Full version: Picknickmöbel
olgak
Såna där trämöbler för utebruk där "sofforna" sitter ihop med bordet så att man kan flytta allt som ett stycke - vad kallas de egentligen? Jag har sagt "picknickmöbel" eller "picknickplats", men dessa ord ger inte många vettiga träffar på google. Ville kolla var man kan få tag på sådan och vad den kan tänkas kosta. Vad tror ni det heter?
anna_rispan
jag sökte på parkmöbler. kolla på www.utemiljo.se där finns en helt i trä. elelr leta du efter en sådan som är på en stålställning??
Alba
kan det vara någon av dessa du menar


BRAFAB


TRÄMÖBLER
olgak
Tack, det var ju en jättebra länk, med en massa andra intressanta grejer också wub.gif ! Jag ska utforska den sen, min dator är så sjukt seg just nu, så jag orkar inte vänta på att sidorna ska ladda upp. Jag såg faktiskt precis i går en sådan med stålställning (och ryggstöd) och funderade på om den skulle vara bättre än den som man vanligen ser (den i trä alltså och utan ryggstöd). Det är inte bara jag som ska bestämma, så det är bra att se alternativen. F ö verkade de kalla möbeln "bänkbord" . Hm, har jag inte hört förut laugh.gif .
olgak
Oj, nu hade Alba hunnit svara också. Var får ni allt ifrån? Eller så är det bara jag som är allmänt borta på uteprylar biggrin.gif . Det blir ändring på det nu i alla fall!
anna_rispan
nej jag skyller på min arbetstid inom trädgårdsbranschen.
då kallades allt som stod ute för parkmöbler. men så kanske man inte tänker om man har sin trädgård att utgå ifrån. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon