Kathy
Jag har letat och letat men inte hittat det jag söker.
Jag letar alltså efter en duschslang som tillfälligt går att montera på kranen i köket.
Det verkar vara helt omöjligt att hitta en enkel duschslang som man bara kan skruva på.
Några tips?
Behöver införskaffa den - om det finns - senast fredag denna vecka.

Kan tillägga att de som jag hittils har kikat på, har fel dimension...det är skillnad på en kran i köket jämfört med en kran i badrummet.
askar
Kolla vad du har för dimension och gänga
sedan besöker du vvs-butik t.ex YIT

De har mellankoppling (mutter)som du skruvar i.
så har vi till trädgårdsslangen.
askar
Så här ser det ut


netaave
kolla annars i husvagnsaffärer, där brukar det finnas med en gummitutt som man bara drar över kranslutet.
Lady Hamilton
Duschslangar brukar finnas att köpa lite överallt där "badrums" o "köksgrejer" säljs. Men annars så är det viktigt previs som de andra säger att du måste veta vilken dimension du har på kranen
CurlySue
Clas olsson har.
Kathy
Tack för era tips.
Saken är den att jag har letat i flera dagar nu, på div badavdelningar på byggvaruhus såsom Fredells och andra......Det slutade med att jag skickade ut min man att fortsätta leta.
Ikväll kom han hem med en omkopplare till kökskranen! wub.gif

Detta betyder att jag slipper stå dubbelvikt över badkaret och nästan knäcka ryggen för att utställningsbada en kisse. wub.gif

Det blev en sån omkopplare som du har, Agneta. wub.gif
birgitek
Jag har en permanent duschslang brevid den vanliga kranen. Superbra när man vill skölja av allt från tallrikar till grönsaker.Faktiskt oumbärlig för mej
Birgit Ek.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon