Full version: Outsider ikväll
askar
Handlade om barn som föräldrar påstod
skulle ha medial och (åtminstone en del) helande förmåga.

Aj, aj vad sjukt det hela var... Barnen var diagnosticerade..
ADHD och liknande
Föräldrarna (mammorna) kunde inte förlika sig med diagnosen
och jobbade hårt för att bevisa att de istället var i besittning av
andliga förmågor.
Det påminde om artikel jag läste i Expressen imorse...
Inte hade då jag gått ut med namn och bild i tidning
om jag var så "bombad" som kvinnan i artikeln.

Armbrytning visade om tänderna var friska ohmy.gif laugh.gif
askar
Ingen som såg Outsider och ingen som läst
artikeln om hon som miste tänderna? ohmy.gif wink.gif
Tezzla
Jag missade tyvärr Ousider (jag missar tydligen allt som jag vill se på TV wacko.gif ) Artikeln har jag läst och som vanligt när det gäller såna här "fruktansvärda händelser" så säger jag: SKYLL DIG SJÄLV! Är du så dum att du går på att tänderna är ruttna och måste dras ut bara för att du håller ena fingret emot en tand och du förlorar i armbrytning eller vad sjutton det nu var, så får du skylla dig själv!
faith
CITAT (askar @ 30-10-2006, 22:28)
Ingen som såg Outsider och ingen som läst
artikeln om hon som miste tänderna? ohmy.gif wink.gif

Nej, jag tittar inte på Outsider. Har sett ett program och det räcker. Det är i mina ögon ett program som bara är ute efter att visa upp människor som är annorlunda som tittarna kan sitta hemma och skratta åt.
askar
CITAT (faith @ 30-10-2006, 22:35)
CITAT (askar @ 30-10-2006, 22:28)
Ingen som såg Outsider och ingen som läst
artikeln om hon som miste tänderna? ohmy.gif  ;)

Nej, jag tittar inte på Outsider. Har sett ett program och det räcker. Det är i mina ögon ett program som bara är ute efter att visa upp människor som är annorlunda som tittarna kan sitta hemma och skratta åt.

Tror inte att någon skrattade åt kvällens.
Men om någon gjorde det så är denne att beklaga. sad.gif

Tvärtom din åsikt, så tror jag att såna program öppnar våra ögon
och låter oss se vad allt tokigt som pågår.
De kan bidra till att vi skärper våra sinnen lite extra
och tänker efter en extra gång.
Ophelia
Jag såg en del. Stackars lilla pojke som skulle sitta framför kameran och redogöra när och hur han såg andar. Killen var ung, han var trött och han ville hellre leka och inte alls prata mad.gif
Gillan
Nej, jag såg det inte heller. Men jag ser ju aldrig nåt, så det är ju inget att vara förundrad över rolleyes.gif

Däremot så läste jag artikeln och fick stora ståpälsen av att nån kan gå med på nåt dylikt blink.gif .

Samtidigt så vet man ju kanske inte hur man skulle reagera om man är tillräckligt desperat unsure.gif

Hoppas för mitt liv att jag aldrig skulle gå på nåt liknande i alla fall ohmy.gif
kristerh
Jag såg en del av programmet, det jag reagerade på var att barnen betraktades som konstiga med div fel,
en deal av vad de lärde barnen var ren humbug, tex att om man hade en citrin i plånboken så skulle det locka till sig pengar unsure.gif
programmet skulle handla om synska barn men så var det inte riktigt
faith
CITAT (askar @ 30-10-2006, 22:40)
CITAT (faith @ 30-10-2006, 22:35)
CITAT (askar @ 30-10-2006, 22:28)
Ingen som såg Outsider och ingen som läst
artikeln om hon som miste tänderna? ohmy.gif  wink.gif

Nej, jag tittar inte på Outsider. Har sett ett program och det räcker. Det är i mina ögon ett program som bara är ute efter att visa upp människor som är annorlunda som tittarna kan sitta hemma och skratta åt.

Tror inte att någon skrattade åt kvällens.
Men om någon gjorde det så är denne att beklaga. sad.gif

Tvärtom din åsikt, så tror jag att såna program öppnar våra ögon
och låter oss se vad allt tokigt som pågår.
De kan bidra till att vi skärper våra sinnen lite extra
och tänker efter en extra gång.

Eftersom jag bara sett ett program så kan jag bara återge den känsla jag fick av det programmet. Mitt intryck var att man inte alls var intresserad av att visa att även fast dessa människor var annorlunda så var de ändå människor som var lika mycket värda som alla andra. Mitt intryck var att de i stället belyste det som var speciellt med dem för att framställda dem som groteska och äckliga. Kanske var detta avsnitt jag såg inte representativt för serien som helhet, jag vet inte. Kanske har serien blivit bättre, jag såg ett tidigt avsnitt. Men då jag tittade kunde jag inte se att avsikten med programmet var att öka empatin och förståelsen för människor som inte är som vi andra, snarare tvärtom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon