Full version: Livet är orättvist
Reserv
Om drygt tre veckor är det ett år sen min sambo gick bort efter komplikationer som tillstötte efter hennes bröstcanceroperation, den andra hjärnblödningen efter operationen tog hennes liv. För två timmar sen ringde en nyfunnen vänskap från sjukhuset, hon hade blivit inlagd för ett par dar sen efter en stroke, hon sluddrade och tappade orden och jag kände hur ont det gjorde för ett år sen. sad.gif Det enda den här vänskapen oroade sig för va´att vi bestämt att gå ut och dansa, och nu kanske det skulle bli inställt ett tag framöver blink.gif wacko.gif Vadå dansa!!!??? ohmy.gif Jag skiter väl i dansen, bara hon blir bra, hon bör ta det lugnt och inte tänka på dans och löften, huvudsaken är juh att hon piggnar till så hon får komma hem. huh.gif

Sen när man sitter här efter samtalet känner man sig jädra billig......satt och gnällde över en ynkans huvudvärk förra veckan....nu känner jag lite skuldkänslor för att jag inte bemödade mig att kontakta henne en enda gång när jag va´sjuk, men hon ringer mig så fort hon är såpass på talet att man kunde gissa va´hon menade, rösten kände jag inte igen......Man ska va´glad för varje dag man vaknar och känner att man lever, det kan ta slut så fort.......hon är bara 46 år och hade en lättare stroke för 15 år sen redan. Ursäkta, det här hade jag kunnat ta i gnälltråden sad.gif
AnitaO
Men det är ju så att det alltid är nån som har det värre.
Du kan inte tänka så. wub.gif wub.gif
Det finns ju dom som har det värre än din vän också.
Huvudvärk är jobbigt och man får visst gnälla lite då. Det blir ju inte mindre jobbigt för att det finns dom som har allvarliga sjukdomar.
Hoppas din vän kryar på sig och att hon får full funktion efter sin stroke.
faith
Instämmer med AnitaGg, du ska inte tänka så som du gör. Man får gnälla när man mår dåligt, det är en ventil vi har. Det innebär inte alls att man förringar andras situation.

Ta hand om dig. Och hoppas din vän snart blir bra igen.
Alba
Jag tycker inte alls att du skulle ha tagit detta i gnälltråden.
Det är inte gnäll utan helt normala reflektioner man gör när något händer.

Jag förstår din tankegång.
Det är ju ofta så att hur än mycket man har gjort så skulle man alltid ha gjort något mer. Man skuldbelägger alltid sig själv.

Man tror alltid att jag hinner ringa till veckan eller så. När du hade sådan huvudvärk är man inte på humör att sitta och prata i telefonen.
Ta hand om dig själv - om 3 veckor har det alltså gått 1 år. Jag förstår att många tankar kretsar i ditt huvud. Många saker gör sig påminda.

Om du vill kan du i sinom tid vara ett bra stöd för din vän.
Gillan
Det är ju så det ofta är Reserv, att man inte inser hur bra man har det förrän den där väckarklockan ringer. Jag kan ju inte veta hur du känner det, eftersom jag förskonats från just sådana tragedier, men jag kan ändå förstå att det väcker oerhört starka smärtor till liv efter det samtalet.

Och även när den där väckarklockan ringer och man inser att man har det bra, så har man fortfarande rätt att vara sjuk själv. Huvudvärken försvinner ju inte bara för att nån annan har det värre wub.gif , eller hur wink.gif smile.gif

Blåser över några värmande kramar till dig och håller tummarna för att din vän blir bra inom det snaraste wub.gif smile.gif
Leia
Håller med er allihop! wub.gif

Skickar kramar till dig reserv! wub.gif wub.gif wub.gif
Fialotta
Skickar värmande kramar till dig och din vän...livet är inte rättvist wub.gif
yenny
Jag förstår att det måste vara jobbigt , skickar dej en stor Kram
afrodite
Jag satt här och tyckte ganska synd om mej själv för att jag måste jobba undan idag och inte fick vara ledig som de flesta andra. Ända tills jag läste ditt inlägg. Sådana är vi nog allihop. Det är så människan är funtad. Du är inte ensam, försök att komma ihåg det.
Hur skulle du kunna veta vad som skulle hända?
Orkar du finnas vid vännens sida i kampen att komma tillbaks och bli frisk så har du gjort allt vad du kan.
Det som hänt är ju inte ditt fel.

Sänder styrke- och tröstekramar, jag också.

Afrodite
pejori
Tråkigt nät sådant händer sad.gif
Men huvudvärken gör lika ont ändå, även om någon har det värre wub.gif
askar
Livet är inte rättvist.
Reserv
Tack snälla för all uppmuntran, vet ni om hur underbara ni är?? wub.gif Självklart kommer jag finnas där för henne så mycket hon behöver när hon kommer hem, det är ett positivt energiknippe hela hon.....så bara det lättar nu så är hon nog snart på benen igen rolleyes.gif hoppas jag wub.gif
Men tack alla för stärkande kramar, dom behövdes wub.gif wub.gif
pejori
det blir snart bättre ska du se... smile.gif smile.gif
innan du vet ordet av, är hon hemma igen wub.gif
Eva i Skåne
Styrkekramar behövs visst till både dig och din vän wub.gif wub.gif wub.gif
Snöflinga
Sänder också tröstekramar och förhoppning om att din vän blir frisk igen ...
Farmor
smile.gif Jag vill också ge en stor kram.

Och varför förringa din huvudvärk, den var ju nästintill olidlig. Man ska inte jämföra olikas eländen, det går bara inte.

En god bättring önskar jag din "dansvän" och dig önskar jag att slippa mer elände. Dom säger att man får så mycket elände som man rår med ..... det vete tusan om jag håller med om.
netaave
Skickar en stor tröstekram till dig och din vän! wub.gif
Kathy
Skickar en S T O R tröstekram till dig och vännen din. wub.gif
Betty
Har missat den här tråden idag, jag instämmer med de övriga och skickar dig en stärkande
Hoppas din vän blir frisk snart igen. wub.gif
Biggan_
Visst får du gnälla över lite huvudvärk! Det är faktiskt din fulla rätt som karl att gnälla över dylikt ( du vet den där "kvinnor och föda barn, då skulle dom veta hur det känns när en karl blir förkyld), och eftersom du inte har något "huskors" hemma så är det väl helt naturligt att du kommer till oss när du behöver gnälla! wub.gif wub.gif wub.gif
Klagomuren på odla, det är vi alla här som lyssnar, tröstar och sänder styrke- och tröstekramar till alla som behöver. wub.gif
Jag sänder dej dubbla tröste- och styrkekramar för jag tycker du blivit så väldigt hårt drabbad och jag önskar att din vän tillfrisknar med det snaraste. wub.gif wub.gif wub.gif
fruberglund
Kramar också om wub.gif
Rossi
Skickar tröstekramar till dig!

Man kan inte alltid jämföra med dem som har det värst - ibland är det tillåtet att vara ynklig av små anledningar också. Men det är bra att sätta saker och ting i rätt perspektiv ändå.

Hoppas att allt löser sig! Och skriv gärna av dig här!
Reserv
Ni är helt underbara allihop, kan ge mig den på att det va´alla styrke och tröstkramar som gjorde att jag fick sova några timmar.....äntligen rolleyes.gif Tack för att ni finns när ni behövs, både för mig och alla andra behövande......jättekramar tillbaks till er wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon