Sidor: 1, 2
Hannele
Trots att jag är kvinna själv, har jag aldrig förstått,
varför jag får vänta så länge innan jag får kissa på teater och konserter?
Vad gör kvinnor på toa, som tar så lång tid?
Det hjälper inte ens, att alla speglar tagits bort på kvinnotoaletter... ohmy.gif
(Att skylla på att alla kvinnor har mens samtidigt...? Det tar inte heller många sekunder.)
Berith
Här hemma går mesta toatiden åt till att lösa korsord och sudoku. sleep.gif
Hannele
CITAT (Berith @ 05-09-2006, 09:50)
Här hemma går mesta toatiden åt till att lösa korsord och sudoku. sleep.gif

Är det därför jag får köa utanför! tongue.gif
Berith
Jaa, iaf om du ville låna min toa. biggrin.gif
Rossi
Det är viktigt att ta god tid på sig vid toalettbesök. Man ska inte hasta. Ur medicinsk synvinkel är det bra att tömma blåsan ordentligt.
stina
Många kvinnor har väl en egen spegel i sin kära handväska! tongue.gif
Hannele
CITAT (stina @ 05-09-2006, 10:10)
Många kvinnor har väl en egen spegel i sin kära handväska! tongue.gif

Som dom inte hittar... unsure.gif
Jag förstår.
Berith
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 10:18)
CITAT (stina @ 05-09-2006, 10:10)
Många kvinnor har väl en egen spegel i sin kära handväska!  :P

Som dom inte hittar... unsure.gif
Jag förstår.

laugh.gif
Bettson
CITAT (Berith @ 05-09-2006, 10:19)
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 10:18)
CITAT (stina @ 05-09-2006, 10:10)
Många kvinnor har väl en egen spegel i sin kära handväska!  tongue.gif

Som dom inte hittar... unsure.gif
Jag förstår.

laugh.gif

laugh.gif
Castea
Ingen aning, själv är jag blixtsnabb. Har t o m fått kommentarer för det av lättade damer i kön utanför.

Har levt med en man som var motsatsen, både på privata och offentliga toaletter. Hans pappa skickade oss en dekal med texten "Endast 3 minuter" som han tyckte vi kunde sätta på vår toalettdörr. Vet inte vad han gjorde där inne... nya nummer av National Geographic expanderade tiden mycket i alla fall...
caprifol
Tänk - det har jag också alltid undrat!! Arlanda är ur den aspekten ett förskräckligt ställe - vid de flesta "normala" tider på dygnet. Min man klarar av sitt besök på nolltid medan jag alltid får köa i evigheter.
Snöflinga
CITAT (caprifol @ 05-09-2006, 10:33)
Tänk - det har jag också alltid undrat!! Arlanda är ur den aspekten ett förskräckligt ställe - vid de flesta "normala" tider på dygnet. Min man klarar av sitt besök på nolltid medan jag alltid får köa i evigheter.


Har du inte sett "sällskapsresanfilmen" där tjejerna dukar opp flaskan på toastolen - pass-pilljetter och p-piller - laugh.gif
stina
Jag är också snabbare än blixten på allmänna toaletter. Tycker miljön är för äcklig för att jag ska vilja vara där längre än nödvändigt...
Bettson
Kan nog svara för mig själv:

Först i dörren kollar jag om toaletten är så ren att jag överhuvudtaget vill gå in.... eller om man skall knipa. Det övervägandet kan ta i alla fall 5 sek.

Så tittat man efter att det finns toapapper.....

Så är jag inne och låser, kollar låset så att jag får vara ifred. En hel del toalettlås är opålitliga.

Så letar man efter den obefintliga kroken för handväska och kappan. Och eftersom de ofta är obefintliga så får man leta. Sedan så får man ta till diversere innovativa lösningar för kappan och handväskan.

Så kollar man att toan är ren, om inte så börjar man med att torka den den. Oftast är ju stänken på sitsen vattenstänk men man vill ju inte chansa.

Så börjar man att knäppa upp brallorna och slänger ett öga på golvet. Men vill ju inte få sina brallor blöta ifall det är sunkigt på golvet. Är det separerade toaletter så får man väl förmoda att det eventuellt blöta stänken på golvet är vatten som någon slagit ifrån sig när de tvättat händerna eftersom oftast papperhandukarna är slut eller de där eviga rullhandukarna är för smutsiga för att torka sig på. Eller att vätan är snö. VIlket man vet att den inte är på sommaren. Är det en mix toalett så kan ju herrarnas ha "målat hela världen lilla mammasyndromet varit framme".

Så får man då ibland rulla upp fållen på brallorna för att inte skita ner dessa.

Så gör man sitt egentliga ärende vilket högst tar tjugo sekunder.

Och så är det hela proceduran tillbaka. Upp med brallorna, ner med byxfållen.

Tvätta händerna, man undrar om den torkade sörjan som sitter på tvålautomaten verkligen är tvål.

Man konstaterar att handukarna är slut. Man kollar på den eviga rullhanduken och konstaterar att man inte vill torka sig på den.

Så man tar till toapappret som handduk, kollar så på sitsen att man inte lämnat några vattenstänk efter sig.

Spolar en sista gång helst så trycker man bara på knappen med lillfingret.

Så på med kappan och man tar sin handväska och ska gå.

Man drabbas av en lätt farhåga vilket ibland besannas av dåliga lås, att de inte skall gå att låsa upp igen.

Så flyter man ut i friheten igen och är lättad av att man lyckats genomlida något som man egentligen inte vill, men är tvungen att göra ibland. Nämligen att gå på en allmän toalett.

OCh då har det nog gått några minuter................ wink.gif
pimpim
rolleyes.gif Oj, vad jag känner igen mig i Bettsons inlägg tongue.gif . Men försöker in i det allra längsta att inte gå på offentliga toaletter.
LadyG
Brukar köpa en kaffe på ett fik bara för att ha ett legitimt skäl att 2 minuter senare använda deras rena, välskötta toalett biggrin.gif

Offentliga toaletter är hemska, undviker dem så länge det bara går.
ninnisky
CITAT (pimpim @ 05-09-2006, 10:54)
rolleyes.gif Oj, vad jag känner igen mig i Bettsons inlägg  :P . Men försöker in i det allra längsta att inte gå på offentliga toaletter.

biggrin.gif biggrin.gif

Huvudet på spiken, Bettson!! Precis så är det!
forget-me-not
CITAT (ninnisky @ 05-09-2006, 11:08)
CITAT (pimpim @ 05-09-2006, 10:54)
rolleyes.gif Oj, vad jag känner igen mig i Bettsons inlägg  tongue.gif . Men försöker in i det allra längsta att inte gå på offentliga toaletter.

biggrin.gif biggrin.gif

Huvudet på spiken, Bettson!! Precis så är det!

Visst är det! rolleyes.gif
Leia
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 09:54)
CITAT (Berith @ 05-09-2006, 09:50)
Här hemma går mesta toatiden åt till att lösa korsord och sudoku.  -_-

Är det därför jag får köa utanför! tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

CITAT
CITAT (stina @ 05-09-2006, 10:10)
Många kvinnor har väl en egen spegel i sin kära handväska!  

Som dom inte hittar...  
Jag förstår.
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

CITAT
CITAT (pimpim @ 05-09-2006, 10:54)
Oj, vad jag känner igen mig i Bettsons inlägg   . Men försöker in i det allra längsta att inte gå på offentliga toaletter.

 

Huvudet på spiken, Bettson!! Precis så är det!


Håller också med! Enda skillnaden är att jag när jag spolar tar en bit papper mellan fingrarna och spolknappen! tongue.gif

Fast jag undrar ändå hur det kan ta så lång tid för vissa? Man skyndar u´sig då man vet att fler vill in! smile.gif
stina
För mej går det på några sekunder att uträtta mitt ärende på toan eftersom jag inte kan andas på en offentlig toalett, då får jag kväljningar. ohmy.gif Snabbar jag mig inte på alltså, så svimmar jag av syrebrist! blink.gif
Bettson
CITAT (Leia @ 05-09-2006, 12:36)
Håller också med! Enda skillnaden är att jag när jag spolar tar en bit papper mellan fingrarna och spolknappen! tongue.gif

Det gör nog jag också, fast det ville jag inte skriva. Stänger av kranarna också på tvättstället med papper. Var nästan rädd för att ni efter mitt inlägg skulle tro att jag har någon sorts bakterieskräck.

Vilket jag inte har. Har nog dykt ner i diverse utgödslingar till både knän och armbågar.

Men på något sätt är det skillnad på skit och snusk. Fast jag kan inte förklara hur!
stina
Det är den oidentifierbara smutsen på de allmänna inrättningarna som ger mej kväljningar! Fläckar som jag undrar vad det är etc....

Bläääää säger jag bara (fast jag har inte heller bakterieskräck)
Rossi
Men hörni, tjejer, sätter ni er på sitsen, eller? Själv använder jag lårmusklerna och vidrör inte sitsen. På offentliga toaletter då, alltså! smile.gif
anna_rispan
ja Bettson verkade få med alla moment. eftersom man som tjej sätter sig ner när man kissar. (eller, ja de flesta. för jag har hört att en del inte ens kan sätta sig på toaletten o då bidrar till urin lite här odär.) så blir det ju en del extra moment. om man nu har jacka o väska med sig in. har man inte det så är det ju ändå alla andra saker kvar att kolla.

har man tur o kommer till en toalett som är ren o torr så går ju besöket snabbt. men men...
stina
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:20)
Men hörni, tjejer, sätter ni er på sitsen, eller? Själv använder jag lårmusklerna och vidrör inte sitsen. På offentliga toaletter då, alltså! smile.gif

Samma sak gör jag - vad tränar man annars för! wink.gif tongue.gif
anna_rispan
oj mittinlägg hamnade efter era. fast jag satt o skrev det så jag hade inte läst era innan alltså.

jag lägger toapapper på sittringen. en del toaletter har till ochmed desinfektionsmedel man kan torka av ringen med. någon som använt det någon gång??

jag minns när jag var liten o så skulle in på en toalett. den var olsåt så därför oppnade jag dörren. där inne stod en dam skrevandes som en kille ungefär. hur lyckas man med det???
*Felix matte*
De få gånger jag besökt toa på offentliga ställen har jag tagit mycket papper, blött det och torkat av ringen...sedan ner med rejält med rent papper i toastolen
och så klart använda lårmusklerna. smile.gif

Dom skitigaste toaletterna har jag sett på restauranger och andra matställen. sad.gif
anna_rispan
men då får jag genast en följfråga.

Kan mna slappna av ordentligt i kissmusklerna om man spänner låren??
stina
Absolut, inga problem. Fast i mitt fall handlar det inte om att slappna av utan att spänna allt vad tygeln håller så att det går tillräckligt fort så att jag inte hinner svimma av att hålla andan! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (stina @ 05-09-2006, 13:43)
Absolut, inga problem. Fast i mitt fall handlar det inte om att slappna av utan att spänna allt vad tygeln håller så att det går tillräckligt fort så att jag inte hinner svimma av att hålla andan!  :P

laugh.gif
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 05-09-2006, 13:32)
jag minns när jag var liten o så skulle in på en toalett. den var olsåt så därför oppnade jag dörren. där inne stod en dam skrevandes som en kille ungefär. hur lyckas man med det???

Men om man inte skrevar så rinner det ju längs med lår och ben. Hm, hur menar du nu?
anna_rispan
alltså hur lyckas man som tjej verkligen få det ner i toaletten??? en kille kan ju styra utanför kroppen.

alltså hon stod år smamma håll som en kille. som jag förstår på era berskivningar så sitter ni fats inte hela vägen ner
stina
och så ska man gå upp på tå tycker jag för att få "rätt" vinkel på låren! tongue.gif
Bettson
CITAT (stina @ 05-09-2006, 14:10)
och så ska man gå upp på tå tycker jag för att få "rätt" vinkel på låren! tongue.gif

Ja herre jisses då.

Förstår att man måste vara vältränad för om man inte är det så är det även damer som drabbas av syndromet " jag skall måla hela världen lilla mamma".

Fast jag har nog hört talas om folk som klivit upp med skorna på sitsen och sedan hukat sig. Men som sagt bara hört talas om.

Jag är liksom för kort för sådana här manövrar. Torkning och papper får duga.

Fast det var en kompis som tog bort övertron på att pappret i alla fall var rent när hon berättade att missbrukarna rengjorde sina sprutor genom att sticka i toarullen.
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 05-09-2006, 13:47)
alltså hur lyckas man som tjej verkligen få det ner i toaletten??? en kille kan ju styra utanför kroppen.

alltså hon stod år smamma håll som en kille. som jag förstår på era berskivningar så sitter ni fats inte hela vägen ner

Nja, jag står inte på samma håll som en kille utan tvärtom. Det funkar bra!

Om nu den här tjejen stod på samma håll som en kille, d.v.s. med ryggen mot dig som jag antar, hur vet du då SÄKERT att det var en tjej?! ohmy.gif
Rossi
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 14:18)
Fast jag har nog hört talas om folk som klivit upp med skorna på sitsen och sedan hukat sig. Men som sagt bara hört talas om.

En del kineser gör det när de "tvingas" gå på en västerländsk toalett. Och det är ingen skröna.
Leia
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:20)
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 14:18)
Fast jag har nog hört talas om folk som klivit upp med skorna på sitsen och sedan hukat sig. Men som sagt bara hört talas om.

En del kineser gör det när de "tvingas" gå på en västerländsk toalett. Och det är ingen skröna.

Inte bara kineser... Många av utlänsk härkommst gör tydligen så. Sambon blir tokig på sitt jobb (arlanda) för det är alltid skitiga skomärken på sitsen, dessutom lyckas de inte pricka rätt alla gånger när de står så och gör "2:an".....
Bettson
CITAT (Leia @ 05-09-2006, 14:35)
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:20)
CITAT (Bettson @ 05-09-2006, 14:18)
Fast jag har nog hört talas om folk som klivit upp med skorna på sitsen och sedan hukat sig. Men som sagt bara hört talas om.

En del kineser gör det när de "tvingas" gå på en västerländsk toalett. Och det är ingen skröna.

Inte bara kineser... Många av utlänsk härkommst gör tydligen så. Sambon blir tokig på sitt jobb (arlanda) för det är alltid skitiga skomärken på sitsen, dessutom lyckas de inte pricka rätt alla gånger när de står så och gör "2:an".....

Bläää.....

Man kan tydligen konstatera att det finns folk som är snuskiga och skitar ner.

Och så finns det renliga människor som skitar ner för de är rädda för att själva bli skitiga.

Och så finns det andra som får städa och torka innan de kan göra sina behov.

Fast ibland när jag kommer in på en allmän toalett så känns det som att min rumpa är det renaste som finns i rummet just då. tongue.gif
kerstin z5-6
hihi .. allmänna toaletter kan trots sitt skenbara snusk aldrig jämföras med antalet bakterier på tex händer ,ringar , piercingsmycken-näsan värst , disktrasor-vilken bomb , mobilen , telefonen osv hemma hos dej:)
Varje år gör jag och eleverna odlingar på skolans toletter , de tror alltid att det smutsigaste ska vara toasitsen eller nere en bit i stolen .. de har alltid fel -Handtaget är mer bakteriebemängt än sitsen -och värst är det egna örhänget laugh.gif laugh.gif laugh.gif

så sitt ner på toan ... wacko.gif laugh.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:20)
En del kineser gör det när de "tvingas" gå på en västerländsk toalett.

Det är inga kineser på damtoan på teatern... Rent är det också, men köa får man. blink.gif
Rossi
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 14:57)
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:20)
En del kineser gör det när de "tvingas" gå på en västerländsk toalett.

Det är inga kineser på damtoan på teatern... Rent är det också, men köa får man. blink.gif

Inte ens en enda kinesISKA?
Hannele
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:58)
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 14:57)
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 14:20)
En del kineser gör det när de "tvingas" gå på en västerländsk toalett.

Det är inga kineser på damtoan på teatern... Rent är det också, men köa får man. blink.gif

Inte ens en enda kinesISKA?

Nej, bara perser, fin-skor, polacker, ryskor... biggrin.gif
Eva i Skåne
Jag är inte heller nån vän av att använda allmänna toaletter. Torkar och sitter ytterst försiktigt och HATAR att höra att det står nån utanför och väntar på sin tur unsure.gif Sånt kan få min blåsa att gå i baklås blink.gif


Efter att ha läst vissa av dessa inlägg behöver jag iaf inte ställa frågan jag tänkte i början. Nämligen: Hur en dam-toa kan bli så våt och äcklig på golvet blink.gif mad.gif Kvinnor som står och kissar... huh.gif
Rossi
CITAT (Eva i Skåne @ 05-09-2006, 15:05)
Efter att ha läst vissa av dessa inlägg behöver jag iaf inte ställa frågan jag tänkte i början. Nämligen: Hur en dam-toa kan bli så våt och äcklig på golvet blink.gif mad.gif Kvinnor som står och kissar... huh.gif

Hur det är med andra kan jag inte svara på men jag har aldrig sölat ner på golvet på en allmän toa. Man står ju inte rätt upp och ner utan hukar ju lite och håller sig uppe med hjälp av lårmusklerna.

Måste få försvara min stil lite här.
Rossi
Detta verkar vara rätt forum att berätta om en toalett som vi besökte i Tibet. Det var ute på landsbygden och vi skulle åka 40 mil med buss så vi hade pp (pinkepaus) på vägen. De här toaletterna bestod verkligen av hål i golvet och med väldigt låga skiljeväggar (ungefär i knähöjd). Stanken var outhärdlig och det kröp omkring maskar upp från hålen .... Jag såg en kackerlacka där.

Tvi!
Leia
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 15:31)
Tvi!

Leia
Tycker att denna bild passar i den här tråden! biggrin.gif :
stina
CITAT (Rossi @ 05-09-2006, 16:29)
CITAT (Eva i Skåne @ 05-09-2006, 15:05)
Efter att ha läst vissa av dessa inlägg behöver jag iaf inte ställa frågan jag tänkte i början. Nämligen: Hur en dam-toa kan bli så våt och äcklig på golvet  :blink:  :angry:  Kvinnor som står och kissar...  :huh:

Hur det är med andra kan jag inte svara på men jag har aldrig sölat ner på golvet på en allmän toa. Man står ju inte rätt upp och ner utan hukar ju lite och håller sig uppe med hjälp av lårmusklerna.

Måste få försvara min stil lite här.

Inte jag heller! Och sitsen fälls naturligtvis upp med hjälp av en stor sudd papper.

"Inte en droppe på golvet från mej" rolleyes.gif
Hannele
CITAT (stina @ 05-09-2006, 15:55)
Och sitsen fälls naturligtvis upp med hjälp av en stor sudd papper.

Aha, därför finns det aldrig något papper kvar till mej.. sad.gif
stina
Japp, för det går åt mycket papper till att ha som skydd när man ska ta i olika saker på toan, dvs låset, fälla upp locket, torka sig, fälla ner locket, spola, sätta på vattenkranen, stänga av vattenkranen, låsa upp och dra ner handtaget! tongue.gif wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon