Full version: Tatuering
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Stussi
Har en tatuering sedan förut och är väldigt sugen på att göra en till.
Funderar på att göra en strax ovanför fotknölen.

Är det någon här som har en tatuering där? Gör det ont att göra
en där? Det är ju nästan bara ben där tänkte jag. unsure.gif
suddis
Jag tyckte det gjorde ganska ont där, ondare än på armen. Men värst var nog att det durrade mot benet liksom. Men jag ångrar det inte! Det gör inte så ont att man tror man ska avliva. smile.gif
Lycka till!
cic
Hur stor? Tar den mindre än 2-3 timmar att göra så behöver du inte oroa dig.
Stussi
CITAT (suddis @ 06-11-2006, 21:08)
Det gör inte så ont att man tror man ska avliva. smile.gif
Lycka till!

Okej, då kanske jag vågar mig på en tatuering där ändå! smile.gif
Stussi
CITAT (cic @ 06-11-2006, 21:09)
Hur stor? Tar den mindre än 2-3 timmar att göra så behöver du inte oroa dig.

Jag hade tänkt att göra en ödla där, inte så jättestor. Den tar nog absolut inte tre timmar att göra så
så fort jag har råd så blir det nog en tatuering där! smile.gif
cic
CITAT (Stussi @ 06-11-2006, 22:14)
CITAT (cic @ 06-11-2006, 21:09)
Hur stor? Tar den mindre än 2-3 timmar att göra så behöver du inte oroa dig.

Jag hade tänkt att göra en ödla där, inte så jättestor. Den tar nog absolut inte tre timmar att göra så
så fort jag har råd så blir det nog en tatuering där! smile.gif

Lycka till! smile.gif
Kathy
CITAT (Stussi @ 06-11-2006, 22:03)
Har en tatuering sedan förut och är väldigt sugen på att göra en till.
Funderar på att göra en strax ovanför fotknölen.

Läckert.
Du kan väl visa en bild sen.
Och...ja, gärna på den tatueringen du redan har. wub.gif
yenny
Jag har en pytteliten katt där, jisses vad det gjorde ont, fast den tog inte mer än en kvart så jag stog ut biggrin.gif
Kathy
Min tatuering tog ungefär 2 timmar att göra.
Jag tyckte dock inte att det gjorde speciellt ont....
Men det beror förstås på var man tatuerar sig.
Rapchic
CITAT (Scrollan @ 07-11-2006, 00:28)
Min tatuering tog ungefär 2 timmar att göra.
Jag tyckte dock inte att det gjorde speciellt ont....
Men det beror förstås på var man tatuerar sig.

det beror ju också på hur hög smärttröskel man har
Anma
Jag har en tatuering ovanför fotknölen. Den gjorde inte särskilt ont att få ditpillad, (hög smärttröskel?) men det var väldigt obehagligt med skuggningen och det var mycket skuggor på den... fast ont gjorde det inte.
Farbror Blå
Det här skulle kunna bli en bra bildtråd?=) smile.gif
Stussi
CITAT (Scrollan @ 06-11-2006, 21:30)
CITAT (Stussi @ 06-11-2006, 22:03)
Har en tatuering sedan förut och är väldigt sugen på att göra en till.
Funderar på att göra en strax ovanför fotknölen.

Läckert.
Du kan väl visa en bild sen.
Och...ja, gärna på den tatueringen du redan har. wub.gif


Här kommer en bild på tatueringen som jag redan har. Den sitter i svanken så det var lite svårt att knäppa
kort på sig själv där! wink.gif Den blev lite sned och suddig. Ser gärna en bild på din tauering om du har? wub.gif



Förhoppningsvis tillåter ekonomin att jag gör en tauering i slutet av denna månad.
(blir inte så mycket pengar över när man är hemma och är mammaledig)
Lovar att visa en bild på min nya så fort jag har gjort den! smile.gif
Stussi
CITAT (Rapchic @ 06-11-2006, 22:31)
CITAT (Scrollan @ 07-11-2006, 00:28)
Min tatuering tog ungefär 2 timmar att göra.
Jag tyckte dock inte att det gjorde speciellt ont....
Men det beror förstås på var man tatuerar sig.

det beror ju också på hur hög smärttröskel man har


Jag har inte speciellt hög smärttröskel. Fast jag har ju iofs klarat av en förlossning så då ska jag nog
klara av att tatuera mig där också! laugh.gif
Stussi
CITAT (Farbror Blå @ 07-11-2006, 07:58)
Det här skulle kunna bli en bra bildtråd?=) smile.gif

Ja, varför inte? smile.gif
Stussi
CITAT (Scrollan @ 06-11-2006, 22:28)
Min tatuering tog ungefär 2 timmar att göra.
Jag tyckte dock inte att det gjorde speciellt ont....
Men det beror förstås på var man tatuerar sig.

Vart har du din tatuering? Den jag har i svanken gjorde inte speciellt ont att göra
men där är det ju mer "kött" så att säga än vad det är ovanför fotknölen.
Alba
CITAT (Farbror Blå @ 07-11-2006, 07:58)
Det här skulle kunna bli en bra bildtråd?=) smile.gif

Ja - jag väntar. Det finns så många fina bilder.
Magdis
Vilken fin tatuering du har Stussi! smile.gif Jag har en på bröstet, den gjorde inte särskilt ont att göra men så är det ju ganska köttigt där också. biggrin.gif
Kathy
CITAT (Rapchic @ 06-11-2006, 23:31)
det beror ju också på hur hög smärttröskel man har

Smärttröskeln har en viss betydelse, likväl som stället man väljer att tatuera.
Dessutom sätter kroppens eget morfinsystem endorfiner igång efter en liten stund, när man tatueras.
Sen är dte ju så att det är självvalt och kanske därför står man ut lite mer, eftersom man vill ha en tatuering. smile.gif
Kathy
CITAT (Stussi @ 07-11-2006, 09:42)
CITAT (Scrollan @ 06-11-2006, 22:28)
Min tatuering tog ungefär 2 timmar att göra.
Jag tyckte dock inte att det gjorde speciellt ont....
Men det beror förstås på var man tatuerar sig.

Vart har du din tatuering? Den jag har i svanken gjorde inte speciellt ont att göra
men där är det ju mer "kött" så att säga än vad det är ovanför fotknölen.

Min pippi sitter uppflugen på ena axeln.



Nu är bilden ganska så liten, men gojan mäter c:a 11 cm lång och 6 cm bred.
yenny
Här är en bild på bin lilla katt... den börjar bli några år så den är aningens suddig. Skulle nog behöva fylla i färgen egentligen.

Stussi
Vilka fina tatueringar ni har Scrollan och yenny! Katten var supersöt! smile.gif

Själv har jag suttit och googlat lite och hittat massor av fina bilder
på ödlan som jag vill tatuera, en gecko ödla. Vet inte riktigt hur stor
jag vill ha den men runt en 7 cm lång kanske. Någon som har koll
på hur mycket det skulle kunna kosta ungefär? Den ska vara helsvart
bara, lika som yennys katt.
Whiskuchi
Jag har en på insidan av ankeln, och det värsta var inte över benet, utan nära hälsenan. Där fick tatueraren ligga på benet för att hindra mig från att - omedvetet - sparka undan foten.
Rapchic
nån som har en bra bild på en svart panter framifrån/uppifrån
har sökt på google i flera år men har inte hittat nån bra
det skulle va gullit om nån kunde hjälpa wub.gif
Whiskuchi
Rapchic - en sån panter som klättrar på huden eller hurdan menar du?
Rossi
Var försiktiga med att göra tatueringar i ryggslutet. Om man skulle behöva göra en ryggmärgsbedövning så funkar inte det så bra eftersom färgämnena i tatueringen på något sätt "stör". Jag kan inte uttrycka detta i medicinska termer men det är i alla fall inte bra.

Själv fick jag gjort en ryggmärgsbedövning i samband med en knäoperation. (Men jag har inga tatueringar som väl är ...)
Whiskuchi
CITAT (Rossi @ 07-11-2006, 16:47)
Var försiktiga med att göra tatueringar i ryggslutet. Om man skulle behöva göra en ryggmärgsbedövning så funkar inte det så bra eftersom färgämnena i tatueringen på något sätt "stör". Jag kan inte uttrycka detta i medicinska termer men det är i alla fall inte bra.

Själv fick jag gjort en ryggmärgsbedövning i samband med en knäoperation. (Men jag har inga tatueringar som väl är ...)

Numera snittar läkarna (åtminstone vissa) ett snitt genom tatueringen, och sticker genom snittet smile.gif På så sätt följer det inte med någon färg in smile.gif
Rossi
CITAT (Whiskuchi @ 07-11-2006, 16:49)
CITAT (Rossi @ 07-11-2006, 16:47)
Var försiktiga med att göra tatueringar i ryggslutet. Om man skulle behöva göra en ryggmärgsbedövning så funkar inte det så bra eftersom färgämnena i tatueringen på något sätt "stör". Jag kan inte uttrycka detta i medicinska termer men det är i alla fall inte bra.

Själv fick jag gjort en ryggmärgsbedövning i samband med en knäoperation. (Men jag har inga tatueringar som väl är ...)

Numera snittar läkarna (åtminstone vissa) ett snitt genom tatueringen, och sticker genom snittet smile.gif På så sätt följer det inte med någon färg in smile.gif

OK. Jag har hört att det finns risk att man drar in färg i nervsystemet men de har kanske kommit på ett sätt att undgå det hela.
Farbror Blå
CITAT (Scrollan @ 07-11-2006, 11:22)


Nu är bilden ganska så liten, men gojan mäter c:a 11 cm lång och 6 cm bred.

det var inte så litet=) smile.gif
Farbror Blå
CITAT (yenny @ 07-11-2006, 14:28)
Här är en bild på bin lilla katt... den börjar bli några år så den är aningens suddig. Skulle nog behöva fylla i färgen egentligen.


Å lilla kissen var ju oemotståndligt söt=) wub.gif
Stussi
CITAT (Rossi @ 07-11-2006, 15:47)
Var försiktiga med att göra tatueringar i ryggslutet. Om man skulle behöva göra en ryggmärgsbedövning så funkar inte det så bra eftersom färgämnena i tatueringen på något sätt "stör". Jag kan inte uttrycka detta i medicinska termer men det är i alla fall inte bra.

Själv fick jag gjort en ryggmärgsbedövning i samband med en knäoperation. (Men jag har inga tatueringar som väl är ...)

Nu när jag födde min son så fick jag ryggmärgsbedövning. Enligt läkaren så hade jag tur, hade tatueringen suttit lite högre upp så hade han inte satt bedövningen (han behövde alltså inte sticka genom tatueringen).

Men enligt min barnmorska så finns det inget bevisat att det skulle vara farligt att sticka genom en tatuering, dock så är det olika på olika narkosläkare om dom vill ge bedövningen eller inte.
Whiskuchi
Apropå tatueringar och epiduralbedövningar - risken är större att det följer med bakterier från huden än att färgpartiklar skulle ställa till skada. Men läkare är tydligen övernitiska med det ändå wink.gif

http://wiki.bmezine.com/index.php/Epidural
Rapchic
CITAT (Whiskuchi @ 07-11-2006, 17:44)
Rapchic - en sån panter som klättrar på huden eller hurdan menar du?

ja typ ned för huden
Whiskuchi
CITAT (Rapchic @ 07-11-2006, 17:29)
CITAT (Whiskuchi @ 07-11-2006, 17:44)
Rapchic - en sån panter som klättrar på huden eller hurdan menar du?

ja typ ned för huden

Det var svårt att hitta en panter som klättrar nedför, men bildgoogla på "panther tattoo" så dyker det iaf upp ett helt gäng som klättrar uppför wink.gif
Smidigast är ändå att be tatueraren rita upp en speciellt för dig. Då blir du ensam om den. smile.gif
Rapchic
CITAT (Whiskuchi @ 07-11-2006, 19:52)
Det var svårt att hitta en panter som klättrar nedför, men bildgoogla på "panther tattoo" så dyker det iaf upp ett helt gäng som klättrar uppför wink.gif
Smidigast är ändå att be tatueraren rita upp en speciellt för dig. Då blir du ensam om den. smile.gif

jag vet jag tror jag har googlat på allt tongue.gif
men brukar man får det som man vill
nån som har testat
jag har vetat hur den ska se ut sen nian
(tänkte vänta nåra år så man var säker)
jag är bara orolig om att den inte kommer att se ut likt
alltså att jag inte kan förklara bra nog
Magdis
Kan du inte rita upp den själv hur du tänkt dig? Sen kanske tatueraren kan hjälpa dig med att rita den färdig.
Rapchic
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-11-2006, 21:05)
Kan du inte rita upp den själv hur du tänkt dig? Sen kanske tatueraren kan hjälpa dig med att rita den färdig.

tro mig jag har föörsökt
och jag kom fram till att jag inte är bra på kattdjur
Gossen Ruda
Bara en liten nyfiken fråga, varför låter ni tatuera er?
Kathy
CITAT (Farbror Blå @ 07-11-2006, 16:56)
CITAT (Scrollan @ 07-11-2006, 11:22)




Nu är bilden ganska så liten, men gojan mäter c:a 11 cm lång och 6 cm bred.

det var inte så litet=) smile.gif

Nä...den är lagom stor.... smile.gif ...
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2006, 20:18)
Bara en liten nyfiken fråga, varför låter ni tatuera er?

Jag tycker det är snyggt med tatueringar.
Sen, som med allt annat, så beror det givetvis på hur den ser ut och på vem den sitter. "Ju fler desto bättre" är dock inte sant.
Tatueringen ska ha en koppling till ägaren och förmedla något personligt om bäraren, tycker jag.
malin72
laugh.gif laugh.gif laugh.gif måste bara berätta...min son undrade varför jag inte vill tatuera mig. då sa jag men tänk så här om jag tex tatuerar mig på skinkan hur ser det ut när jag ligger på äldreboende och dom ska sköta mig..med en skrynklig bild på skinkan i 80 års ålder tongue.gif tongue.gif då började min 7 åring att fnissa laugh.gif laugh.gif

jag vet att man kan ta bort dom men det var bara en förklaring och vi hade roligt laugh.gif
Magdis
Min dotter brukar skoja och säga att jag har en "tuttuering" laugh.gif
netaave
Nyckelpiga i naturlig storlek, var behåller jag för mig själv.
Apade efter en bekant som gjort en sådan på stortån, min "kryper" dock någonannanstans.
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2006, 20:18)
Bara en liten nyfiken fråga, varför låter ni tatuera er?

Jag gör det för att jag tycker det är så himla snyggt.







Har bara tre stycken än så länge. Blir ett par till nu i vinter.

CITAT
måste bara berätta...min son undrade varför jag inte vill tatuera mig. då sa jag men tänk så här om jag tex tatuerar mig på skinkan hur ser det ut när jag ligger på äldreboende och dom ska sköta mig..med en skrynklig bild på skinkan i 80 års ålder   då började min 7 åring att fnissa  

jag vet att man kan ta bort dom men det var bara en förklaring och vi hade roligt  

Men när du och jag sitter på hemmet så har alla hängande tatueringar, märken efter gamla piercings, lyssnar på AC/DC och alla ungdommar som jobbar på hemmet tycker att vi är SÅ mossiga..
Carex
det är sent och jag ska lägga mig snart, därför tittar jag inte igenom hela tråden innan jag skriver. Men om du går in på www.thehennapage.com så kan du se fantastiska "tatueringar" och de går bort så du kan göra om dem efter några månader beroende var på kroppen du målar! Dessutom är det jättekul. På naturapoteket finns en jättebra henna som heter lawsonia rätt och slätt, den funkar väldigt bra till att måla med! Om inte annat kan du använda det till att känna efter hur en tatuering där skulle kännas och se ut innan du bestämmer dig för den permanenta varianten;)
ninnisky
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2006, 19:18)
Bara en liten nyfiken fråga, varför låter ni tatuera er?

Det är ingen liten fråga - det är en STOR fråga. Inte tycker jag tatueringar är särskilt snyggt heller!
herkules
Jag fullkomligt ÄLSKAR tatueringar. Stora som små, helst svarta eller blå. Har 7 st än så länge och ska ha några till! ohmy.gif Mina är bara svarta och sitter i nacken (en vargtass), mellan skulderbladen (sekhmet), på varsin överarm (ett namn och mumintrollet) och på underarmarna, den ena på ovansidan (en blomma) och den andra på undersidan (en tribal med horus öga i mitten) och så den sista lilla fjädern som sitter på fotknölen.

Jag tycker att gamla, lite slitna tatueringar är jättefina och inte gör det något om de sitter på lite rynkig hud! smile.gif
Kathy
CITAT (ninnisky @ 08-11-2006, 00:20)
CITAT (Gossen Ruda @ 07-11-2006, 19:18)
Bara en liten nyfiken fråga, varför låter ni tatuera er?

Det är ingen liten fråga - det är en STOR fråga. Inte tycker jag tatueringar är särskilt snyggt heller!

Fast....
nu frågade Gossen Ruda de som är tatuerade om varför man väljer att tatuera sig. wink.gif
För...jag gissar att du inte har någon tatuering? unsure.gif
Gossen Ruda
Nja, det är väl ok att dom som inte gillar tatueringar också talar om varför. smile.gif Bara det inte sker genom nedsättande omdömen.

Själv är jag lite tveksam men inte avvisande fast kommer nog inte att göra någon. Det kan vara snyggt, lite tveksamt och även ganska fult. Det gäller nog att tänka mer än en gång innan eftersom det är ganska jobbigt att ta bort. Och så netaave, inga hemligheter här, det är ändå bara på nätet. rolleyes.gif
Anma
Varför har jag en tatuering? Ja, mest för att min man ville att jag skulle ha en... smile.gif

Tidigare skulle jag definitivt inte ha någon tatuering. Dels för att jag inte ville ha en oformad konstig grej när jag blev gammal och dels för att jag tyckte att de flesta tatueringar var fula. Och inte minst tyckte jag att det var gräsligt med tatueingar på vissa ställen, som armar tex.

Men så såg jag några som hade riktigt snygga tatueringar, detta var strax innan min 30års dag. Jag råkade nämna för min man att jag kanske eventuellt skulle kunna tänka mig en liten nånstans. Det resulterade i att jag fick en tatuering i 30års present.... Så det var bara till att välja ställe! Motivet var enkelt faktiskt, fastnade direkt för ett par fiskar som simmar runt i en ring, e född i fiskarna.

Efter mycket om och men blev platsen tillslut ankeln, av den enkla anledningen att den inte kommer att tappa fomen på samma sätt som om den satt på rumpan eller magen tex. Rynkig kommer den att bli, det är ok.
Det är ju så att ankeln är en av de få ställen som inte påverkas så mycket av viktupp- och nedgång.

Nöjd ä jag iallafall! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon