Full version: Stockholm imorgon
Jejja
Jag kommer till centralen kl 11:00 och ska vara i Skogås 14:00. Det betyder tre timmars vaddå? Vad hinner jag göra mellan 11-14?

Har ni tips på vad jag kan hitta på? Hinner man till Zetas och tillbaka? Något annat ställe?

Helst trädgårdsställen förståss...
hav
Zetas kan väl vara lämpligt. Det är inte så långt till Skogås därefter. Om du inte kör bil så är SL:s sida bra att planera sin resa med.
Juringe allé tror jag att busshållplatsen vid Zetas heter.

Planera din SL-resa
kristerh
tror det kan bli lite tajt med 3 timmar till zetas och därefter till skogås wink.gif det tar ganska lång tid att åka kommunalt från zetas till skogås.
Jejja
CITAT (kristerh @ 08-09-2006, 11:15)
tror det kan bli lite tajt med 3 timmar till zetas och därefter till skogås wink.gif det tar ganska lång tid att åka kommunalt från zetas till skogås.

Finns det något annat som ligger närmare då, som inte tar lika lång restid?
Man vill ju gärna hinna se nåt på stället också och inte bara måsta skynda vidare direkt.

Fast det kanske blir för tajt med bara tre timmar mellan... Kanske man bara skulle gå en sväng på stan...
anna_rispan
ja gå en sväng på stan. jag gillar att gå o titta på lagerhaus. där kan manhitta så roliga presenter. söta godisaskar o sånt.
KURT
Stockholm har ju en anläggning som finns med på UNESCOs världsarvslista, det är ju inte direkt en trädgård. Men den är faktiskt mycket unik och imponerande. Dessutom har den bra kommunikationer med en T-banestation alldeles intill. Stockholms kyrkogårdsförvaltning har mera information.
Betty
Synd att du har så få timmar att slå ihjäl... jag menar, annars hade du ju kunnat dra en repa till Grönan... laugh.gif De har en jättekul bergodalbana där om jag inte minns fel... rolleyes.gif tongue.gif



Sorry, kunde inte hålla mig... wub.gif
Jejja
CITAT (Betty @ 08-09-2006, 11:58)
Synd att du har så få timmar att slå ihjäl... jag menar, annars hade du ju kunnat dra en repa till Grönan... laugh.gif De har en jättekul bergodalbana där om jag inte minns fel... rolleyes.gif tongue.gif
Sorry, kunde inte hålla mig... wub.gif

Det där var lågt... mad.gif
till och med lägre än Glocalnet...
Betty
CITAT (Jejja @ 08-09-2006, 12:18)
Det där var lågt... mad.gif
till och med lägre än Glocalnet...

tongue.gif Tycker jag inte! tongue.gif tongue.gif wub.gif
kristerh
CITAT (Jejja @ 08-09-2006, 11:32)
Fast det kanske blir för tajt med bara tre timmar mellan... Kanske man bara skulle gå en sväng på stan...

vet inte om du är intresserad av orkidéer isåfall kan du ju besöka orkidehuset på tegnérgatan, massor av smarriga orkisar brukar de ha.

Det finns en plantskola i farsta= Hortus, där kan du oxså slå ihjäl lite tid, det går en buss några hundra meter från plantskolan som går till skogås.
stina
Det ska bli kanonväder - vore jag dig skulle jag ta spårvagnen ut till Rosendals trädgård på Djurgården. Kanonfin trädgård - jättesmarrigt fik..

/Stina
hav
Djurgården är fint!
Din idé om Zetas tycker jag nog ändå inte är utesluten. Åker man kommunalt därifrån till Skogås är det visserligen väntetider och byten, det tar 45 minuter allt som allt, men du hinner gå runt rätt länge på Zetas i alla fall...
yenny
Det finns ett weibuls på sveavägen.. de brukar ha lite smått o gott.
Kakaduan
Om det är tråkigt väder vill jag rekommendera en tur på Hallwylska palatset. Det är fantastiskt även om det inte har med trädgård att göra. De har gratis inträde och visningar som kostar lite.

Kakaduan
kristerh
CITAT (yenny @ 08-09-2006, 14:02)
Det finns ett weibuls på sveavägen.. de brukar ha lite smått o gott.

och när man är där så svänger man givetvis förbi hötorget, de säljer även plantor .
malin72
annars ligger det ett hortus i farsta på vägen till skogås.. har inte varit där nu men många säger att det är bra perenner mm
*Molly*
Sveriges radio har sändningar och olika aktiviteter från kl 8 på lördag morronen till 22 på kvällen i Kungsträdgården mitt i stan. Sverigesradio festivalen börjar med direktsändning av frågeprogrammet Ring så spelar vi, senare sänds bla programmet Odla i P1 därifrån. Programpunkterna finns på Sveriges radios hemsida, www.sr.se
Jejja
Tack för alla förslag!! wub.gif wub.gif

Jag har inte bestämt mig än hur det blir, det beror lite på vädret och hur mycket ork jag har imorgon. Men nu har jag ju lite att välja på i alla fall... biggrin.gif
malin72
berätta vad du gjorde sen smile.gif kul att höra vad du hittade på smile.gif
Jejja
Det blev Rosendals trädgård. Jag tog bussen till Waldemarsudde och tog sedan en promenad till Rosendal. Efter vägen plockade jag lite ekollon till min son.
Det var väldigt fint ute på Rosendal, lite sent på säsongen i och för sig... Men fruktträdgården var alldeles fantastisk med alla äppelträd och päronträd.
De hade lökmarknad med underbart vackra tulpaner och narcisser och alla möjliga lökar. Där shoppade jag loss.... wub.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon