Castea
Min dator kan plötsligt inte spela DVD-skivor i Windows Media Player.
DVD-driven tuggar en stund på DVD-skivan när jag stoppar in den, men skivan kommer inte igång. Ingen symbol heller visar att DVD-skivan satts in i DVD-driven. Inga felmeddelanden uppkommer.

Vanliga musik-CD-skivor går att spela utan problem.

Tips på vad jag kan göra?

Har sökt på Windows Hjälp & Support, men inte kommit vidare med problemet. Har försökt starta DVD-skivorna manuellt genom Windows Media Player, men det funkar inte heller. Har testat olika DVD-skivor, men ingen funkar.
Pjater
Kan vara att du saknar codecs, testa använda VLC-Media Player den läser det mesta du behöver inom film...
olgak
Ja, pröva VLC.

Vi blev tvungna att byta DVD-spelare i datorn när de började lägga in någon slags kopieringsskydd i filmerna, då började det hacka så där för oss sad.gif. Vi köpte då en kombinerad DVD-spelare/brännare och den kunde läsa skivorna ändå.
Castea
Ok.

Men är det inte stökigt att ha två slags mediaspelare? Måste man inte hela tiden byta standardspelarinställningar i datorn? Jag vill nämligen ha kvar Windows Media Player, för att kunna kopiera mina cd-skivor och överföra det formatet till min mp3-spelare. Eller klarar VLC Media-player kopiering av musikfiler också?

Vete 17 vad som hänt här. Har haft en mindre trojan-attack idag, lyckats rensa bort det, men sen dess funkar inte DVD-driven. sad.gif

Vad är codecs? unsure.gif

Och filmerna jag provat som inte funkar nu är gamla filmer som inte har något kopieringsskydd. Det har funkat att köra dem förut!
Pjater
VLC är en egen spelare du behöver inte byta nåt, du bara har den som extra spelare...
I VLC går du bara till menyn Fil Och Öppna skiva (Om det är dvd) , men kopiera kan du inte.

Codecs är som mp3, mpg och så vidare, det ska finnas codecs paket så man kan spela alla möjliga format, har ingen länk för jag kommer inte på det just nu.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon