Full version: Tips på bra köp
Elisabeth P
Var köper ni era pallkragar. För jag antar att det finns även färdiga att köpa.
Jag är inte den händiga typen , så att själv bygga - nej tack. Helst ska de vara både inpregmerade och monterade, så att det bara är att plantera rolleyes.gif

Lisa
Lady Hamilton
De finns "lite över allt" bl.a. på Granngården. Men de är lite onödigt dyra......Monteringen klara du själv laugh.gif De är bara att "fälla ut" och ev. "låsa" kanterna laugh.gif Det är fördelen med pallkragar, att de går att fälla i hop och förvara någon annastans på vintern
Elisabeth P
CITAT (Hamilton @ 24-09-2006, 17:00)
De finns "lite över allt" bl.a. på Granngården. Men de är lite onödigt dyra......Monteringen klara du själv  :lol:  De är bara att "fälla ut" och ev. "låsa" kanterna  :lol:  Det är fördelen med pallkragar, att de går att fälla i hop och förvara någon annastans på vintern

Så ni tar in dem på vintern.....ja, ja alltid lär jag mig något nytt laugh.gif
Okej, en sådan montering kanske även jag skulle klara
Fler tips om nu granngården är lite dyra....

Lisa
Gloriana
Blocket är en förnämlig källa att hitta pallkragar på. Jag hittade mina för 30 kr styck. De behövde i och för sig målas men det är betydligt billigare än Granngårdens svindyra i alla fall!
Maria i Helsingborg
Beijer Bygg (finns de i övr. landet?) 25 :- för bättre begagnade pallkragar som vi betsar och låter stå ute året om smile.gif
Elisabeth P
Jodå , bejer bygg finns här med och 25:- lär jag ju överleva tongue.gif

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon