karjo
Japp! Nu kanske man kan offentligöra det, hemma hos oss kommer det också en bebis så småningom. I april närmare bestämt! smile.gif Det känns jättespännande och kul, men vad 17 har man gett sig in på egentligen!? huh.gif biggrin.gif

Ville bara berätta det! smile.gif wub.gif
Stussi
Grattis!! wub.gif
Leia
CITAT (karjo @ 20-10-2006, 18:07)
Det känns jättespännande och kul, men vad 17 har man gett sig in på egentligen!? huh.gif biggrin.gif

Grattis!

biggrin.gif Jodu, då blir det slut på friden..... rolleyes.gif
Alba
[img]http://piraten.se/gif2/baby01[1].gif[/img]


g r a t t i s
Magdis
GRATTIS, vad roligt! Är det första barnet? Vilken vecka är du i nu?
askar
Nämen... 9 år .. och ska bli mamma. ohmy.gif ohmy.gif


Grattis!
Alba
CITAT (askar @ 20-10-2006, 18:13)
Nämen... 9 år .. och ska bli mamma. ohmy.gif ohmy.gif


Grattis!

Ja jag såg just det också - inte dåligt.
Snöflinga
Grattis tongue.gif alltid lika roligt med nya forumbebbar biggrin.gif
karjo
Tack så mycket allihopa! wub.gif smile.gif

Magdis! Jag är nu i v 16 och ja, det är det första barnet! smile.gif

Och åldern nio stämmer inte... Man får lägga på nästan 20 till... tongue.gif
malin72
CITAT (karjo @ 20-10-2006, 18:43)
Tack så mycket allihopa! wub.gif smile.gif

Magdis! Jag är nu i v 16 och ja, det är det första barnet! smile.gif

Och åldern nio stämmer inte... Man får lägga på nästan 20 till... tongue.gif

tongue.gif tongue.gif jo men om man kollar din profil så är du född 97 så då blir det lite skojjit,,men grattis ändå smile.gif
karjo
CITAT (Leia @ 20-10-2006, 18:09)
CITAT (karjo @ 20-10-2006, 18:07)
Det känns jättespännande och kul, men vad 17 har man gett sig in på egentligen!? huh.gif  :D

Grattis!

biggrin.gif Jodu, då blir det slut på friden..... rolleyes.gif

Ja, det är väl så!

En av våra vänner sa när han lite försiktigt undrade om det var bebis på gång: "Är det möjligtvis så att ni kommer att få kraftigt reducerad mängd sömn vad det lider?" Skojigt formulerat tycker jag! biggrin.gif
fruberglund
Stort grattis! Det är helt underbart att få barn, det är verkligen en gåva. Man förstår inte varför man tvekat innan och hur man kunde leva utan sin lilla gullunge smile.gif
yenny
Grattis va roligt! wub.gif
karjo
CITAT (fruberglund @ 20-10-2006, 20:15)
Stort grattis! Det är helt underbart att få barn, det är verkligen en gåva. Man förstår inte varför man tvekat innan och hur man kunde leva utan sin lilla gullunge smile.gif

Tack!

Jag hoppas att du har rätt och ser framemot det, verkligen! wub.gif
Hoppas att allt går bra bara...
AndreasBlomquist
Grattis Karin! Va kul att det äntligen blir lite smått nere hos er då! biggrin.gif
Castea
GRATULERAR! Vad spännande!

Stussi
CITAT (Castea @ 21-10-2006, 08:53)

Lite off topic men; vart hittar ni alla sånna här skojiga smileysar? smile.gif
Castea
Här t ex!
Irene_L
Vad spännande med första barnet!
Ett stort GRATTIS!!!
rolleyes.gif
mvh
Irene
ullislerum
Hej
Det du gett dej in på är att få ta emot och att få ge kärlek hela livet! wub.gif Inte dumt alls va?! wub.gif
Betty
Grattis Karin och lycka till! smile.gif
Biggan_
Åh så roligt! Grattis och Lycka Till! wub.gif
Stussi
CITAT (Castea @ 21-10-2006, 09:41)

Okej, tack! smile.gif
karjo
Tack för alla lyckönskningar! Har i helgen varit och shoppat de första riktiga mammakläderna, känns lite kul. smile.gif
CITAT
Det du gett dej in på är att få ta emot och att få ge kärlek hela livet!  Inte dumt alls va?!  
Det lät ju fint! wub.gif
Magdis
Ja det är verkligen underbart med barn! wub.gif Ser fram emot att få höra rapporter om hur du mår nu framöver. Mår du bra än så länge?
karjo
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-10-2006, 18:36)
Ja det är verkligen underbart med barn!  :wub: Ser fram emot att få höra rapporter om hur du mår nu framöver. Mår du bra än så länge?

Nej, jag mår inget vidare... Mår ständigt illa, inte så att jag kräks hela tiden men jag mår aldrig riktigt oilla om man kan säga så. Går på tabletter...

Hur är det med dig då? Det är väl dags ganska snart för din bebis att visa sig i verkligheten?!
Magdis
CITAT (karjo @ 22-10-2006, 20:26)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-10-2006, 18:36)
Ja det är verkligen underbart med barn!  wub.gif Ser fram emot att få höra rapporter om hur du mår nu framöver. Mår du bra än så länge?

Nej, jag mår inget vidare... Mår ständigt illa, inte så att jag kräks hela tiden men jag mår aldrig riktigt oilla om man kan säga så. Går på tabletter...

Hur är det med dig då? Det är väl dags ganska snart för din bebis att visa sig i verkligheten?!

Usch då, stackare! Det är så hemskt att må så illa...man känner sig verkligen sjuk, som influensa i flera veckor. sad.gif Trösta dig med att det antagligen måste gå över rätt snart. För mig höll det i sig ungefär fram till v. 16 med första och till v. 20 med andra. Det har varit mycket jobbigare andra gången.

Jodå, jag har 29 dagar kvar nu och det börjar kännas drygt...tiden går saktare o saktare känns det som. Jag är ju så ofärdig nu också. Men det är bara att hålla ut. smile.gif
karjo
Japp, vi får hoppas att det går över... Har iaf köpt ny bil idag så att den nya lilla famlijen ska få plats. smile.gif Det är ju kul!

Jag ska hålla tummarna för att allt ska gå bra för dig!
Fialotta
Lycka till ni alla som är på G med forumbebisar...följer er med spänning här wub.gif
karjo
Tack!:wub:

Men vilka är det mer egentligen? Magdis vet jag ju om... Sen vet jag att det var en tjej till som "gav sig till känna" för nån vecka sen, men nu minns jag inte namnet... Är det fler?! rolleyes.gif
Castea
CITAT (karjo @ 24-10-2006, 16:32)
Men vilka är det mer egentligen? Magdis vet jag ju om... Sen vet jag att det var en tjej till som "gav sig till känna" för nån vecka sen, men nu minns jag inte namnet... Är det fler?! rolleyes.gif

Det var labarradepan! smile.gif

Inget på gång här. rolleyes.gif Men hoppas att det blir det innan jag blir för gammal. wub.gif
karjo
CITAT (Castea @ 24-10-2006, 16:40)
Det var labarradepan! smile.gif

Inget på gång här. rolleyes.gif Men hoppas att det blir det innan jag blir för gammal. wub.gif

Just det, det var henne jag tänkte på!

Hoppas att det händer för dig också om det är vad du vill! Jag tycker mest att det känns overkligt än så länge... Längtar efter att h*n ska ge sig till känna lite! wub.gif smile.gif
Magdis
CITAT (karjo @ 24-10-2006, 16:55)
Jag tycker mest att det känns overkligt än så länge... Längtar efter att h*n ska ge sig till känna lite! wub.gif smile.gif

Ja det känns så väldigt abstrakt innan man varit på UL eller börjat känna sparkar. Sen blir det jättemysigt när man känner rörelser varje dag. smile.gif Det borde inte dröja så länge innan du börjar känna lite sprattel. första gången kände jag nån gång mellan v 16-18 men nu andra gången var det lite senare..det berodde på att moderkakan ligger i framvägg.
karjo
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2006, 17:01)
Det borde inte dröja så länge innan du börjar känna lite sprattel. första gången kände jag nån gång mellan v 16-18 men nu andra gången var det lite senare..det berodde på att moderkakan ligger i framvägg.

Oj! Kände du grejer redan då i din första grav!? Jag kanske får börja känna efter lite redan nu jag också då tongue.gif Räknar annars med att få vänta i 1 mån till, är ju bara i v 17 och alla säger ju att förstagångsföderskor känner av bebisen senare eftersom de inte riktigt vet vad de ska känna...
Åh vad mysigt att känna lite sprattel! wub.gif Ända tills de börjar kännas som välriktade karatesparkar mot valfritt organ gissar jag... laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon