Full version: Gissningstävling!
Sidor: 1, 2
Magdis
Tyckte det kunde va lite kul med en gissningslek...nu är det ju på upploppet.
BF är alltså den 21 november. När tror ni det blir? Förslag på pris till vinnaren vore skoj att få också...jag ska fundera lite själv med. smile.gif
AnitaO
18 november smile.gif

Det där med pris måste jag fundera lite på rolleyes.gif
Irene_L
Jag gissar på den 20 november.
rolleyes.gif
Betty
Jag gissar på 22/11. rolleyes.gif
Stussi
Jag gissar på den 16 november! smile.gif
Rossi
Jag gissar på den 23 november.
Summersun
19 november smile.gif
stina
21 november, alltså mitt i prick, gissar jag på!
Castea
27 november.
askar
18 nov
hade jag ju gissat i den andra tråden redan igår.
karjo
Jag satsar på den 24/11! smile.gif
fruberglund
17 nov, samma dag som Isak var beräknade men inte kom tror jag att Djingis dyker upp biggrin.gif
ullislerum
26/11 en månad efter min dotter. wub.gif
netaave
25:e nov
Fast jag hoppas inte på vinst, hemskt att gå över! smile.gif
Eller ska man gissa på att han kommer en vecka för tidigt den 15:e alltså! tongue.gif
faith
Edit: gissade samma som netaave så jag ändrar till den 15:e då. sleep.gif
Floppy
laugh.gif laugh.gif laugh.gif ...korkad som jag är så tog det ett tag innan jag fattade vad Djingis var.... laugh.gif laugh.gif tongue.gif

Ja nu när jag fattar så gissar jag på 27:e november... tongue.gif
ninnisky
Klart han kommer punktligt den 21 - klockan nio på kvällen biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (Floppy @ 08-11-2006, 16:28)
laugh.gif laugh.gif laugh.gif ...korkad som jag är så tog det ett tag innan jag fattade vad Djingis var.... laugh.gif laugh.gif tongue.gif

Ja nu när jag fattar så gissar jag på 27:e november... tongue.gif

Jag måste va ännu mer korkad ! sleep.gif
Fattar ingenting ! BF ????? unsure.gif Djingis Kan eller ?????
Magdis
CITAT (Blomstertanten @ 08-11-2006, 18:57)
CITAT (Floppy @ 08-11-2006, 16:28)
laugh.gif  :lol:  :lol: ...korkad som jag är så tog det ett tag innan jag fattade vad Djingis var....  :lol:  :lol:  :P

Ja nu när jag fattar så gissar jag på 27:e november...  :P

Jag måste va ännu mer korkad ! sleep.gif
Fattar ingenting ! BF ????? unsure.gif Djingis Kan eller ?????

Hihi...nädå ni är inte korkade. BF står för beräknad förlossning.

"Djingis" är arbetsnamnet på den lilla pjuppen därinne i min mage...inte Djingis Kahn utan Djingis Grahn. rolleyes.gif biggrin.gif
netaave
Tror Magdis blåser oss allihop, h*n har nog redan kommit. tongue.gif ohmy.gif biggrin.gif
Magdis
CITAT (netaave @ 08-11-2006, 19:04)
Tror Magdis blåser oss allihop, h*n har nog redan kommit. tongue.gif ohmy.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif
Bara just efter att jag skrivit det här inlägget fick jag åka in en sväng på Spec.MVC eftersom jag haft ett par blödningar idag. Det såg dock okej ut allting och jag har inga värkar. Så inte fick man nån hint om hur lång tid det kan tänkas ta inte. tongue.gif
Gillan
Ok, du får garanterat den 12:e. Inte bara för att det är fars dag, det är mitt yngsta troll's åttamånadersdag ch mitt äldsta trolls 11;e års dag. Det måste bara bli så. Jag är övertygad wub.gif tongue.gif



Med troll menar jag mina trollungar till barnbarn wub.gif
Stussi
Har vi kommit fram till något pris ännu? unsure.gif laugh.gif
Magdis
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:34)
Har vi kommit fram till något pris ännu? unsure.gif laugh.gif

Har inte kommit på nåt bra än. Nåt som har med blommor att göra vore väl passande? smile.gif
Kathy
Jag gissar på den 17 november .....
Stussi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:36)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:34)
Har vi kommit fram till något pris ännu?  :unsure:  :lol:

Har inte kommit på nåt bra än. Nåt som har med blommor att göra vore väl passande? smile.gif

Ja, det tycker jag! smile.gif Har du inga frön eller sticklingar du kan ge vinnaren? smile.gif
Kathy
Magdis skulle kanske göra en poll istället? laugh.gif
Lady Hamilton
14 Novenmber gissar jag smile.gif
Magdis
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:39)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:36)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:34)
Har vi kommit fram till något pris ännu?  unsure.gif  laugh.gif

Har inte kommit på nåt bra än. Nåt som har med blommor att göra vore väl passande? smile.gif

Ja, det tycker jag! smile.gif Har du inga frön eller sticklingar du kan ge vinnaren? smile.gif

Lite frön kan man alltid skrapa fram...fast då skulle jag ju helst vilja att det var några exklusiva frön. smile.gif
Stussi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:51)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:39)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:36)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:34)
Har vi kommit fram till något pris ännu?  unsure.gif  laugh.gif

Har inte kommit på nåt bra än. Nåt som har med blommor att göra vore väl passande? smile.gif

Ja, det tycker jag! smile.gif Har du inga frön eller sticklingar du kan ge vinnaren? smile.gif

Lite frön kan man alltid skrapa fram...fast då skulle jag ju helst vilja att det var några exklusiva frön. smile.gif

Ja, det kanske hade varit roligast. Fast om jag vinner så blir jag nöjd med vilka frön som helst (har inte så mycket blommor i trädgården ännu!) tongue.gif smile.gif
Magdis
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:55)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:51)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:39)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:36)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:34)
Har vi kommit fram till något pris ännu?  unsure.gif  laugh.gif

Har inte kommit på nåt bra än. Nåt som har med blommor att göra vore väl passande? smile.gif

Ja, det tycker jag! smile.gif Har du inga frön eller sticklingar du kan ge vinnaren? smile.gif

Lite frön kan man alltid skrapa fram...fast då skulle jag ju helst vilja att det var några exklusiva frön. smile.gif

Ja, det kanske hade varit roligast. Fast om jag vinner så blir jag nöjd med vilka frön som helst (har inte så mycket blommor i trädgården ännu!) tongue.gif smile.gif

Lite "gott- och-blandat"- fröer kanske kunde va en kul idé.
Stussi
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:55)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:51)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:39)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 20:36)
CITAT (Stussi @ 08-11-2006, 20:34)
Har vi kommit fram till något pris ännu?  unsure.gif  laugh.gif

Har inte kommit på nåt bra än. Nåt som har med blommor att göra vore väl passande? smile.gif

Ja, det tycker jag! smile.gif Har du inga frön eller sticklingar du kan ge vinnaren? smile.gif

Lite frön kan man alltid skrapa fram...fast då skulle jag ju helst vilja att det var några exklusiva frön. smile.gif

Ja, det kanske hade varit roligast. Fast om jag vinner så blir jag nöjd med vilka frön som helst (har inte så mycket blommor i trädgården ännu!) tongue.gif smile.gif

Lite "gott- och-blandat"- fröer kanske kunde va en kul idé.


Ja, absolut! smile.gif
Gurkan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 13:01)
Tyckte det kunde va lite kul med en gissningslek...nu är det ju på upploppet.
BF är alltså den 21 november. När tror ni det blir? Förslag på pris till vinnaren vore skoj att få också...jag ska fundera lite själv med.  :)

2:e december ...

Han vill inte komma ut i det här ruskvädret, han är smartare än så. Stannar så länge som möjligt ...

Sorry kompis, det kommer att bli tungt ! Dom får ta in dig på BB med gaffeltruck ! tongue.gif
Magdis
CITAT (Gurkan @ 08-11-2006, 21:07)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 13:01)
Tyckte det kunde va lite kul med en gissningslek...nu är det ju på upploppet.
BF är alltså den 21 november. När tror ni det blir? Förslag på pris till vinnaren vore skoj att få också...jag ska fundera lite själv med.  smile.gif

2:e december ...

Han vill inte komma ut i det här ruskvädret, han är smartare än så. Stannar så länge som möjligt ...

Sorry kompis, det kommer att bli tungt ! Dom får ta in dig på BB med gaffeltruck ! tongue.gif

Sluuuuuuta!! laugh.gif Klart han vill komma ut innan advent och vara med när allt pyntet sätts upp! smile.gif
Reserv
den 13:e....så får du hålla grabben inlåst några gånger per år rolleyes.gif dom gånger det blir Fredag den 13:e.
Magdis
CITAT (Reserv @ 08-11-2006, 21:23)
den 13:e....så får du hålla grabben inlåst några gånger per år rolleyes.gif dom gånger det blir Fredag den 13:e.

Ooooo vad läskigt! unsure.gif Var det så det var i filmerna "fredag den 13:e"? Var mördaren född då?
Stussi
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-11-2006, 21:09)
Sluuuuuuta!!  :lol: Klart han vill komma ut innan advent och vara med när allt pyntet sätts upp!  :)

Har jag missat något här? Vet du att det kommer att bli en han?
pejori
den 11/11 tror jag smile.gif
Snöflinga
Djingis är ett Söndagsbarn och anländer som på ett bananskal den 19/11 wub.gif
Farmor
Jag tror också på 11 november. smile.gif
Biggan_
19 november är väl en bra dag! biggrin.gif
Alba
Söndag den 12 november. Du åker in kvällen före och knodden föds strax efter midnatt.


Har just läst Mark Levengodd och Unni Lindell "gud som haver barnen kär har du någon ull"

Bebisar föds på polikliniken eller på något annat religionssjukhus. Det är jungfrun som föder så de inte daskar ner i golvet. Anisa 7 år.

Alla tanter kan föda barn, bara de har en kropp och en fördel. August 5 år.

När ett barn blir fött blir mamman så glad att hon exploderar. Hedda 5 år.

Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp barnet, medan pappan gick fram och tillbaka till banken. Anette 7 år.
Magdis
CITAT (Alba @ 09-11-2006, 13:14)
Söndag den 12 november. Du åker in kvällen före och knodden föds strax efter midnatt.


Har just läst Mark Levengodd och Unni Lindell "gud som haver barnen kär har du någon ull"

Bebisar föds på polikliniken eller på något annat religionssjukhus. Det är jungfrun som föder så de inte daskar ner i golvet. Anisa 7 år.

Alla tanter kan föda barn, bara de har en kropp och en fördel. August 5 år.

När ett barn blir fött blir mamman så glad att hon exploderar. Hedda 5 år.

Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp barnet, medan pappan gick fram och tillbaka till banken. Anette 7 år.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Åka in på lördag...men det är ju snart! ohmy.gif
Jag hoppas iallafall att ni får rätt, ni som tror att det blir snart. smile.gif
fruberglund
CITAT (Scrollan @ 08-11-2006, 20:39)
Jag gissar på den 17 november .....

Härmis wub.gif

Men allvarligt Magdis...om flera gissar samma datum får alla frön då eller den som gissat först? Hihi, jag var först med mitt datum i så fall laugh.gif
Magdis
CITAT (fruberglund @ 09-11-2006, 13:44)
CITAT (Scrollan @ 08-11-2006, 20:39)
Jag gissar på den 17 november .....

Härmis wub.gif

Men allvarligt Magdis...om flera gissar samma datum får alla frön då eller den som gissat först? Hihi, jag var först med mitt datum i så fall laugh.gif

Jag vet inte...kan ju bli knepigt. Det kanske får bli först till kvarn då i så fall. biggrin.gif
Blomstertanten
Nu när jag vet vad det hela handlar om så gissar jag på den 18:e smile.gif
Det är då de raraste barnen kommer ! tongue.gif Eftersom min yngsta är född den 18:e november wub.gif och han är en riktig raring
Magdis
CITAT (Blomstertanten @ 09-11-2006, 14:31)
Nu när jag vet vad det hela handlar om så gissar jag på den 18:e smile.gif
Det är då de raraste barnen kommer ! tongue.gif Eftersom min yngsta är född den 18:e november wub.gif och han är en riktig raring

Det stämmer nog det...min Caroline är född 18:e maj. smile.gif Det är därför jag själv trott det ska bli den 18 november också. smile.gif
netaave
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-11-2006, 15:35)
CITAT (Blomstertanten @ 09-11-2006, 14:31)
Nu när jag vet vad det hela handlar om så gissar jag på den 18:e  smile.gif
Det är då de raraste barnen kommer !  tongue.gif  Eftersom min yngsta är född den 18:e november  wub.gif  och han är en riktig raring

Det stämmer nog det...min Caroline är född 18:e maj. smile.gif Det är därför jag själv trott det ska bli den 18 november också. smile.gif

Då håller vi tummarna för att det blir då också! smile.gif
Du instruerar väl maken att meddela den lyckliga tilldragelsen på odla?
Magdis
CITAT (netaave @ 09-11-2006, 16:06)
Du instruerar väl maken att meddela den lyckliga tilldragelsen på odla?

Ni kommer att få veta så snart som det går. biggrin.gif
Farbror Blå
18e var det ju tänkt om jag förstår rätt, men tippar på några dagar tidigare. 13 kanske=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon