kristerh
Hurra freivalds har fått ett jobb:

Freivalds ordförande för Dansalliansen

Den tidigare utrikesministern Laila Freivalds blir ordförande för den nystartade organisationen Dansalliansen, skriver Svenska Dagbladet. Syftet med alliansen är främst att öka dansarnas sociala trygghet och kompetensutveckling. Freivalds har tidigare varit styrelseledamot i Teateralliansen, som Dansalliansen haft som organisationsförebild.

Laila Freivalds var förbundsdirektör för Svensk scenkonst mellan åren 2001-2003, innan hon tillträdde som utrikesminister efter den mördade Anna Lindh. En från vilken hon avgick i våras.

Suzanna Carlsson, i dag producent på Kungliga Operan, blir Dansalliansens verksamhetsledare. (TT Spektra)

klarar hon det?
KURT
Eftersom hon är 64 år gammal så är hon väl i princip pensionär. Men hon har i alla fall varit yrkesverksam betyligt längre än vad de flesta är i genomsnitt i Sverige.
Betty
Jaha, congrats till henne då...
Tezzla
tongue.gif Ja, grattis Laila! Vet inte vad jag annars ska säga... rolleyes.gif

Är hon verkligen 64 år? blink.gif
krellus
Jag som trodde att hon var 74 år ! tongue.gif
Betty
CITAT (krellus @ 10-10-2006, 15:04)
Jag som trodde att hon var 74 år !  :P

Jag med trodde att hon hade passerat "bäst före"-datumet... rolleyes.gif
krellus
Ja me! laugh.gif
birgitek
CITAT (Tezzla @ 10-10-2006, 14:55)
tongue.gif Ja, grattis Laila! Vet inte vad jag annars ska säga... rolleyes.gif

Är hon verkligen 64 år? blink.gif

Ojdå! Trodde att hon var mycket äldre än så!
Birgit Ek
askar
Verkar inte vara särskilt avancerad tjänst...
alliansen ser inte ut att få fler än 10-15 anställda.

Dansalliansen.
birgitek
CITAT (askar @ 10-10-2006, 17:21)
Verkar inte vara särskilt avancerad tjänst...
alliansen ser inte ut att få fler än 10-15 anställda.

Dansalliansen.

Jag skulle då verkligen inte vilja henne som chef, hon verkar inte kunna ta ansvar för någonting utan försökte ju hela tiden skyffla över sina tillkortakommande på de underlydande. Åtminstone när hon var chef för UD.
Birgit Ek
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon