Carex
Imorgon natt kan det bli frost för oss söderlänningar! Här är det än så länge tio grader så jag räknar inte med frost inatt, men jag tänker hålla ett öga på temperaturen. Som tur är finns det inget ute som inte tål en lätt frostknäpp av mina växter. Den sista riktigt känsliga tog jag in i början av veckan (en "Cambria" ute på straffvistelse för att den inte blommat på flera år)
Gåsis
Man blir matt av sånt här. Vi har 60 cm snö wacko.gif

/Åsa
Alexander-VG-zon3
onsda ska dte väl bli frost men ingte jag klara av jag har redna haft min -4,5c smäll inann så jag är berädd för fler frostisar
AnnammA
Jag grävde upp dahliorna i går, men det finns en del annat, som jag måste fixa till: tömma ur drivhuset och gräva ner "övervintrare", plantera ngn krukad ros, plöcka av äpplen, mm. Får se vad som hinns med i morgon, innan flingornakommer(?)

AnnA
rosentass i Göteborg
Ja huga, halvstorm inatt m ilsket kallt småregn. Plockade in en skruttig bukett dahlior tidigare ikväll. Knölarna klarar väl en frostknäpp innan jag gräver upp dem? I rabatten blommar också, blått och vackert, min sena oktoberstormhatt. Eftersom den kallas så hoppas jag den klarar natten. Plockade dock in ett par blommande sena mini-solrosor. De vanliga rosenbuskarna har knoppar på gång. Hur ska det gå? sad.gif
pejori
i min ända av Götet, snöar det och blåser full storm sad.gif sad.gif sad.gif
får se om det finns nån snö kvar imorgon smile.gif
AnnammA
CITAT (rosentass i Göteborg @ 01-11-2006, 02:23)
Ja huga, halvstorm inatt m ilsket kallt småregn. Plockade in en skruttig bukett dahlior tidigare ikväll. Knölarna klarar väl en frostknäpp innan jag gräver upp dem? I rabatten blommar också, blått och vackert, min sena oktoberstormhatt. Eftersom den kallas så hoppas jag den klarar natten. Plockade dock in ett par blommande sena mini-solrosor. De vanliga rosenbuskarna har knoppar på gång. Hur ska det gå? sad.gif

Jo, dahlior klarar av en frostknäpp.

Hälsn

AnnA
Fialotta
Här stormar det just nu ...får se hur länge jag har nån datalina eller el överhuvudtaget.....Vattenfall är ju inte att lita på...varför i helskotta gräver dom inte ner ledningar i skärgården kan man undra.
fruberglund
Frost, jo jag tackar jag biggrin.gif

Här mellan Jönköping och Gränna har det snöat och blåst storm hela natten och gör det fortfarande. Tur mannen satt på vinterdäcken på bilen, kommer nog bli mycket trafikkaos för det är nog många som inte gjort det.

Tur jag slet bort tomaterna igår laugh.gif laugh.gif laugh.gif Det här lär de ju knappast gilla

rosentass i Göteborg
CITAT (pejori @ 01-11-2006, 02:24)
i min ända av Götet, snöar det och blåser full storm sad.gif  :(  :(
får se om det finns nån snö kvar imorgon smile.gif

Hallå pejori och resten drabbade,

Jomenvisst ligger ett litet sketet skikt av snö över härligheten.
Min stormhatten lyser dock fortfarande tappert blå i rabatten. Dahliaknölarna tar jag då solen tittar fram igen AnnammA (låter som en tamils modergudinna -- är du det?)

Blir skrämd över alla odlarapporter/bilder fr övriga mellan/sydsverige -- jisses ända vid vid Gränna och fruberglund! Minns ännu förra vinterns elände... Hoppas vi slipper detsamma igen. unsure.gif
Fialotta



Stockholm i natt o nu är det ännu värre...dags o skotta igen då unsure.gif
fruberglund
Det skulle väl bli varmt och smälta bort i helgen...i alla fall här tror jag.

Hoppas det för vi har inte tagit in utemöblerna än, måste täcka för utegrillen och veden osv. Sen får det gärna bli vinter för min del smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon