netaave
Hur uppvaktar ni far i er familj, om ni gör det!

Här får han kaffe på sängen och en ny skjorta.
Allis
Han får en ny rakapparat, och så blir det tårta förstås tongue.gif
Magdis
SMS wink.gif
askar
CITAT (netaave @ 11-11-2006, 21:45)
Hur uppvaktar ni far i er familj, om ni gör det!

Här får han kaffe på sängen och en ny skjorta.

Min far är borta sen -93 sad.gif
Rapchic
nix det ska jag inte
zaaritha
Min far är borta!
Reserv
Näpp, ska inte uppvakta jag heller, vi umgås inte
Farmor
Första gången jag inte har en pappa att uppvakta längre. Han var den sista i föräldragenerationen som gick bort, 93 år blev han. Så blev man hux flux själv den äldsta generationen. ohmy.gif Oj, hur gick det till, jag har ju alltid varit den minsta? unsure.gif
Eva i Skåne
En lott och en blomma blir det till min pappa. smile.gif

Inte för att det är en dag jag tycker är mer att uppmärksamma än andra dagar, men det gör däremot mina föräldrar som skulle bli väldigt besvikna om vi inte kom dit.
Floppy
Tända ett ljus och lägga en blomma på min fars grav wub.gif
malin72
till min pappa blir det bara ett samtal....
men till barnens pappa blir det nog en tröja eller så ska iväg imorgon på morgonen för jag har inte kunnat komma iväg tidigare..
Summersun
Både min pappa och makens pappa får skjortor. Ska till båda på kaffe och tårta på eftermiddagen.
Först firar vi här hemma; fixar frukost med barnen och ger gåvorna och kort; en morgonrock och en klocka + ett paket som sonen har lagat i sin lekgrupp som jag inte vet vad innehåller smile.gif
Lekgruppens ledare sa till sonen på onsdagen att nu ska du gömma paketet så pappa inte hittar det, när sonen kom hem sa han till pappa att det här ska jag gömma, så gick han och gjorde det och kom tillbaka och sa; jag gömde det i lådan biggrin.gif
Vilket fick mig att minnas en morsdag... Dagen före morsdagen 05 var maken och sonen och plockade blommor till mig och maken sa att du får inte säga nåt till mamma. När dom kom hem ropade sonen vid dörren mamma, vi har varit och plockat blommor laugh.gif det var det bästa med den morsdagen trots att det var dagen före.
ingrid fuxwall
Min pappa fick besök i dag och en äpplekaka ala Coop, så imorgon bojkottar jag farsdag.

ingrid
Lady Hamilton
Jag har skickat ett paket med ca 3kg "halv tjock kaker" /mjukt tunnbröd. Som jag bakat i bagarstuga på ved eldad stenhäll. Det brödet tycker han om wub.gif Och det är (nästan) bara jag som kan baka det........... sleep.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 11-11-2006, 22:28)
Näpp, ska inte uppvakta jag heller, vi umgås inte

Samma här.
Min man däremot brukar få ett litet paket och en puss wub.gif smile.gif
birgitek
Min fantastiske, levnadsglade pappa gick tyvärr bort förra hösten, men jag har bjudit mina barns far/min man på en riktig lyxfrukost .
Birgit Ek
Monica M zon 4
Nja, kanske slår en signal. Men det får räcka med det. Vi har inte världens bästa kontakt.
lisselbo
Ska till min pappa som även fyller år imorgon.
Eftersom han aldrig vill ha något i present och redan har det mesta så ska han få hemgjord sylt och smörgåsgurka som jag har lagt in själv.
Ska bara leta efter någon fin låda att ställa burkarna i, och sätta tyg över burklocken för att piffa upp lite.
stina
Min pappa och jag har jättebra kontakt, men firar inte fars/mors dag med presenter. Jag har dock just ringt och grattat honom! rolleyes.gif
Ophelia
Jepp...köpt en flaska (375 cl) dessertvin som han och mamma kan dela på vid en god efterrätt (till morsdag köpte jag två pellisar med ovanlig bladfärg).
Kathy
Ett sms.
Fialotta
Min pappa har jag bjudit hit på middag o tårta till kaffet wub.gif
Whiskuchi
Nej, min pappa är död. Men jag brukade inte uppvakta på fars dag tidigare heller (inte mors dag heller).
Alba
Det blir att tända en marschall på pappas grav. Han gick bort 1990.
Vi firade alltid Fars Dag med present, tårta och middag.


Elisabeth-Västkustkolonisten
Min sambo vill inte firar farsdag och talar om det varje år. Han gillar inte heller morsdag och jag måste säga han har ju rätt när han säger man skall bry sig om sina föräldrar under hela året inte bara en speciell dag.

Elisabeth
fruberglund
Ska ringa och skicka ett fint kort. Bor 35 mil ifrån varann så tyvärr kan jag inte fira honom personligen idag.

Mannen får inget förrän Isak är så gammal så han kan välja ut nåt åt pappa själv smile.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (AnitaGg @ 12-11-2006, 07:02)
CITAT (Reserv @ 11-11-2006, 22:28)
Näpp, ska inte uppvakta jag heller, vi umgås inte

Samma här.
Min man däremot brukar få ett litet paket och en puss wub.gif smile.gif

samma för mig med
Tezzla
Ett telefonsamtal blir det väl. Kan inte gärna sätta mig i bilen och köra genom hela landet för att gratta honom wink.gif

Blir lite fundersam... Grattar ni era män? Men de är ju inte era pappor wink.gif Det är en sak om man hjälper barnen med att gratta, men inte skulle jag gratta min man om barnen var stora eller om vi inte hade några...
caprifol
CITAT (Farmor @ 11-11-2006, 22:50)
Första gången jag inte har en pappa att uppvakta längre. Han var den sista i föräldragenerationen som gick bort.

Samma gäller för mig, och det känns så ledsamt. Min pappa gick oväntat bort i våras.
caprifol
netaave
Min pappa är senil och inte medveten om omvärlden, min plastpappa ringde jag just. Flickorna fixar med sin pappas present just nu som även blir födelsedagspresent då han fyller i morgon.
Anma
Sedan jag blev pappas enda barn för snart fyra år sedan har jag varit noga med att komma ihåg farsdag. Ett telefonsamtal räcker.
yenny
Här blir det ett telefonsamtal, det räcker så.
kristerh
min pappa blir bara förb om man köper något åt honom, han anser att det är ett jippo för affärsmännen, och att det inte är något att fira, jag ringer o grattar bara.
Tezzla
CITAT (kristerh @ 12-11-2006, 14:23)
min pappa blir bara förb om man köper något åt honom, han anser att det är ett jippo för affärsmännen, och att det inte är något att fira, jag ringer o grattar bara.

Klok far du har tongue.gif
kristerh
CITAT (Tezzla @ 12-11-2006, 14:31)
CITAT (kristerh @ 12-11-2006, 14:23)
min pappa blir bara förb om man köper något åt honom, han anser att det är ett jippo för affärsmännen, och att det inte är något att fira, jag ringer o grattar bara.

Klok far du har tongue.gif

eller hur rolleyes.gif kan inte riktigt förstå vitsen med farsdag eller morsdag, man kan väl uppvakta när som helst, det behövs ingen speciell dag till det.
Gladast blir de om man kommer o hälsar på spontant, behövs inga presenter för det.
Farmor
Så klokt sagt Kristerh.

Jag är ju visserligen mamma, men blir så glad när mina pojkar hälsar på. Det är ju dom som är presenten. wub.gif wub.gif wub.gif
netaave
Jo visst blir man gladast när dom dyker upp oförhappandes, annars så räknar man liksom med det.
Betty
Min far gick bort för sju år sen, medan han levde så brukar jag bara ringa och gratulera, uppvaktade inte "live" för att föräldrarna bodde 50 mil bort.
ninnisky
Vi umgås så mycket och ofta i familjen att det inte är aktuellt med att fira särskilda bemärkelsedagar. Vi hinner inte tänka på dom eller hålla reda på dem heller biggrin.gif biggrin.gif
sudden
min dog när jag var fem år. men jag skickar ett sms till gubben som mamma var tillsammans med i 11 år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon