Leia
.....JULEN wub.gif

Förra året var jag så "osugen" på allt som hade med julen att göra. Fick tvinga mig själv till att ställa fram lite julpynt för sonens skull. Kände mig som en jättedålig mamma när jag inte hade någon som helst lust att julpyssla med sonen....Men jag höll faktiskt på att kräkas på allt som hade med julen att göra sad.gif ..... Har aldrig kännt så tidigare och hoppas att jag inte kommer att känna så igen.

Iår längtar jag verkligen efter att få sätta upp julgardiner och tända adventsljus wub.gif Kanske pga den långa och varma sommaren, vad vet jag? smile.gif wub.gif
Reserv
tongue.gif Lycka till med granen i kombination med "galningen" rolleyes.gif Julen här kanske känns lättare i år än förra året wub.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 08-10-2006, 11:21)
tongue.gif Lycka till med granen i kombination med "galningen" rolleyes.gif Julen här kanske känns lättare i år än förra året wub.gif

Jösses!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Det har jag inte ens tänkt på!!!!! laugh.gif

Jag ändrar mig, jag längtar till ADVENT! laugh.gif wub.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 08-10-2006, 11:21)
Julen här kanske känns lättare i år än förra året wub.gif

sad.gif wub.gif Det hoppas jag verkligen! wub.gif wub.gif wub.gif
Reserv
tongue.gif visst är dom rara?? wub.gif
Whiskuchi
http://www.o-zander.se/jul/julafton.html
laugh.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Snart så....
Leia
CITAT (Reserv @ 08-10-2006, 11:27)
tongue.gif visst är dom rara?? wub.gif

biggrin.gif Han har åtminstonne lugnat ned sig liiiiite nu! wub.gif
Reserv
CITAT (Leia @ 08-10-2006, 11:26)
CITAT (Reserv @ 08-10-2006, 11:21)
tongue.gif Lycka till med granen i kombination med "galningen" rolleyes.gif  Julen här kanske känns lättare i år än förra året wub.gif

Jösses!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Det har jag inte ens tänkt på!!!!! laugh.gif

Jag ändrar mig, jag längtar till ADVENT! laugh.gif wub.gif

Ett litet tips : förankra granen mot väggen med minst två punkter, jag binder fast den i hörnet på tre punkter där jag har krokar fastskruvade. Sätt bara plastkulor och oömma prydnader på nedre halvan av granen. rolleyes.gif Om du nu ska ha gran i år alltså tongue.gif wub.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 08-10-2006, 11:31)
CITAT (Leia @ 08-10-2006, 11:26)
CITAT (Reserv @ 08-10-2006, 11:21)
tongue.gif Lycka till med granen i kombination med "galningen" rolleyes.gif  Julen här kanske känns lättare i år än förra året wub.gif

Jösses!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif Det har jag inte ens tänkt på!!!!! laugh.gif

Jag ändrar mig, jag längtar till ADVENT! laugh.gif wub.gif

Ett litet tips : förankra granen mot väggen med minst två punkter, jag binder fast den i hörnet på tre punkter där jag har krokar fastskruvade. Sätt bara plastkulor och oömma prydnader på nedre halvan av granen. rolleyes.gif Om du nu ska ha gran i år alltså tongue.gif wub.gif

laugh.gif Tack för tipset! laugh.gif Kanske borde hoppa över granen iår.... Nej då blir Max besviken.... wub.gif
Castea
Jag längtar också efter julen, eller rättare sagt längtar jag till hela december månad. Julrushen med klappjakt och övrig konsumtionshets har jag förmånen att få slippa. Längtar att få sitta inne och titta på dalande snöflingor, vira filten om mig, slurpa glögg, tända doftljus och lyssna på något vackert ur högtalarna.

Förra året hade jag inte heller någon jullust. Flyttade i början av december, så jag vare sig hann eller orkade något mer än att lägga en julduk på bordet.

Men nu har ju saker och ting ordnat upp sig, och med detta kommer nog en starkare julefrid. wub.gif
Hannele
CITAT (Leia @ 08-10-2006, 11:15)
.....JULEN wub.gif

Åk till Ikea.
Castea
Eller Indiska - de dukar nog upp julsortimentet endera veckan nu.
askar
Coop Forum har haft framme julljusstakar i flera veckor,
likaså dukar och gardiner i rött.
Lite väl tidigt tycker jag.
Magdis
Jag har inte börjat tänka på julen än men jag brukar alltid tycka det är mysigt med jul. Just nu är jag nog mest inriktad på en månad före jul, då Djingis väntas komma. smile.gif Till jul har vi två små barn som kan tindra ikapp med julgransljusen! smile.gif
kristerh
julen kan kvitta för min del wink.gif bara massa stress o annat,
men jag längtar lite efter vintern unsure.gif fast bara lite rolleyes.gif
stina
Å jag längtar till nästa vår! sleep.gif wub.gif
Fialotta
Har inte heller börjat tänka på nån jul...inte ens vinter...jag njuter av den fina hösten så länge det går...mörka kvällar med levande ljus framför brasan räcker för mig..,..julen har jag stressstrejk på nu för tiden smile.gif
Alexander-VG-zon3
usch nu komemr jag dne negativa av alla .
lägnatr inte alls till vintern . bara till julen dne är ju tevlig det är dne ända dan som är trevlig. eller denna julen bler kansk einte så värst trevlig nja nu julen kommer när dne kommer man får klara sig igenom den men sne nästa jul 2007 blev knakse trevlig , men vintern å allt dte andra å allt usch vad hemskt .
hos mig är dte våren som jag lägntar till så enromnt mycket å få se allt komma tillbaka
lilla mamma
julen får gärna komma, då kanske gräser slutar växa och allt går i vintervila. Usch, vad jag är trött på trädgården nu
Leia
CITAT (Hannele @ 08-10-2006, 12:57)
CITAT (Leia @ 08-10-2006, 11:15)
.....JULEN wub.gif

Åk till Ikea.

Nämen Hannele ohmy.gif laugh.gif Inte är väll Ikea samma sak som julstämmning för dig?! (jo,jo, jag förstår du menar att de redan börjar julpynta... tongue.gif )

Men det är inte den del en av julen, eller rättare sagt advent som jag gillar. Springa i affärer och leta klappar är bara stressande. Nej jag menar HEMMA med tända ljus, en sprakande brasa och varma färger på gardinerna wub.gif
netaave
leia du kanske kan ha en bordsgran? Kan vara fint det också i något hörn.
Julkatalogerna rasar ju in nu och i affärerna plockas ju grejerna fram före haloweensakerna det tycker jag är lite snett.
Fast jag längtar till både advent och jul. Har ju redan börjat städa! tongue.gif

Min chef berättade att hon julpyntade deras fritidshus på Öland nu när skördefesten var där. Dom kommer ju dit nästa gång till jul, hon kände sig lite full i skratt när hon gjorde det, men skönt att ha sådant klart när hon har så lång resväg dit. Då har hon bara fara över lite med dammtrasa och dammsugaren sen är det jul!
Inga från Närke
Julen är nog lite för tidigt att prata om men advent ser jag fram emot. Roligt att sätta upp belysningar m.m. så det inte blir så mörkt och sätta upp julgardiner också det brukar jag även göra till advent.
Har förresten köpt en adventsstake igår för Coop reade ut. De hade kostat ca 400,00 och nu 149,00 Sundborns 7 armad. Men den är till min mamma för hennes hade gått sönder och nu när pappa inte finns mera så vill hon pynta lite inför advent för det var inte hans grej. Nu kan hon bestämma lite hur hon vill med det.
Farbror Blå
Men vid julen vänder det ju mot vår igen;)
Lady Hamilton
Här är en till som längtar till Jul!
Summersun
Längtar inte till vintern, gillar inte vinter alls. Men nu när det är mörka höstkvällar börjar jag nog längta till julen smile.gif men genast efter jul skulle det få bli vår för min del.
Alba
Julen är en underbar tid. Även förberedelserna inför julen med klappköp gillar jag. Man måste bara se till att det inte rusar iväg så det blir en belastning i stället för en njutning.



[img]http://piraten.se/gif2/kerstman20[1].gif[/img]
cic
En del av mig gillar skiftningarna i årstider och väder. Vad jag INTE gillar är att det är kallt och mörkt det mesta av tiden.. Skulle kunna tänka mig 2-3 månader höst-vinter och 9-10 månader vår-sommar.

Julen bryr jag mig inte om alls. Förstår mig inte på det.
Alexander-VG-zon3
CITAT (cic @ 08-10-2006, 18:56)
En del av mig gillar skiftningarna i årstider och väder. Vad jag INTE gillar är att det är kallt och mörkt det mesta av tiden.. Skulle kunna tänka mig 2-3 månader höst-vinter och 9-10 månader vår-sommar.

så gilla rjag med våren är underbar å sommar ännu mer , hösten är fin och mysig men vintern därimot är inget vidare blött å kall å isig . en månad vinter hadde räckt för mig plus inte lika fuklt så kallt och längre sommar .
Castea
Jag lyssnade på en julskiva häromdagen. laugh.gif Luciasången, m m. wub.gif

Och just nu skriver jag med fingrar som doftar nyskalad clementin. wub.gif
renate
Hösten har bara börjat,jag äter fortfarande lunch på altanen,när det är soligt.Inte längtar jag till jul.
Den kommer när den kommer,och hux flux är den över.Fast årstiderna gillar jag hösten med sina färger och snö på vintern och längtan till våren och det återkommande ljuset.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon