker att du känner ett inre darr just nu. Att behöva
svara så där på stört kan ju inte vara allt för lätt.

Sätt dig ner, ta långa djupa andetag, gärna med en kopp te eller nåt.
Så att du känner att du blir lugn. Sen tänker du efter.

Men jag misstänker att du gärna vill nappa på erbjudandet. Och
känner du så så säger jag som de andra: Go for it. Och
framför allt Lyck till!
Yin o Yang
Slå till tongue.gif . Håller med de andra om att det väl måste vara skönt att få det gjort och i god tid före allahelger som kommer i slutet av året. Lycka till!
kristerh
Klart du ska slå till direkt, så är det gjort sedan.
ninnisky
Kör till - Du bara ångrar om du väntar. Lycka Till biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
forget-me-not
Om du känner dig fysiskt och psykiskt stark och stabil just nu, jag uppfattar som att du gör det efter en lång och skön semester, så tycker jag att det är ett bra tillfälle att göra operationen. smile.gif Ju starkare man är ju bättre återhämtar man sig, det känner vi ju till. Sedan när november kommer så är du redan pigg efter din återhämtning och tänk vad skönt det ska kännas då att redan ha gjort detta. wub.gif

Edit: kan inte stava
Elisabeth-Västkustkolonisten
Netaave ta den återbudstid du får. Slår till bara, sen har du det bakom dig.

Jag fick ju för 4 år sedan ett återbudstid till ryggkliniken i Strängnäs, precis den dagen när jag hade trädgårdsträff i min trädgård. 6 Vänner från tyskland kom hit och träffen var planerad ett halvt år innan.

Jag var så när aatt tacka nej men då stod min sambo framför mig och viftade med fingret, , så ungefähr att om du bara vågar att tacka nej.

Jag tackade ja, dom ringde mig på eftermiddagen när dom satt i min trädgården och jag mådde pyton.... Men det kändes bra

Så tar den tid du får

Elisabeth
Leia
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 29-08-2006, 18:13)
Netaave ta den återbudstid du får. Slår till bara, sen har du det bakom dig.

Absolut! Då slipper du ha det framför dig och gå och tänka på det! smile.gif wub.gif
netaave
Har tackat ja!
kristerh
Bra, lycka till wub.gif
Farbror Blå
mm lycka till=)
LadyG
Lycka till! wub.gif

Det kommer att gå jättebra smile.gif
yenny
Så skönt att få det gjort redan nu! Lycka till!
netaave
Operationen är i fara p.g.a. en annalkande förkylning.
Är så där retfullt småsnorig, inget jag skulle vara hemma för i vanliga fall, men nu är jag det för att försöka mota bort den.

Det vore väl typiskt va, om jag skulle behöva avstå för detta.
Enligt sköterskan kan man bli sövd även om man är lite förkyld om man inte har feber och det tror jag inte jag har.
Men det är narkosläkaren som har sista ordet.
CurlySue
oj oj..åk till närmsta "naturapoteket" och köp "krisbrus" + "echinacea"...
det är kanon bra, har fått flera förkylningar att helt gå över på 24 timmar.

Tror även att de kallas "Life" nu för tiden.
netaave
Har surfat runt på olika plastikkirurgsidor, det är en hudreduktion jag ska få, inte bukplastik.
Trodde det var samma sak, men det är det inte även om det ofta görs i kombination med varandra och fettsugning.
netaave
Börjar bli nervös......
Inläggning i morgon 9.00
CurlySue
Jag håller tummarna gumman wub.gif
stina
Tumhållning av mej också! wub.gif

Kramar från Stina!
netaave
Tack, Dottern får väl skriva och berätta hur det gått/går, hon har väl också tfnnr till sängen till er som brukar höra av er på det sättet.
Nu stänger jag snart av ska bara snabbläsa lite först, sen kommer jag tillbaka när det är över.
Castea
Tänker på dig.
Hoppas du snart är på benen igen.
askar
Lycka till Neta wub.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Lycka till
Gillan
Tänker på dig och unnar dig så väl denna operation.
Hoppas ellave hör av sig så snart hon vet hur det gått.
fruberglund
Lycka till! Hoppas allt går väl, om jag nån gång i livet lyckas gå ner mina kilon jag behöver så kommer jag också behöva en sån operation (har hängmage/hängbuk), då kommer jag nog att rådfråga dig lite om din operation m.m. smile.gif wub.gif

Men det återstår ju att se om jag kan gå ner allt först. Ingen idé förrän man fått alla ungar man vill ha först (att operera alltså, gå ner i vikt skadar ju inte ändå).

Ska tänka på dig imorgon smile.gif
LadyG
Lycka till! Hoppas att det går riktigt bra! *håller tummarna*
elleave
Hej! Nu blir det operation i morgon! Det var lite osäkert nästan hela dagen i dag pga förkylningen och högt blodtryck. Men nu är det bara att vänta och se.
LadyG
Idag gäller det! Håll alla tummar ni har!
kristerh
håller alla tummar rolleyes.gif
Summersun
Håller tummarna jag med smile.gif
elleave
När jag pratade med mamma vid halv tre hade operationen gått bra och hon var tillbaka på avdelningen. De har tagit bort 3 kg. Hon lät pigg då men var fortfarande bedövad. Det blir nog jobbigare nu när den håller på att gå ur.
LadyG
CITAT (elleave @ 07-09-2006, 18:47)
När jag pratade med mamma vid halv tre hade operationen gått bra och hon var tillbaka på avdelningen. De har tagit bort 3 kg. Hon lät pigg då men var fortfarande bedövad. Det blir nog jobbigare nu när den håller på att gå ur.

Skicka våra varmaste kramar från oss! wub.gif
yenny
skönt att det gått bra.. och va lättare hon skall känna sej nu med 3 kilo borta biggrin.gif
Du får hälsa till henne!
askar
Hälsar också wub.gif
elleave
Hon ska få komma hem idag, så då kan ni få hälsa direkt till henne. smile.gif

Så direkt det nu kan bli på ett forum... ohmy.gif laugh.gif
LadyG
Så skönt, hoppas hon är glad och nöjd nu, det har hon verkligen förtjänst biggrin.gif
netaave
Hemma! Har ett dränage kvar som troligen ska tas bort i morgon, men iaf hemma om än inte helt utskriven.
Rakryggad som 17 av gördeln men har inte haft speciellt ont.
Skrevs in i onsdags och blev först hotad om att skickas hem p.g.a. ett blodtryck på 185/125.
Vilade en timme sen var det 165/95.
Ja ordinerades mycket vila på em så plastikkirurgen att vi får se vad trycket är i morgon bitti.
He----e tänkte jag, nu när jag kommit så här långt, ska det inte bli av då!
Men narkosläkaren hade en annan inställning, och gick också direkt med på att jag var vaken under operationen. Visste ju att jag skulle vara piggare efteråt då.Var uppe och gick ca 4 timmar efteråt och har inte haft ondare än att jag klarar mig med Alvedon, nu är det bara hålla tummarna för att det går lika bra i fortsättningen.
Och vet ni vad? Jag har naveln i behåll, han har bara tagit bort huden under den wub.gif
anna_rispan
vad skönt att naveln fick vara kvar.
betyder det att den kan åka bort under sådana operationer??? unsure.gif
jag hoppas också att allt fortsätter gå bra!!
malin72
det låter ju jätte bra smile.gif och bara alvedon det är ju super hoppas att du nu läker fint och kommer i form ta det lugnt bara och följ läkarnas råd (från en som tyvärr fått lite fula ärr)
kul att du gjorde det nu istället för nov lite grattis måste jag säga till det beslutet för nu är det ju gjort.... smile.gif
Magdis
Vad skönt att det gick bra! hoppas du kommer att bli supernöjd med resultatet sen när du läkt ihop. smile.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-09-2006, 17:40)
Vad skönt att det gick bra! hoppas du kommer att bli supernöjd med resultatet sen när du läkt ihop. smile.gif

Klart jag blir det är ju 3 kg hängbuk borta!
ninnisky
Skickar många "krya på dig kramar". Snälla netaave, du "låter" ju så pigg redan så jag nästan blir orolig smile.gif
Ta väl hand om dig, det är trots allt en stor grej du gått igenom!
Maggan H
Grattis och ett stort fång av alla fina höstblommor får du av mig. Vad skönt det är över, jag blir alltid jättenervös när jag ska göra nåt inom 'kroppsvård'.
Och apropå naveln kan de flytta den, det gjorde de på min kompis som gjorde samma sak.
netaave
Jo jag vet att man flyttar navlar ibland, men här har han inte tagit bort något ovan naveln därför är den kvar.
Jag kommer ingalunda att bli plattmagad av den här operationen, men bara det att blivit av med den stora påsen som hängde ner på låren är värt mycket.
Bettson
smile.gif wub.gif
Gillan
CITAT (netaave @ 08-09-2006, 17:32)
Hemma! Har ett dränage kvar som troligen ska tas bort i morgon, men iaf hemma om än inte helt utskriven.
Rakryggad som 17 av gördeln men har inte haft speciellt ont.
Skrevs in i onsdags och blev först hotad om att skickas hem p.g.a. ett blodtryck på 185/125.
Vilade en timme sen var det 165/95.
Ja ordinerades mycket vila på em så plastikkirurgen att vi får se vad trycket är i morgon bitti.
He----e tänkte jag, nu när jag kommit så här långt, ska det inte bli av då!
Men narkosläkaren hade en annan inställning, och gick också direkt med på att jag var vaken under operationen. Visste ju att jag skulle vara piggare efteråt då.Var uppe och gick ca 4 timmar efteråt och har inte haft ondare än att jag klarar mig med Alvedon, nu är det bara hålla tummarna för att det går lika bra i fortsättningen.
Och vet ni vad? Jag har naveln i behåll, han har bara tagit bort huden under den  :wub:

Jag blir bara hellycklig av att höra dig och hoppas verkligen att du mår
jättebra.

Och du, var du vaken under op? Hur upplevde du det i så fall? Blir lite nyfiken bara, efter som jag själv varit vaken under en ganska stor op.
yenny
Va skönt att du är hemma igen och att det gick så bra.
Skönt att du klarar det med bara hjälp av alvedon.
Hoppas det går lika bra i fortsättningen.
Fialotta
Va skönt att du har det gjort nu....skickar kramar till dig wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon