CurlySue
Hej alla vänner

har sedan 2 år haft en "plupp" vid vänster öga som växt och växt, och senaste året börjat blöda rätt ofta.
Var på ett första besök hos plastkirurgen imorse...och jag fick en operationstid redan imorgon kl.15.
Han tror att med största sannolikhet är det en godartad cellförändring, men risken finns att det inte är det... wacko.gif

Så med lokalbedövning ska den bort, ev. måste han ta hud bakom örat för att täcka området med, det är ändå ca 1,5 - 2 cm i diameter som ska bort..och det är strax under ögat.

Blir sjukskriven ett par dagar.
pejori
aj då...inte roligt att råka ut för. sad.gif sad.gif
förstår att du är orolig, men dom är rätt duktiga på att se vad det är.
skönt att få bort den...
lycka till i morgon...håller alla tummar för dej... wub.gif
lycka till wub.gif
kristerh
Det kommer säkert att gå bra, lycka till wub.gif
Farbror Blå
Lycka till!
malin72
ja lycka till det blir nog bra, jobbigt ibörjan men fin fint sen
netaave
Oj förstår om du är lite orolig.
Bäst är örstås att få det gjort snabbt och det får du ju verkligen, hoppas på det bästa.
Eva i Skåne
Lycka till imorgon!

Jag har flera gånger fått opererat bort skinnflikar som suttit i ögonfranskanten. Detta har också gjorts med lokalbedövning.
Tänkte bara tala om för dig att det inte alls är nåt obehagligare än andra små bedövningsstick trots att det är vid ögat. Du kanske inte oroat dig för det heller, men om ifall... så kan du sluta med det nu wub.gif
LadyG
Oj, raska besked men det var väl skönt att slippa vänta länge iaf? Hellre det än att få en tid om ett halvår och behöva gå och fundera tills dess imho. Du är ju vaken hela tiden så du kommer inte att må dåligt av narkos heller.

Lycka till imorgon smile.gif
askar
Lycka till wub.gif
Håller mina tummar. smile.gif
Magdis
Lycka till imorgon Sarah!
Sylvia
Lycka till - berätta sedan hur det gick!
Snöflinga
Skall tänka på dej ... Lycka till !
Alba
lycka till - tänk i morgon kväll är det över
forget-me-not
Lycka till.
Betty
Du ska se att det går bra, lycka till Sarah! smile.gif
CurlySue
CITAT (Eva i Skåne @ 11-09-2006, 19:18)
Tänkte bara tala om för dig att det inte alls är nåt obehagligare än andra små bedövningsstick trots att det är vid ögat. Du kanske inte oroat dig för det heller, men om ifall... så kan du sluta med det nu  :wub:


Tack....
det är precis det jag oroat mig för. man är ju känslig runt ögonen...och tänkte det måste ju gör sk*t ont att ta sprutor där.. sad.gif
Men nu är jag inte så orolig längre...tack vare dig. Tack! wub.gif
forget-me-not
Hoppas att allt gick bra. wub.gif
pejori
hoppas också att allt gick som det ska wub.gif
CurlySue
Hej ,
är hemma igen.
tack för omtanken wub.gif
Kirurgen backade med operationen när han tittade lite närmare, han hittade fler små begynnande godartade tumörer, så istället tog han biopsier på flera ställen..men blev sydd med flera stygn..och operationen blir 7 november istället.
kram
Sarah
pejori
håller flera tummar ett tag till då wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon