Full version: Lördag eftermiddag
Alba
Lördag em - sol och 15 grader.

Sitter här allena - sambon är på hockey.

Sappar runt mellan olika forum och annat kul.

Då slog mig tanken - vad gör alla denna eftermiddag.

Vi har haft en kylig förmiddag så jag eldar i kaminen och ska sätta mig med en bok - Åsa Larssons senaste-svart stig eller något lliknande. En godispåse väntar också - smågodis mmmmm.

Ikväll skall vi äta tacogratäng med gräddfilssåser till.
I morgon ska jag börja plocka in växterna som ska förhoppningsvis överleva vintern inomhus. Ja så ser em ut för mig.
Maria i Helsingborg
Sovmorgon, tränat på förmiddagen, röjt i rabatterna, grävt ner 100 blomsterlökar på eftermiddagen och sitter nu och svettas färdigt/slappar framför datorn innan dusch smile.gif

Ikväll blir det bönor i smör och vitlök, lammkotletter, sallad, ost och ett glas rött.
Castea
Inte gjort så mycket ännu idag. Läst en del, slappat gott.
I kväll och i natt är det kulturnattsvandring som gäller.
netaave
Tog det lugnt och låg och läste innan jag gick upp.
Rensat svamp och tagit reda på den, sett reprisen på Söderläge, suttit ute i solen.
Gjorde svampsoppa till sen lunch, lade kött i marinad till wok senare i kväll.
Ska nu gå ut och få lite luft. (Ska bara surfa lite först)
Hannele
Bok & Biblioteksmässa med Mat & Trädgård som tema.
Farmor
Just hemkommen efter en hel dag i skogen. Ska bara vila lite här vid datorn innan jag tar itu med att rensa alla trattkantareller och brandgula trumpetsvampar. Guuud såååå tråååkigt! Men det blir ju smaskigt sedan.
anna_rispan
jag o smabon ska på bio nu och sen ska vi festa på smörgåstårta som jag bjuder på för att han hjälpte till o ordna med trädgårdslandet tidigare i höst elelr senare i somras kanske...
stina
Vi har varit nere på landet hela dagen. Sambon har riktat upp valstugan som vi köpte förra veckan. Den blir bra till gräsklippare etc. Jag har gasat runt hela dagen med grästrimmern. Ryggen är helt slut! ohmy.gif

Vi har precis ätit fullkornspasta med köttfärssås och sallad. Ett par glas rött därtill.

Tvättar ett par maskiner - sedan blir det slapp framför tv´n.

/Stina
Helen i Piteå Zon 5
Jag har varit en sväng till sonen så att han svetsade ihop 2 ställningar till mina Clematisar. Jag älskar rost och naturligtvis är dom av det materialet rolleyes.gif så här ser dom ut...
http://www.odla.nu/album/data/helen/5341_p57403.jpg


mer rostigt och pynt i min trädgård kan ni se här ifall någon har lust...
http://www.odla.nu/album/showalbum.php?uui...=helen&aid=5341
stina
Kanonsnyggt Helen!!! rolleyes.gif
Alba
Helen - jättesnyggt.

Designar du själv eller gör sonen det också ?
netaave
Gillade ditt hjärta Helen.
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (Alba @ 23-09-2006, 19:22)
Helen - jättesnyggt.

Designar du själv eller gör sonen det också ?

Det är nog jag som vet hur jag vill ha det, men det är han som svetsar ihop mina önskemål och då händer det ibland att han har egna ideér rolleyes.gif /Helen
Berith
Såååå himla snyggt! Och välgenomtänkt, var sak på sin plats. Jag bara älskar svetsade detaljer. Och stenar. Och gamla trägrenar och stubbar. Verkligen inspirerande. wub.gif
Farbror Blå
Jag satte i ett större fönster på vinden.
Hemskt vad mycket mer jobb än jag trodde.. såga såga såga, damma damma damma.. wacko.gif
Gillan
Vilka fantastiska " rostpinaler" du har Helen, Jag dreglar wub.gif , Vilket i sin tur påminner mig om att vi ska göra ett Jordgubbsland på höjden nästa år. Jag tror bestämt att det var Åsa från Mälardalen som gav inspiration till det, efter att hon varit i Holland tidigt i våras wink.gif

Själv gjorde jag inget mer avanserat än att lämna av guuuben på en gårdsaktion och åkte hem och latade mig i trädgården. Solen lös ju tongue.gif. Jag borde ha klippt gräset, men det gjorde jag inte sleep.gif . Jag skyllde på att jag nyss haft ont av Ischias, och inte ville väcka den björn som sover blink.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon