Full version: Scrapbooking, igen
anna_rispan
Jag har gjort en layout eller kanske dubbel. vet inte hur man benämner det riktigt. i dag köpte jag mer papper och lite små saker som är bra att ha för arbetet så att säga.
nu har jag något att pyssla med i höstmörket mellan pluggböckerna!!!

anna_rispan
nu har jag fått in en bild också
CurlySue
Hej,
härlig hobby.
Själv ägnar jag mig åt webdesign med mina olika sidor och 1 blogg.
anna_rispan
Jag har gjort en ny scrapping....


Jag fick det inte så skarpt med det ger väl ändå en känsla hoppas jag.
AnitaO
Vad är en scrapbook? rolleyes.gif
anna_rispan
Att dekorera sidor med annat förutom fotografier. fotografierna är också med såklart. smile.gif
Det finns speciella album tillsidorna. Men jag sätter mina i plastfickor. Funderar på att göra en utställning om ungdomsböcker.
pejori
fotoalbum utan foto?...eller collage utan foto? unsure.gif unsure.gif
anna_rispan
nje, foto ska med också!! foto plus extra. o eftersom man kan göra det på lösa blad som jag gjort så finns det speciella album

exempel

p.s på böcker så har jag ju inga foton direkt. det är det som känns så fiffigt med scrapping då. smile.gif
pejori
tror jag fattar vad det går ut på smile.gif smile.gif
anna_rispan
ja. o man får säkert kalla det kollage också. men då ser jag skolans alster framför mig. med en massa utklipp från tidningar som klistars i lager på lager på lager....
pejori
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 11:30)
ja. o man får säkert kalla det kollage också. men då ser jag skolans alster framför mig. med en massa utklipp från tidningar som klistars i lager på lager på lager....

hur gör man dessa då? unsure.gif
anna_rispan
CITAT (pejori @ 24-01-2007, 11:31)
CITAT (anna_rispan @ 24-01-2007, 11:30)
ja. o man får säkert kalla det kollage också. men då ser jag skolans alster framför mig. med en massa utklipp från tidningar som klistars i lager på lager på lager....

hur gör man dessa då? unsure.gif

ja du... i skolan så fick vi göra tex ett kollage efter att ha varit på ett studiebesök på en syfabrik. då kunde man ju klippa ut damer i dräkter o så.

men jag minns mest att jag o en kompis gjorde en gottegris.
vi klippte ut bilder på allt gott som fanns i tidnngarna o satte ihop det i en form av en gris!

finns säkert massa olika tolkningar på det temat också.
Alba
Jag har aldrig testat men det verkar kul.
Här finns några länkar

Scrapbook.se

Scrappamera.se
anna_rispan
Verkar vara bra länkar! Tack!
Sommartorparn
Varför kallas det inte för urklippsbok? Vad är scrap för ett ord?
Pjater
CITAT (Sommartorparn @ 27-01-2007, 18:57)
Varför kallas det inte för urklippsbok? Vad är scrap för ett ord?

Scrap e väl plockihop eller nåt sånt....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon