birgitek
.....som publicerades idag visar att Alliansen behåller försprånget och t.o.m ökar ledningen en aning när det gäller väljarsympatier. Tydligen är odlaiterna inte särskilt representativa när det gäller svenska folkets åsikters
Birgit Ek
Björken
Hörde det också och håller med dig i ditt antagande.
Det glädjer mig att det visar att trots att vänstertidningarna har gjort allt för att skriva ner alliansen så har de inte lyckats.
Gillan
Även om det är sannt att Alliansen fortfrande är störst, så blir ert uttalande, enligt SVD, en sanning med modifikation rolleyes.gif tongue.gif

Taget ur SVD:

"Väljarnas stöd till den borgerliga alliansen håller i sig. Trots att statsrådsskandalerna duggat tätt väljer majoriteten av svenskarna fortfarande den nya regeringen. Siffrorna är i stort sett desamma som valresultatet, visar Sifos väljarbarometer för oktober. "

"Alliansen - regeringen får tillsammans 47,8 procent mot 48,2 i valet och oppositionen hamnar på 46,4 mot valets 46,1."
herkules
Hmm, och när kunde man lita på en Sifoundersökning? laugh.gif
Jag tror tvärtom jag men den som överlever får se.
Gossen Ruda
Det stod i annan kommentar att folk är trötta på politik och på dumma frågor så dom svarar automatiskt samma som dom röstade. Det brukar aldrig ske nånting med väljarsympatierna så nära efter ett val. Det blir annorlunda snart när arbetslösheten stiger och alla avgiftshöjningar slår igenom. Utom för den lilla besuttna delen av befolkningen.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 22-10-2006, 10:26)
Det blir annorlunda snart när arbetslösheten stiger och alla avgiftshöjningar slår igenom.

Tja, sist tog det 12 år innan väljarna tröttnade på arbetslösheten och sjukvårdsköerna och avgiftshöjningar..
krellus
Tvärtom Hannele... alla vet att arbetslösheten ökar då Alliansen gör det ärliga och öppet redovisar de som inte har jobb. Något som vänstern har försökt dölja med ett antal olika metoder *tvi tvi*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon