Full version: orättvist
Ciczi
HEj

fick tillbaka ett tentaresultat idag och fick då se att jag missat godkäntgränsen med 4 p. inget fel med det det kan jag acceptera.

Men eftersom vi tenterar under kodnummer (man är alltså anonym) kan jag se vad mina klasskamrater fått för resultat men inte veta vem som är vem.

Då ser jag att det är en person som fått godkäntgränsen sänkt med 6p från ordinarie gräns och blivit godkänd på det (dvs godkänd 30p ist för 36p). Personen fick resultatet 33p och blev godkänd men jag hade 32 p och blev inte godkänd. Godkändgränsen var 36 p. Alltså borde båda blivit underkända... JAg är arg och ledsen nu... mad.gif sad.gif

Kan inte göra något nu men imorgon ska jag tala med examinatorn och fråga vad som står på...

Ciczi
cic
Ja antingen gäller 36p, eller så gör den inte det. Man kan ju inte höfta lite som man vill. Prata med examinatorn i morgon.
Ciczi
Pratade med en kompis precis som sa att det var en i klassen som redan tentat av ett område och således inte behövde göra det igen, men då skulle ju det stå på en egen lista....

Ciczi
Pirum
Det skulle (exempelvis) kunna vara så att tentan har 6 frågor, där man kan få 8 poäng på varje fråga. För att få godkänt kan krävas att man får minst 5 poäng på varje fråga, eller 36 poäng sammanlagt. Då kan man bomma tentan om man får 35 poäng, men klara den om man får 30. Som exempel. Men du gör helt rätt i att fråga, för sånt är oftast reglerat på förhand. Nu ser jag att en förklaring redan kommit...jösses vad segt jag skrev, mitt i matlagandet smile.gif

Själv har jag bränt en 10p historietenta med ett halvt poäng en gång...det kändes en smula surt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon