Full version: katt som kissar inne
mittas
Hej

Tänkt ja kankse kunde få hjälp av nån här inne angående dotterns katt.
Är både ute och inne katt, han är kopplad när han är ute, har en löplina som han går i anledningen är av vi bor nära vägen och har redan förlorat en katt. Nu när det har regnat och snöat, varit kallt och blåsigt så vill han inte gå ut, vi "slänger" ut honom men han kommer in lika fort, Han har låda inne och där har han i alla fall bajsat, men inte kissat, i torsdags så kissa han i en papplåda vi hade, och i fredags kväll kissa han i sonens väska, när han titta på, VARFÖR????? mad.gif
MVH Catarina
p.s ska tillägga att lådan är ren och fräch wacko.gif d.s
yenny
Brukar katten kissa ute annars?
Då kanske den protesterar mot att det inte går att vara ute som förut för att det är kallt o blött ute. Eller har det skett några andra förändringar?
mittas
hej
Han har nog kissat ute, men han vill ju inte gå ut, vi försöker
flera gånger om dagen, vad ska man då göra
mvh Catarina
yenny
Den kanske vill ha olika lådor att kissa och bajsa i. Ni kanske ska försöka ställa en låda någon annan stans.
(jag förstår att den inte vill gå ut, det är inge vidare ute)
Den kan ju också ha fått något fel, ibland när de får urinvägsinfektion eller något annat så kan de börja göra sina behov på andra ställen.
pejori
har han inte gjort så förut, så KAN det vara en urinvägsinfewktion som spökar... smile.gif
att kissa i en låda som "biter" den i ändan (det gör ont) det gör ingen katt. wub.gif
annars kan det vara så, att han vill ha två lådor.... smile.gif
om papplådan och väskan låg på samma plats, ställ en kisslåda där... smile.gif
mittas
Hej igen

Nej lådan och väskan var ej på samma ställe.
Urinvägsinfektion har dom inte ont då eller? Hur kollar man det?
För när han kissa i väskan så var de en ordentlig pöl, som han hade
hållt sig i flera dagar, han dricker nämligen inte så mycket vatten, och absolut inte i sin skål, utan vill ha vatten i badkaret eller nått, knepig katt. rolleyes.gif
pejori
som jag sa...det gör ont och ingen katt vill bli biten i baken....det är det dom tror händer
det bästa är att först avmaska honom....det har hjälpt här....sen be ev vet. om sulfa om det inte hjälper.
Allis
Det kanske är kattsanden han inte gillar. Jag använder Pussi kattsand, en finkornig sand som bildar klumpar och det gillar alla mina katter. wub.gif
mittas
Denna sand har hon alltid haft, och han går ju dit och bajsar wacko.gif
det är ju konstigt.
Får prova om det hjäper att avmaska honom.
Det är ju inte lätt att tvinga ut honom när han inte vill. Vi har ju lärt oss att han inte vill gå ut när de är dåligt väder men vi försöker ändå att tvinga ut honom flera gånger om dagen.
MVH Catarina
Fenja
Här är en länk till ett kattforum, det finns en massa råd om innekissare i denna tråd.
Mvh
Fenja
mittas
Tack denn tråd ska kolla
mvh Catarina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon