Full version: Ledvärk
netaave
Vet ju att det finns fler med ledvärk här.
Just nu är jag inne i en helvetisk period, kan knappt få med mig armar och ben när jag vänder mig i sängen på nätterna.
Hur gör ni? Is? Värme?
Tips tack!
Rapchic
fick lära mig av en örttrapeut (hon hade sån här vadheter det klass)
att te på enbär/enbarr kan hjälpa om ledbesväret är pga urinsyra
(det är mkt väskedrivande)
man ska dock alldrig drick mer än 3 koppar/dag i två veckor
och inte för ofta (det anstränger njurarna om man gör det för mkt)
(och man ska inte heller drick det om man har problem med njurarna)
hon sa att man kunde göra en sån kur per år för att rensa ut gifter
så för mkt får man nog inte använda det
en mildare variant är björkbladste (lite svårt att få tag i nu däremot)
oljor man kan göra är nog barrolja (fast det tar tre veckor)
(tallbarr, granbarr och enbarr, ger förhöjd blodcirkulation)
eller rosmarinolja som är värmande (tar också tre veckor)
Fenja
Äter du glukosamin? Många har hjälp av det.
Mvh
Fenja
herkules
CITAT (Fenja @ 06-11-2006, 22:55)
Äter du glukosamin? Många har hjälp av det.
Mvh
Fenja

jag har artros och käkar glukosamin (det gör mina gammelhundar också som är stela i lederna) funkar faktiskt bra!
Irene_L
Jag har en Tempur bäddmadrass. Den fungerar bra för min värk. Den "formar" sig efter kroppen och gör att jag kan sova lite bättre. Det värsta är att dom är så dyra men vad gör man. Den har i alla fall hjälpt mig mycket.
rolleyes.gif
mvh
Irene
Fenja
CITAT (herkules @ 06-11-2006, 23:04)
jag har artros och käkar glukosamin (det gör mina gammelhundar också som är stela i lederna) funkar faktiskt bra!

Jo, jag vet! smile.gif Gammal kärring blir som ny! laugh.gif
Mvh
Fenja
Ophelia
Pappa gjorde ordning någon tinktur på vitsippa och sprit (OBS! inte dricka, gitigt) och masserade in på onda stället. Det skulle hjälpa.
AnitaO
Jag tror på värme. Det svåra är ju om värken sitter i många leder.
Man kan ju inte linda in sig i vetekuddar smile.gif
Glukosamin som några skriver om har jag också hört ska vara effektivt.
Gillan
Jag tycker att det är jättesvårt och ge andra råd pga av att värken är så individuell. Och vad som är bra för en, är tom kanske förödande för en annan.

Under mina första tio år med värk, var jag så desperat, att jag provade allt som kom i min väg. Både vad det gäller medicinsk väg och allt som hälsokosten bjöd på. Sjukgymnastik, akupunktur (elektrisk och vanlig ), varma bad, Feldtenkreismetodik, you name it..........En del saker hjälper för stunden, andra inte alls. Feldtenkreis är det som för mig är rena "magin".
Fast även det bara för ett kort tag.


Idag kan jag säga att det är värme, torr värme, som hjälper mig bäst. Alltså inte att det ska vara 25 grader inomhus eller nåt sånt. Himla svårt att förklara. Men värmen måste gå in i lederna. Den får gärna vara het.
Som att jag har en massagedyna med många olika massagefunktioner + att den går att få i två olika värmelägen, varm eller het. Har även en madrass att lägga i sängen med olika värmelägen. Sen har jag också varit tvungen att satsa på tempurmadrass och kudde.

Sen har jag en massageolja, som min man mer än gärna hjälper mig med att smörja in rolleyes.gif . Den köper jag på hälsokostbutiken och heter WELEDA, lavendel, massageolja . Den är riktigt bra och avger en viss värme som är skön. smile.gif

Hoppas verkligen du får många svar.
Från en Gillan som vet hur satans jobbigt det är wub.gif smile.gif


Ps. Glömde säga att för mig är fukt och kyla direkt förödande. Och kanske kan det vara att det varit sånt väder på sistonde som gör att du fått extra ont netaave wink.gif
AnitaO
Gillan:
Vad är Feldtenkreis?
Gillan
Fel
Gillan
Jag går alltså hos en Feldenkreispedagog sen många år tillbaka nu.
En hel del går ut på att lära känna sin egen kropp. Och pedagogen hjälper dig på vägen, genom att böja, trycka ( väldigt löst, känns knappt ). En väldigt viktig del är andningen. Hur du andas och hur du låter syret genomströmma hela kroppen. På nåt sätt så blir det en både fysisk och mental träning.

Här kommer en länk som du kan läsa Feldenkreis
AnitaO
CITAT (Evgeni @ 07-11-2006, 07:37)
Jag går alltså hos en Feldenkreispedagog sen många år tillbaka nu.
En hel del går ut på att lära känna sin egen kropp. Och pedagogen hjälper dig på vägen, genom att böja, trycka ( väldigt löst, känns knappt ). En väldigt viktig del är andningen. Hur du andas och hur du låter syret genomströmma hela kroppen. På nåt sätt så blir det en både fysisk och mental träning.

Här kommer en länk som du kan läsa Feldenkreis

Tack smile.gif
Rossi
Det sägs att ingefära ska vara bra mot ledvärk och reumatism.
netaave
Glukosamin har jag ätit i många år, likaså Voltaren (och jag lever än) utan dessa båda skulle jag nog inte kunna röra mig alls.
Värken och stelheten kommer som i skov och alltid himla olämpligt.
Betty
Jag säger som Gillan: Värme, värme och åter värme.
Värme är det enda som funkar för mig under värktiden (=vinterhalvåret).
Hade tidigare ett solarium, det värmde skönt. Rekomenderar även varma karbad, bastubad, vetevärmare för "punktinsatser" , värmedyna i sängen och så vidare.

Längtar svårt efter värmande vårsol nu, bäst mår mina leder utomlands - man kanske borde flytta till Grekland eller nåt... rolleyes.gif
myskmadra
Ett tips till.
Jag går hos en akupunktör. Han har hållt föreläsning för mig om hur olämpligt kaffe är att dricka vid reumatiska åkommor och inte heller lämpligt att dricka om man inte vill ha det i framtiden.
Kaffet ska förstärka den inflammatoriska processen. ( I mitt fall astmabesvär och den periodvis värkande nacken)
Så jag har tagit det till mig och i princip slutat och övergått till téer av allehanda slag.
Något att pröva kanske. Jag hade nog inte tagit till mig det utan den
direkta föreläsningen jag fick av honom!
Att tillägga är att jag fick ett återfall och drack tre svarta muggar en eftermiddag och vips efter ett par timmar bröt en brakförkylning ut?
Samband? biggrin.gif wink.gif

Annat tips: tröjor, sjalar mm stickade i alpackagarn - finns inget som värmer så skönt, "på det rätta sättet". Känns som att ha värmedyna på sig. Problemet är endast när man pga värk inte kan sticka dem!
På Hötorget i Stockholm såg jag i våras någon som sålde sjalar av rätta stuket. Det ska va den mjuka , goa alpackan, inte nån stickig variant.
Kanske står de där och säljer nu igen? huh.gif
Kanske finns någon stickerska/ stickare på Odla som stickar på beställning?
askar
Vad är det eg som är bättre med te än kaffe?
Bägge innehåller ju samma stimulantia... Koffein.
Rapchic
du får önska dig stickat til jul smile.gif
hoppas du hittar nått som passar dig
Rapchic
CITAT (askar @ 07-11-2006, 12:28)
Vad är det eg som är bättre med te än kaffe?
Bägge innehåller ju samma stimulantia... Koffein.

svart te inehåller mkt mindre koffein än kaffe,
grönt te ännu mindre (vitt te mindre än det fast det är dyrt ca 55 kr/hg)
och rött te inget alls, desamma gäller örtteer
Björken
Min ledvärk minskade drastiskt när jag övergav det vita raffinerade sockret. Med andra ord rena giftet för mig i varje fall.
myskmadra
Jag minns inte så väl vad det var i kaffet som var mest olämpligt.
Det är nog inte enbart koffeinet utan en massa andra ämnen.
Om någon är intresserad ska jag nästa gång jag går till Sven (aku) be om mer ingående beskrivning.
När det gäller té så innehåller de i sin tur säkert många fler ämnen än koffein/ tein. Det gröna téet som man dricker vid técemonier skavara särskilt hälsobringande.Följ länken om grönt te.
askar
Koffein
Te

Undrade mest för att jag av en Qi gong instruktör fick höra
att grönt te inte innehöll koffein och därför var så nyttigt.
Rapchic
CITAT (askar @ 07-11-2006, 12:52)
Koffein
Te

Undrade mest för att jag av en Qi gong instruktör fick höra
att grönt te inte innehöll koffein och därför var så nyttigt.

det inehåller koffein men ytterst lite
Gurkan
Omega 3 skall vara bra mot ledbesvär. Har inte provat men hoppas få tummarna ur snart och ge det en chans.

Jag undviker animalisk föda och tycker att det hjälper.

Te av ingerfära kan inte heller skada, alltmänt cirkulationshöjande och det är ju alltid bra.
askar
CITAT (Rapchic @ 07-11-2006, 11:59)
CITAT (askar @ 07-11-2006, 12:52)
Koffein
Te

Undrade mest för att jag av en Qi gong instruktör fick höra
att grönt te inte innehöll koffein och därför var så nyttigt.

det inehåller koffein men ytterst lite

Födoämne Koffeinhalt Portionsstorlek Koffeinmängd i en normalportion

Vanligt starkt kaffe 800 mg/l Kopp, 15 cl 120 mg

Svart Te 400 mg/l Kopp, 20 cl 80 mg

Svagt kaffe 400 mg/l Kopp, 15 cl 60 mg

Grönt Te 200 mg/l Kopp, 20 cl 40 mg
Betty
CITAT (Gurkan @ 07-11-2006, 11:00)
Te av ingerfära kan inte heller skada, alltmänt cirkulationshöjande och det är ju alltid bra.

Finns det att köpa som"färdig blandning" eller gör du egen? Hur i så fall? unsure.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 07-11-2006, 12:04)
CITAT (Gurkan @ 07-11-2006, 11:00)
Te av ingerfära kan inte heller skada, alltmänt cirkulationshöjande och det är ju alltid bra.

Finns det att köpa som"färdig blandning" eller gör du egen? Hur i så fall? unsure.gif

Det vill jag också testa, så jag googlade fram ett recept:

http://www.grongava.com/artikelserien.php?aid=30
Rossi
CITAT (Betty @ 07-11-2006, 11:04)
CITAT (Gurkan @ 07-11-2006, 11:00)
Te av ingerfära kan inte heller skada, alltmänt cirkulationshöjande och det är ju alltid bra.

Finns det att köpa som"färdig blandning" eller gör du egen? Hur i så fall? unsure.gif

Du kan köpa ingefära-te hos

www.t4u.se

Jag har köpt det och det smakar väl inte så gott men bara det hjälper så! Det finns säkert i hälsokostbutiker också. Där finns ingefära-tabletter också.
Betty
CITAT (AnitaGg @ 07-11-2006, 11:14)
CITAT (Betty @ 07-11-2006, 12:04)
CITAT (Gurkan @ 07-11-2006, 11:00)
Te av ingerfära kan inte heller skada, alltmänt cirkulationshöjande och det är ju alltid bra.

Finns det att köpa som"färdig blandning" eller gör du egen? Hur i så fall? unsure.gif

Det vill jag också testa, så jag googlade fram ett recept:

http://www.grongava.com/artikelserien.php?aid=30

Intressant läsning! smile.gif

Ur texten:
CITAT
Ingefäran är bland annat slemlösande, matsmältningsfrämjande, antioxidant, cirkulationsstimulerande, avslappnande och blodlösande.

Undrar vad de menar med blodlösande... ?
Betty
CITAT (Rossi @ 07-11-2006, 11:23)
Du kan köpa ingefära-te hos

www.t4u.se

Jag har köpt det och det smakar väl inte så gott men bara det hjälper så! Det finns säkert i hälsokostbutiker också. Där finns ingefära-tabletter också.

Tack för tipset! smile.gif
myskmadra
Jättegott att koka eget chaité med färsk ingefära, kanel, nejlika och kardemumma. Koka av kryddorna först en halvtimme. Späd till lagom mängd med vatten och lite mjölk, sjud upp, tillsätt svart te och låt dra på vanligt sätt. Sila av. Söta eventuellt.
Härligt vid förkylning, huvudvärk enligt min erfarenhet. Den kraftiga ingefärasmaken mildras av mjölken.
Björken
Ingen reaktion på mitt inlägg om sockerteorin. Kanske det bara är tron från min sida men det spelar mindre roll för om det är den som hjälpt så är det bra för mig. Värken har i varje fall minskat så mycket att jag har kunnat börja styrketräna. Styrketräningen gör att jag tränar upp musklerna så att de i sin tur skyddar lederna mot överbelastning.
Då hade du säkert inte så ont innan säger säkert någon, men det kan jag säga att det fanns dagar då jag knappt kunde röra mig. Men jag hade svårt att acceptera det och sökte till jag fann det som passade mig.
Rossi
CITAT (Björken @ 07-11-2006, 13:58)
Ingen reaktion på mitt inlägg om sockerteorin. Kanske det bara är tron från min sida men det spelar mindre roll för om det är den som hjälpt så är det bra för mig. Värken har i varje fall minskat så mycket att jag har kunnat börja styrketräna. Styrketräningen gör att jag tränar upp musklerna så att de i sin tur skyddar lederna mot överbelastning.
Då hade du säkert inte så ont innan säger säkert någon, men det kan jag säga att det fanns dagar då jag knappt kunde röra mig. Men jag hade svårt att acceptera det och sökte till jag fann det som passade mig.

Jag har boken Sockerbomben hemma men har inte läst hela. Den verkar lite överdriven. Enligt författarinnan kan man få alla möjliga krämpor av för mycket socker. Men det kan ju vara så att man reagerar olika från individ till individ och det kan säkert vara så att du har låg sockertolerans och därför har blivit hjälpt när du slutade med sockret.
netaave
CITAT (Björken @ 07-11-2006, 13:58)
Ingen reaktion på mitt inlägg om sockerteorin. Kanske det bara är tron från min sida men det spelar mindre roll för om det är den som hjälpt så är det bra för mig. Värken har i varje fall minskat så mycket att jag har kunnat börja styrketräna. Styrketräningen gör att jag tränar upp musklerna så att de i sin tur skyddar lederna mot överbelastning.
Då hade du säkert inte så ont innan säger säkert någon, men det kan jag säga att det fanns dagar då jag knappt kunde röra mig. Men jag hade svårt att acceptera det och sökte till jag fann det som passade mig.

Jo jag håller med dig. äter inte heller vitt socker mer än om jag får i mig det i något bakverk och det är ytterst sällan. Sötar annars med honung från orten eller råsocker.
Likaså skippar jag vitt mjöl och vit pasta, äter bara fullkornsris eller det grövre bulgur.

Vad beträffar kudde så mår jag bäst av en fast dunkudde, tror jag har bärighet 7, den formar sig efter huvud och nacke men ger samtidigt stöd. Fixar absolut inte syntetkuddar. Täcke har jag däremot ett varmt gosigt i syntet med dunkänsla, inhandlat på Ikea.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (myskmadra @ 07-11-2006, 11:38)
Jag minns inte så väl vad det var i kaffet som var mest olämpligt.
Det är nog inte enbart koffeinet utan en massa andra ämnen.
Om någon är intresserad ska jag nästa gång jag går till Sven (aku) be om mer ingående beskrivning.
När det gäller té så innehåller de i sin tur säkert många fler ämnen än koffein/ tein. Det gröna téet som man dricker vid técemonier skavara särskilt hälsobringande.Följ länken om grönt te.

Har jag inte ont i magen innan så får jag det säkert efter en kort stund om jag dricker grönt te. Är det värst för magen och tarmarna. Har försökt eftersom det skall vara så hälsosamt, men nej jag tackar för det, vill inte gänra får sådana krämpor igen.

Så allt mitt grönt te åkte ut

Elisabeth
Gillan
CITAT (Björken @ 07-11-2006, 13:58)
Ingen reaktion på mitt inlägg om sockerteorin. Kanske det bara är tron från min sida men det spelar mindre roll för om det är den som hjälpt så är det bra för mig. Värken har i varje fall minskat så mycket att jag har kunnat börja styrketräna. Styrketräningen gör att jag tränar upp musklerna så att de i sin tur skyddar lederna mot överbelastning.
Då hade du säkert inte så ont innan säger säkert någon, men det kan jag säga att det fanns dagar då jag knappt kunde röra mig. Men jag hade svårt att acceptera det och sökte till jag fann det som passade mig.

Jag hörde om det för så där sex år sedan, och levde sen så gott som sockerfro i tre år, men märkte ingen skillnad alls. Så det är nog med det som mycket annat. Väldigt individuellt. smile.gif
Gillan
Var det nån av er som läste länken om Feldenkreis? Och ev tyckte att det verkade intressant? Det fanns bra övningar med också, som är bra för alla, även de som intte lider av värk smile.gif
askar
Jag kikade lite och har lagt genväg på skrivbordet...
har nyss haft dagens träningspass
så jag går igenom noggrannare imorron. smile.gif
Ophelia
Har för mig att jag träffat någon som har använt nyponpulver som behandling för sina ledbesvär. Har även träffat någon som testat Herbalife. Kanske kan vara något? Alla sätt är bra utom de dåliga smile.gif
Sollan
Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?
Som sådan skulle jag föreslå att du begär en remiss för koll.
netaave
CITAT (Ophelia @ 07-11-2006, 17:55)
Har för mig att jag träffat någon som har använt nyponpulver som behandling för sina ledbesvär. Har även träffat någon som testat Herbalife. Kanske kan vara något? Alla sätt är bra utom de dåliga smile.gif

Herbalife för ledbesvär??????
Det var det löjligaste jag hört!
netaave
CITAT (Sollan @ 07-11-2006, 18:13)
Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?
Som sådan skulle jag föreslå att du begär en remiss för koll.

Eftersom jag har artros och SLE är ju mina besvär reumatiska, och jag går regelbundet hos reumatolog.
Har fått vattenbehandlingar m.m. men så fort de upphör börjar helvetet igen.
Har även provat injektioner av tuppkam, cortison m.m. inget hjälper beständigt.
askar
CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:07)
CITAT (Sollan @ 07-11-2006, 18:13)
Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?
Som sådan skulle jag föreslå att du begär en remiss för koll.

Eftersom jag har artros och SLE är ju mina besvär reumatiska, och jag går regelbundet hos reumatolog.
Har fått vattenbehandlingar m.m. men så fort de upphör börjar helvetet igen.
Har även provat injektioner av tuppkam, cortison m.m. inget hjälper beständigt.

Tar du inte kortison dagligen? (prednisolon)
Syrran har SLE och tar kortison och malariamedicin sedan många år tillbaka.

Hon har också skov då hon är riktigt dålig. sad.gif

Hoppas du hittar något som lindrar maximalt. wub.gif
netaave
CITAT (askar @ 07-11-2006, 22:12)
CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:07)
CITAT (Sollan @ 07-11-2006, 18:13)
Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?
Som sådan skulle jag föreslå att du begär en remiss för koll.

Eftersom jag har artros och SLE är ju mina besvär reumatiska, och jag går regelbundet hos reumatolog.
Har fått vattenbehandlingar m.m. men så fort de upphör börjar helvetet igen.
Har även provat injektioner av tuppkam, cortison m.m. inget hjälper beständigt.

Tar du inte kortison dagligen? (prednisolon)
Syrran har SLE och tar kortison och malariamedicin sedan många år tillbaka.

Hon har också skov då hon är riktigt dålig. sad.gif

Hoppas du hittar något som lindrar maximalt. wub.gif

Jag behöver inte cortison jämt, ännu. Det kommer väl eftersom sjukdomen är kronisk.
Det har varit tal om malariamedecin.
Både min mamma, tvillingsyrran och jag har det, däremot har yngsta syrran klarat sig.
SLE är ju en vandrande sjukdom, ena gången är det handlederna som är värst, nästa gång kan det t.ex. vara fingerleder eller nacken. Knäna är än så länge "bara" drabbade av artros.
askar
CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:20)
CITAT (askar @ 07-11-2006, 22:12)
CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:07)
CITAT (Sollan @ 07-11-2006, 18:13)
Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?
Som sådan skulle jag föreslå att du begär en remiss för koll.

Eftersom jag har artros och SLE är ju mina besvär reumatiska, och jag går regelbundet hos reumatolog.
Har fått vattenbehandlingar m.m. men så fort de upphör börjar helvetet igen.
Har även provat injektioner av tuppkam, cortison m.m. inget hjälper beständigt.

Tar du inte kortison dagligen? (prednisolon)
Syrran har SLE och tar kortison och malariamedicin sedan många år tillbaka.

Hon har också skov då hon är riktigt dålig. sad.gif

Hoppas du hittar något som lindrar maximalt. wub.gif

Jag behöver inte cortison jämt, ännu. Det kommer väl eftersom sjukdomen är kronisk.
Det har varit tal om malariamedecin.
Både min mamma, tvillingsyrran och jag har det, däremot har yngsta syrran klarat sig.
SLE är ju en vandrande sjukdom, ena gången är det handlederna som är värst, nästa gång kan det t.ex. vara fingerleder eller nacken. Knäna är än så länge "bara" drabbade av artros.

Ok... hoppas att du får stanna vid den "graden" smile.gif
Gillan
Vad förvånad jag blir, Ophelia. att inte du har nåt att tillägga när det gäller Feldenkreis wink.gif . Eller är det helt enkelt så att FK inte har någon positiv erfarenhet av FK blink.gif , ( kan man ju tolka hur man vill). De flesta som jag känner, som använder sig av just Feldenkreis, har blivit remittrerade av Försäkringskassan, Så nåt vet du kanske? Positivt/negativt? wink.gif
Storåtjejen
Kan tipsa om hälsokostens Fortodol när det gäller värken. Min man har artros och hade för ett tag sedan så förskräckligt ont. Var in till hälsokosten i ett annat ärende när han nämde om sin värk och blev tipsad om Fortodol. För honom var det ett mirakel. Det är ett preparat som hjälper på en gång och inte efter en lång tid som många andra från hälsokosten.
Det innehåller gurkmeja (som är känt som smärtlindrande) samt nåt (minns inte riktigt vad) som gör att kroppens egen smärtlindring, endorfinerna, inte bryts ner.

Vi har tipsat många i vår vänkrets som lider av värk av olika orsaker. En del har blivit hjälpta till viss del och kan minska på "vanliga" värkmediciner... andra har blivit i stort sätt helt smärtfria. Och när smärtan är mindre/borta blir man mer rörlig med tiden.

Den ska tas under en vecka 2ggr/dag och sedan endast vid behov. Alltså inte för jämnan som med så mycket annat.

Läste häromdagen att "Lill-Pröjsan" tar Fortodol i kombination med nåt annat (minns inte vilket) för sin värk efter alla hockeyskador.

Vet inte om det här är något som passar dig, men annars kanske det kan passa någon annan med värk. rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:03)
CITAT (Ophelia @ 07-11-2006, 17:55)
Har för mig att jag träffat någon som har använt nyponpulver som behandling för sina ledbesvär. Har även träffat någon som testat Herbalife. Kanske kan vara något? Alla sätt är bra utom de dåliga  :)

Herbalife för ledbesvär??????
Det var det löjligaste jag hört!

Tja....kan ju så vara att det är löjligt men om vissa tycker det hjälper är väl det bra för dem och sen kan ju du sitta och tycka vad du vill. Eller hur!

Och det kan väl inte vara det löjligaste du hört, då har du inte hört mycket.
Ophelia
CITAT (Evgeni @ 09-11-2006, 05:07)
Vad förvånad jag blir, Ophelia. att inte du har nåt att tillägga när det gäller Feldenkreis wink.gif . Eller är det helt enkelt så att FK inte har någon positiv erfarenhet av FK blink.gif , ( kan man ju tolka hur man vill). De flesta som jag känner, som använder sig av just Feldenkreis, har blivit remittrerade av Försäkringskassan, Så nåt vet du kanske? Positivt/negativt? wink.gif

Varför skulle det vara förvånande? Har inte hängt med så bra. Jobbar heltid (och ofta mer) och vissa frågor försvinner till förmån för andra. Hinner inte bevaka alla trådar.

Såviss jag förstå handlar det om en medicinsk rehab och sådant ska tillhandahållas av vårdgivaren och inte av FK. Huruvida FK skulle vara positiv till det har jag ingen aning om. Tycker det verkar som en typ av sjukgymnastik precis som basal kroppskännedom och andra behandlingar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon