Full version: Roliga webplatser?
Sidor: 1, 2
vickeva
Hej på er.
Jag är hemma och är sjuk och har såååå tråkigt. Kanni inte dela med er av roliga/intressanta webplatser så att jag har något att göra. Man kan ju inte hänga på odla hela dagen..
anna_rispan
hmm, jag känner igen mig. men jag har inga revolutionerande tips direkt heller. odla brukar vara roligast o intressantast.

har du kollat betapet.com?
eller testat o googla efter något speciellt.
jag googlade efter mina favoritböcker som jag samlar på och tack vare det så hittade jag en fin hemsida o nya människor.
cic
Lite svårt.. Vad är du intresserad av? Jag brukar börja med att googla på nåt som jag funderar på, sen brukar det gå av bara farten.
arno
Kolla den här om det är humor du är ute efter.


http://www.avigsidan.com/
askar
Lite blandad kompott
betapet
tjyvlyssnat
tramsmail
skratt
webkryss
Boxer
Blarf
crazyrussian
ralorpa
kerstin z5-6
Här kan du roa dej ett bra tag -starta med gröna eller röda rummet smile.gif
Viridian room
Alba
Här kan du planera för nya tapeter



ECO tapeter



Boråstapeter

Duro Tapeter
Alba
Från hela världen


web-kameror
arno
Ett annat tips är Googe Earth. Installera det och du har fullt upp med att kolla in jordens alla hörn.

http://earth.google.com/
vickeva
Å vad många roliga sidor.. tack snälla
vickeva
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-10-2006, 11:47)
Här kan du roa dej ett bra tag -starta med gröna eller röda rummet smile.gif
Viridian room

nu harj ag roat mig ett bra tag, har hittat en massa saker i det röda rummet, nu händer det inget mer, vad tusan gör jag nu... jag är ju fast där..
Allis
http://www.farbrortorsten.com/bildsamling/...liga_bilder.php
Den här hittade jag . Där finns mycket kul.
tongue.gif
Pjater
Finns ju massor med kul laugh.gif

A fun world

Asgarva

Humorsajten

Skattportalen

Break
kerstin z5-6
Vad har du för grejor smile.gif jag kan hjälpa lite men inte mer... tog lite tid där , man får gå ifrån o fundera :lol:har du hittat en ask o två ringar ?
vickeva
CITAT (kerstin z5-6 @ 16-10-2006, 16:50)
Vad har du för grejor smile.gif jag kan hjälpa lite men inte mer... tog lite tid där , man får gå ifrån o fundera :lol:har du hittat en ask o två ringar ?

ÅÅÅÅ nu har jag tagit mig ur första rummet, det var ju jättekul!!! har nästan glömt att jag är sjuk
Jag tyckte att det var lite svårt när jag hade sett filmen, visste liksom inte vart den skulle leda... men så kollade jag på ett annat forum, där fick jag tips. Tack snälla Kerstin för länken, nu ska jag ge mig in i nästa rum..
kerstin z5-6
tongue.gif Kul att du gillade den
askar
Jag hittar inte den andra ringen sad.gif
allt annat har jag

Hittade!
vickeva
Har du klarat av den nu askar?
askar
CITAT (vickeva @ 16-10-2006, 19:09)
Har du klarat av den nu askar?

Fattade inte vad jag skulle göra när jag hade öppnat asken sad.gif
jag stängde av spelet och friserade maken istället tongue.gif

Nu loggade jag precis in och skulle leta upp spelet
en gång till.

Nu har jag sett den dansande... men sen händer inget unsure.gif
Får testa vidare tongue.gif
Jaha... nu har jag en kod... vad göra med den unsure.gif
vickeva
Vill du ha tips?
Kathy
Hittade detta spel.
Rapchic
var finns andra ringen??
hittade den
Piccante
Jag fattar nada.... wacko.gif trots att jag har sett många avsnitt av McGywer så kommer jag inte ur viridian room! Jag tror att jag har hittat alla föremål man kan hitta där, kylskåpet satt fast och kunde inte flyttas. Men jag begriper inget för det. Trodde man skulle kunna spränga upp dörren om man fyllde glödlampan med läsken och pillren eller något:lol: Men varför ska man samla på prylar om det inte går att använda dem???

Nä usch jag blir bara nervös på sånt. Hur bär ni er åt ni som klarar av det?
Rapchic
HUR HITTAR MAN NUMRET MAN SKA SKRIVA IN I KASSASKÅPET??? wacko.gif ohmy.gif
AndreasBlomquist
www.ebaumsworld.com
vickeva
CITAT (Rapchic @ 16-10-2006, 23:44)
HUR HITTAR MAN NUMRET MAN SKA SKRIVA IN I KASSASKÅPET??? wacko.gif  :o

Skriver i gult, ifall inte alla vill läsa, markera så der du vad där står.
Du har hittat en lapp va? Läs vad det sår på den
vickeva
CITAT (Leocarpus @ 16-10-2006, 23:21)
Jag fattar nada.... wacko.gif trots att jag har sett många avsnitt av McGywer så kommer jag inte ur viridian room! Jag tror att jag har hittat alla föremål man kan hitta där, kylskåpet satt fast och kunde inte flyttas. Men jag begriper inget för det. Trodde man skulle kunna spränga upp dörren om man fyllde glödlampan med läsken och pillren eller något:lol: Men varför ska man samla på prylar om det inte går att använda dem???

Nä usch jag blir bara nervös på sånt. Hur bär ni er åt ni som klarar av det?

Skriver i gult ifall inte alla vill läsa, markera så syns det vad jag skrivit.
Prova att ställa in lite grejor i bokhyllan. Försök öppna dagboken och läs den, till slutet!
vickeva
CITAT (askar @ 16-10-2006, 19:14)
Jaha... nu har jag en kod... vad göra med den unsure.gif

Halloj igen,
Skriver med gult, för att de som inte vill se ska slippa, markera så syns texten
Har du sett filmen, så ser du att i slutet pekar han på ett kryss, klicka där, efter att filmen har slutat...
vickeva
Är det någon som är på det vita rummet? Jag har kommit igång, men det är ganska svårt..
edit: nu har jag gått igenom även det vita rummet, men jag tog hjälp av en guide jag hittade. Om ni gör det vita rummet och vill ha hjälp, bara hör av er så skickar jag den. Det är MYCKET enklare med guiden, och man behöver ju inte läsa hela, för gör man det, så blir det lite väl enkelt.
Piccante
CITAT (vickeva @ 17-10-2006, 08:12)
CITAT (Leocarpus @ 16-10-2006, 23:21)
Jag fattar nada.... wacko.gif trots att jag har sett många avsnitt av McGywer så kommer jag inte ur viridian room! Jag tror att jag har hittat alla föremål man kan hitta där, kylskåpet satt fast och kunde inte flyttas. Men jag begriper inget för det. Trodde man skulle kunna spränga upp dörren om man fyllde glödlampan med läsken och pillren eller något:lol: Men varför ska man samla på prylar om det inte går att använda dem???

Nä usch jag blir bara nervös på sånt. Hur bär ni er åt ni som klarar av det?

Skriver i gult ifall inte alla vill läsa, markera så syns det vad jag skrivit.
Prova att ställa in lite grejor i bokhyllan. Försök öppna dagboken och läs den, till slutet!

Jag ställde in colaburken, CDfodralet och stickorna (vad de nu är) i bokhyllan men inget händer? Dagboken går inte att läsa för jag hittar ingen nyckel till låset???
Nä usch vad svårt!
Rapchic
CITAT (vickeva @ 17-10-2006, 09:09)
CITAT (Rapchic @ 16-10-2006, 23:44)
HUR HITTAR MAN NUMRET MAN SKA SKRIVA IN I KASSASKÅPET??? wacko.gif  ohmy.gif

Skriver i gult, ifall inte alla vill läsa, markera så der du vad där står.
Du har hittat en lapp va? Läs vad det sår på den

jamen det är inte siffror..
testade att öppna ny sida för den en kan inte komma dit sad.gif
vickeva
CITAT (Leocarpus @ 17-10-2006, 13:39)
CITAT (vickeva @ 17-10-2006, 08:12)
CITAT (Leocarpus @ 16-10-2006, 23:21)
Jag fattar nada.... wacko.gif trots att jag har sett många avsnitt av McGywer så kommer jag inte ur viridian room! Jag tror att jag har hittat alla föremål man kan hitta där, kylskåpet satt fast och kunde inte flyttas. Men jag begriper inget för det. Trodde man skulle kunna spränga upp dörren om man fyllde glödlampan med läsken och pillren eller något:lol: Men varför ska man samla på prylar om det inte går att använda dem???

Nä usch jag blir bara nervös på sånt. Hur bär ni er åt ni som klarar av det?

Skriver i gult ifall inte alla vill läsa, markera så syns det vad jag skrivit.
Prova att ställa in lite grejor i bokhyllan. Försök öppna dagboken och läs den, till slutet!

Jag ställde in colaburken, CDfodralet och stickorna (vad de nu är) i bokhyllan men inget händer? Dagboken går inte att läsa för jag hittar ingen nyckel till låset???
Nä usch vad svårt!

Om du läser dagboken upptäcker du att han avskyr varm öl... alltså måste man ställa den på hyllan sist..
edit: läste lite slarvigt, såg inte att du inte hittat nyckeln till dagboken... och den har jag glömt var den är.. återkommer om jag kommer på det..
edti2: undrar om det inte är den som ligger under skelettets vänstra hand,har du kollat där, den är lite svår att se
vickeva
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 15:16)
CITAT (vickeva @ 17-10-2006, 09:09)
CITAT (Rapchic @ 16-10-2006, 23:44)
HUR HITTAR MAN NUMRET MAN SKA SKRIVA IN I KASSASKÅPET??? wacko.gif  ohmy.gif

Skriver i gult, ifall inte alla vill läsa, markera så der du vad där står.
Du har hittat en lapp va? Läs vad det sår på den

jamen det är inte siffror..
testade att öppna ny sida för den en kan inte komma dit sad.gif

öppna ett nytt webfönster och skriv in adressen som står på lappen, det ska gå
Rapchic
CITAT (vickeva @ 17-10-2006, 16:48)
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 15:16)
CITAT (vickeva @ 17-10-2006, 09:09)
CITAT (Rapchic @ 16-10-2006, 23:44)
HUR HITTAR MAN NUMRET MAN SKA SKRIVA IN I KASSASKÅPET??? wacko.gif  ohmy.gif

Skriver i gult, ifall inte alla vill läsa, markera så der du vad där står.
Du har hittat en lapp va? Läs vad det sår på den

jamen det är inte siffror..
testade att öppna ny sida för den en kan inte komma dit sad.gif

öppna ett nytt webfönster och skriv in adressen som står på lappen, det ska gå

det går ine sad.gif...
aja får väl försöka igen
Rapchic
nu gick det...
undrar varför det inte gick igår wacko.gif
Rapchic
jaha... nu är det inte rätt nummer blink.gif
vickeva
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 15:57)
jaha... nu är det inte rätt nummer blink.gif

starta om och gör om spelet från början. ibland blir det rätt då.. fråga mig inte varför... biggrin.gif
Rapchic
laugh.gif äntligen gick det
vickeva
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 17:50)
laugh.gif äntligen gick det

Grattis, bara att börja på nästa då... ta det gröna nu
Rapchic
har redan börjat... men är fast... IGEN rolleyes.gif
vickeva
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 18:04)
har redan börjat... men är fast... IGEN rolleyes.gif

nejdå, leta på bara,och så kan du försöka placera det du hittar. Ett tips är att manska klicka på "about item" på alla föremål. Inte förrän man har gjort det, kan man gå vidare med vissa grejor. Så klicka på bara.. rolleyes.gif
Rapchic
her gjort det redan...
bla med tablettasken... men hittar inte nått man kan göra med det
vickeva
tablettask? det kan jag inte komma ihåg att jag hittade...
men i papperskorgen hittar du något, när du tagit upp det och kollat på det kan du lyfta papperskorgen och så hittar du något annat där. Om du sedan sammanför dessa båda grejor, så vips har du en ledtråd till..
Rapchic
oki kenske tablettask inte är rätt ord...
burk är nog ett bättre ord
Rapchic
ååå nu får jag inte upp sopkorgen..
inte min turdag inte
Piccante
Jag ger upp viridian room nu, innan jag blir alldeles wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Sånt är nog tänkt för personer med lite mer tålamod än vad jag besitter. Om någon har löst det så får ni gärna berätta hur ni gjorde.
Jag hittade iaf en tändare under papperskorgen och fick fyr på rökelsen och hittade en tavelram under bokhyllan. Men nyckel till dagboken går inte att finna.
vickeva
CITAT (Rapchic @ 17-10-2006, 19:29)
ååå nu får jag inte upp sopkorgen..
inte min turdag inte

jodå, bara se till att du har kollat på "about item" på papperslappen med håret först.
vickeva
CITAT (Leocarpus @ 17-10-2006, 19:30)
Jag ger upp viridian room nu, innan jag blir alldeles wacko.gif  :wacko:  :wacko:
Sånt är nog tänkt för personer med lite mer tålamod än vad jag besitter. Om någon har löst det så får ni gärna berätta hur ni gjorde.
Jag hittade iaf en tändare under papperskorgen och fick fyr på rökelsen och hittade en tavelram under bokhyllan. Men nyckel till dagboken går inte att finna.

NEJ ge inte upp, det är sååå kul. Prova att elda på andra saker. Ta "about item" och så testa med att elda du får elda länge på håret, så kommer det fram ett budskap, och nyckeln hittar du under skelettets vänstra hand, du får klicka länge och hålla på och lirka så rätta vad det är ser du den
Jejja
Vaddå för budskap? Jag ser bara ett papper med en bild av en utvikt tärning. Och jag har ställt fotoramen med fotot av tjejen i hyllan, tänt rökelse och ställt dit ölen, men sen då? Jag läste dagboken, men tyckte inte att man blev särskilt hjälpt av det...
Hur gör jag nu då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon