Full version: vad är nu det här?
malin72
är det snårvinda har aldrig sett den så här unsure.gif unsure.gif det har snabbt gjort en invasion ....hade lite snårvinda men unsure.gif unsure.gif
Eva 33c
Den ser mer ut som en Åkerbinda, Fallopia convolvulus (eller någon släkting till den), en ettårig växt.
Läs och jämför på Den viruella floran och se vad du tror. smile.gif
malin72
CITAT (Eva 33c @ 08-09-2006, 14:53)
Den ser mer ut som en Åkerbinda, Fallopia convolvulus  (eller någon släkting till den), en ettårig växt.
Läs och jämför på Den viruella floran och se vad du tror.  :)

jo det stämmer nog... nu tycker ni nog att jag är knäpp men jag behåller den för den har slingrat sig in i humle och sitter fint på väggen nu till hösten så nu sitter väl en del och gör så här

laugh.gif laugh.gif
Alba
Åkerbindan är ettårig med små oansenliga blommor.

Åkervinda är flerårig med vacka vita större blommor. Om det är den är problemet att den snurrar in sig i andra växter och kväver dem så småningom. Är svår att utrota - jag har försökt. Men om du kan behålla dem inom avgränsat område är den jättefin.

Åkervinda
Gåsis
Tänk bara på att den fröar av sig, det kan bli många tills nästa sommar.

/Åsa
malin72
CITAT (Gåsis @ 08-09-2006, 15:19)
Tänk bara på att den fröar av sig, det kan bli många tills nästa sommar.

/Åsa

då får jag ligga på knä nästa år och rycka och slita laugh.gif
kristerh
CITAT (malin72 @ 08-09-2006, 15:25)
CITAT (Gåsis @ 08-09-2006, 15:19)
Tänk bara på att den fröar av sig, det kan bli många tills nästa sommar.

/Åsa

då får jag ligga på knä nästa år och rycka och slita laugh.gif

varför inte ta bort fröställningarna redan nu wink.gif på bilden syns massor av dem.
malin72
CITAT (kristerh @ 08-09-2006, 15:34)
CITAT (malin72 @ 08-09-2006, 15:25)
CITAT (Gåsis @ 08-09-2006, 15:19)
Tänk bara på att den fröar av sig, det kan bli många tills nästa sommar.

/Åsa

då får jag ligga på knä nästa år och rycka och slita laugh.gif

varför inte ta bort fröställningarna redan nu wink.gif på bilden syns massor av dem.

jo jag vet men det var liksom det jag tyckte var sött.... laugh.gif laugh.gif ja jag vet jag är knäpp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon