krellus
Det blev succé med våra pallkragar men vissa saker ändrar vi på till nästa år.

Vi planterade:
-Morötter
-Paprika
-Slang gurka
-Västerås gurka
-tomater(2 sorter)
-dill
-persilja
-gräslök
-olika sorters sallader

Det blev "mycket" att "skörda". Med potatislandet på baksidan så blev vi självförsörjande hela sommaren/hösten.

Någon bad om foton. Ska försöka gräva fram några.
KURT
Varför valde ni att odla det ni odlade? Det kan ju finnas olika orsaker till att man väljer resp. grönsak, men ett kriterium kan ju vara att välja grönsaker som inte alltid hittar färska i affären. Då skulle man ju knappast odla t ex slanggurka! Olika bönor och ärtor brukar vara svårt att hitta färska.

Sallad hittar man visserligen i affären, men det man kan äta inom 30 min från att man plockat det smakar ju alltid godare.

Paprika och tomat gick oftast bra att odla på friland i år p g a den extremt varma sommaren, men det fungerar inte alla år!
mulle
Kurt, när har du ätit slanggurka från affären som smakar annat än vatten?
Det finns ju ingenting så gott som de spröda egna primörerna,,,
wub.gif
Mulle
krellus
Vi valde att odla sådant som vi tycker är godast och som vi vet kommer att gå åt... finns ju ingen anledning att odla annat... utom på test kanske.
Gillan
Pallkragarna har endast varit ett test i år. Och vilket test det blev!
Oj,oj,oj,...Jag är så nöjd....vilken växtprakt!.........fick fem st och skulle gärna få fem till. ( det finns bilder ). Jag har testat: purjo, saladslök, rotpersilja, svartrot, ruccola, massor med kryddor.... och mycket mer wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon