Full version: Pedofil på tak..
niklaswik
Här är artikeln på aftonbladet: Våldtog 100 gånger - rymde under rättegång


En lösning som vore mycket enkel och effektiv och rättvis på alla sätt vore att helt enkelt ta upp två av polisens prickskyttar som samtidigt skjuter honom i ett varsitt knä.

Sen gör man inget mer.

Han får ligga och vrida sig i smärtor några sekunder, minuter eller timmar tills han dör. Jag har ingen aning hur lång tid det kan ta men det vore ganska bra.

Eventuellt att man skjuter honom i armarna också för att minimera risken att han lyckas åla sig till kanten och avsluta sitt lidande.



Inget vidare trevligt "första inlägg på nån vecka" men men...
Rapchic
vet inte om det är hemskt nog...
men en bra ide var det
Tezzla
huh.gif

Ja, för det är ju alltid bra att försöka ge igen på det mest vidriga sätt man kan tänka sig. Hämnden blir så mycket ljuvare då, eller? Det bästa är väl att försöka sjunka så långt ner man bara kan i grymhet för det gör ju verkligen att våldet i samhället minskar...

För mig räcker det alldeles utmärkt att våldtäksmän och andra uslingar sätts bakom lås och bom. Jag har inget behov av att se dem lemlästade eller torterade.
birgitek
CITAT (Tezzla @ 08-11-2006, 13:15)
huh.gif


För mig räcker det alldeles utmärkt att våldtäksmän och andra uslingar sätts bakom lås och bom. Jag har inget behov av att se dem lemlästade eller torterade.

För mig också, att ta till våld och tortyr är faktiskt att sjunka lika lågt som gärningsmännen. Hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.
Birgit Ek
askar
Pedofiler och våldtäktsmän som erkänt och dömts
ska kastreras! mad.gif
jagochjag
det finns en stor vilja att straffa när det har hänt men det finns ingen vilja att hjälpa innan det händer. om vi tar vårt ansvar och tar hand om dom sjuka så slipper vi straffa dom sen, men det kanske inte är lika attraktivt?
Tezzla
CITAT (jagochjag @ 08-11-2006, 14:37)
det finns en stor vilja att straffa när det har hänt men det finns ingen vilja att hjälpa innan det händer. om vi tar vårt ansvar och tar hand om dom sjuka så slipper vi straffa dom sen, men det kanske inte är lika attraktivt?

Fast man kan inte alltid förutse vilka som kommer att begå brott. Det är inte bara psykiskt sjuka och människor från taskig bakgrund som sysslar med otäckheter. Det kommer alltid att finnas idioter som begår vidrigheter och dessa ska straffas genom att sättas bakom lås och bom och få den "terapeutiska hjälp" de behöver. Anser jag.
Gossen Ruda
Hårdare straff tenderar att ge värre brott. Om det är samma eller värre straff för pedofili som för mord riskerar man att förövarna tar livet av sina offer för att dölja bevisen. Bättre så? Ibland verkar hjärnan vara bortkopplad på en del personer.
Rapchic
våltäktmannens straff = max 6 år (i svergie)
tjejens/kvinnans straff = livstid
Whiskuchi
CITAT (askar @ 08-11-2006, 14:11)
Pedofiler och våldtäktsmän som erkänt och dömts
ska kastreras! mad.gif

Hade våldtäkt varit en sexuell handling, så ja, möjligen kastrering. Men nu är det en makthandling, en kastrerad våldtäktsman slutar inte våldta, han börjar använda tillhyggen om inte den egna kroppen funkar.
Gossen Ruda
CITAT (Whiskuchi @ 08-11-2006, 16:43)
CITAT (askar @ 08-11-2006, 14:11)
Pedofiler och våldtäktsmän som erkänt och dömts
ska kastreras!  :angry:

Hade våldtäkt varit en sexuell handling, så ja, möjligen kastrering. Men nu är det en makthandling, en kastrerad våldtäktsman slutar inte våldta, han börjar använda tillhyggen om inte den egna kroppen funkar.

Jag tänker inte vara med i nån livlig debatt om våldtäktens drivkrafter men jag reserverar mig mot den generaliserande föreställningen att våldtäkt inte är en sexuell handling. Enligt mitt förmenande är det allt från en 100 %-ig sexuell handling till att mer eller mindre vara uppblandat med diverse andra drivkrafter. Anledningen till min ståndpunkt är nog att jag är man och därför tänker annorlunda än vissa genusfixerade radikalpsykologer. Undrar om inte man på något sätt försöker helt undandra kvinnorna något ansvar genom att hävda att dom inte har någon sexuell dragkraft. Det behövs inte, i dom allra flesta fall ÄR kvinnorna helt oskyldiga utom möjligen då att dom existerar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon