Reserv
Ska eventuellt göra en liten dagstripp uppöver i morron eller på tisdag, undrar mest om ni har mycket snö och hur vägarna är uppöver där rolleyes.gif Blir en dyga 130 mils tripp tongue.gif Sen ställer man in bilen i garaget för resten av året tongue.gif
Alba
.Vägverket här kan du hålla dig uppdaterad hela tiden.
Jejja
Här i Luleå har det snöat hela natten och hela dagen, härligt tung klibbsnö, så vägarna är inte så jätteroliga...
Men har du tur hinner de röja fram dem tills du kommer hitåt...
:-)
Reserv
Okay....nu är det juh lite mörkt på bilderna, men det ser ut som snötäckta vägar så då är det kanske inte så halt som jag va´rädd för tongue.gif Finns det nån inföding här på odla som har några åsikter om väglaget?

Tack jejja, just sånt information jag ville ha wub.gif
Margith
Inföding... hörredudu wacko.gif laugh.gif

Vi har fått 2 dm blöt äcklig snö i natt, men här uppe hos oss fungerar snösvängen smile.gif
Räkna med vanligt vinterväglag iaf från Piteå och norröver.
OM det inte blir varmare. Nu har vi -1,5 men blir det över 0 kan väglaget bli besvärligt sad.gif
Håller minusgraderna i sig borde det inte vara några problem smile.gif
askar
Ställa in bilen för resten av året bara för en liten tripp på 130 mil.ohmy.gif
När jag åker till doktorn plussas mätaren i regel med 81 mil... ett stenkast tongue.gif
Reserv
CITAT (askar @ 12-11-2006, 19:32)
Ställa in bilen för resten av året bara för en liten tripp på 130 mil.ohmy.gif
När jag åker till doktorn plussas mätaren i regel med 81 mil... ett stenkast tongue.gif

rolleyes.gif Dom "äkta" norrlänningarna bor nog i era trakter däruppe tongue.gif Här kallar jag det stenkast om det är 20 mil enkel laugh.gif laugh.gif
kerstin z5-6
Umeå -Piteå är vinterväg just nu , men moddrig, kör som väglaget tillåter -många fartkameror .Kommer regnet dagtid tisdag o fryser på, lär det intebli så kul, men e 4 är nog bar asfalt vid det laget ...
tat lugnt smile.gif
Reserv
Tack alla för era svar, dom behöver jag i morron när jag börjar färden hemifrån up till dom djupa norrlandsskogarna rolleyes.gif kram på er allihopa wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Kör försiktigt! /Helen
AnitaO
Bättre framkommen och omkörd, än omkommen och bortförd.
Kör försiktigt wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
*

askar
Snöar i Sunderbyn.... lätta på gasen.
Reserv
Utan att överdriva tror jag den här trippen va´bland det jävligaste jag nånsin gjort... blink.gif Är huvet dumt får kroppen lida wacko.gif ....Uppöver va´väglaget mycket varierande, med många avåkningar efter E4:an, långtradare blockerade vägbannan i södergående körfält straxt söder om Luleå och trafiken omdirigerades på små skogsvägar som kändes som att köra på en hal tvättbräda...... blink.gif naturligtvis så vart det avåkningar och lastbilar i dikena efter den vägen också ohmy.gif
På hemvägen så va´det mellan varven kraftiga snöfall som avlöstes av snöblandat regn och hagelskurar.
Jag tror aldrig jag vart så trött i hela mitt liv, efter 17 timmar bakom ratten somnade man ovaggad väl hemkommen. En sån här helvetestripp gör man inte om..... wacko.gif möjligtvis sommartid då ni har ljust dygnet runt rolleyes.gif Tack snälla ni för all information om väglag wub.gif
Biggan_
CITAT (Reserv @ 14-11-2006, 07:28)
Utan att överdriva tror jag den här trippen va´bland det jävligaste jag nånsin gjort... blink.gif Är huvet dumt får kroppen lida wacko.gif ....Uppöver va´väglaget mycket varierande, med många avåkningar efter E4:an, långtradare blockerade vägbannan i södergående körfält straxt söder om Luleå och trafiken omdirigerades på små skogsvägar som kändes som att köra på en hal tvättbräda...... blink.gif naturligtvis så vart det avåkningar och lastbilar i dikena efter den vägen också ohmy.gif
På hemvägen så va´det mellan varven kraftiga snöfall som avlöstes av snöblandat regn och hagelskurar.
Jag tror aldrig jag vart så trött i hela mitt liv, efter 17 timmar bakom ratten somnade man ovaggad väl hemkommen. En sån här helvetestripp gör man inte om..... wacko.gif möjligtvis sommartid då ni har ljust dygnet runt rolleyes.gif Tack snälla ni för all information om väglag wub.gif

Skönt att ha dej hemma igen! biggrin.gif wub.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 14-11-2006, 07:28)
Utan att överdriva tror jag den här trippen va´bland det jävligaste jag nånsin gjort... blink.gif Är huvet dumt får kroppen lida wacko.gif ....Uppöver va´väglaget mycket varierande, med många avåkningar efter E4:an, långtradare blockerade vägbannan i södergående körfält straxt söder om Luleå och trafiken omdirigerades på små skogsvägar som kändes som att köra på en hal tvättbräda...... blink.gif naturligtvis så vart det avåkningar och lastbilar i dikena efter den vägen också ohmy.gif
På hemvägen så va´det mellan varven kraftiga snöfall som avlöstes av snöblandat regn och hagelskurar.
Jag tror aldrig jag vart så trött i hela mitt liv, efter 17 timmar bakom ratten somnade man ovaggad väl hemkommen. En sån här helvetestripp gör man inte om..... wacko.gif möjligtvis sommartid då ni har ljust dygnet runt rolleyes.gif Tack snälla ni för all information om väglag wub.gif

Näää...jag skulle mog aldrig sätta mig bakom ratten och köra 17 timmar i sträck. wacko.gif
Det låter trafikfarligt, hela trippen. sad.gif
Tur att du kom hem helskinnad. wub.gif
Reserv
CITAT (Scrollan @ 14-11-2006, 09:34)
CITAT (Reserv @ 14-11-2006, 07:28)
Utan att överdriva tror jag den här trippen va´bland det jävligaste jag nånsin gjort... blink.gif Är huvet dumt får kroppen lida wacko.gif ....Uppöver va´väglaget mycket varierande, med många avåkningar efter E4:an, långtradare blockerade vägbannan i södergående körfält straxt söder om Luleå och trafiken omdirigerades på små skogsvägar som kändes som att köra på en hal tvättbräda...... blink.gif naturligtvis så vart det avåkningar och lastbilar i dikena efter den vägen också ohmy.gif
På hemvägen så va´det mellan varven kraftiga snöfall som avlöstes av snöblandat regn och hagelskurar.
Jag tror aldrig jag vart så trött i hela mitt liv, efter 17 timmar bakom ratten somnade man ovaggad väl hemkommen. En sån här helvetestripp gör man inte om..... wacko.gif möjligtvis sommartid då ni har ljust dygnet runt rolleyes.gif Tack snälla ni för all information om väglag wub.gif

Näää...jag skulle mog aldrig sätta mig bakom ratten och köra 17 timmar i sträck. wacko.gif
Det låter trafikfarligt, hela trippen. sad.gif
Tur att du kom hem helskinnad. wub.gif

Ärligt talat så hade jag trott mig kunna göra turen på ca. 12 timmar rolleyes.gif Det är juh bara 120 mil.......hade inte räknat med att vädret skulle sinka mig med 5 timmar. blink.gif Och joo, visst va´det trafikfarligt, inget att rekomendera och inget man gör om. wacko.gif
Betty
Vilket missflyt att du skulle åka norrut just igår! Det händer högst en - två gånger/vinter att vi har ett sånt eländigt väder/väglag som igår, förra året inträffade det på julafton.
Jag skulle åka lokalbuss in till stan igår eftermiddag, bussen blev stående kvar på hållplatsen, slirande med bakhjulen i en grop, efter en kvart råkade en sandbil ha vägarna förbi så att vi fick oss lite grus under hjulen, vi kom kraftigt försenade in till centrum.
Det var såphalt på alla luleåvägar igår.
Tur att du kom hem helskinnad! smile.gif
Magdis
Vi körde från Pite till Sunderbyn på fredagen först men åkte ju hem igen på lördagen eftersom det inte hände tillräckligt mycket. När jag sen fick jätteont på lördagnatten åkte vi tillbaka och då var det läskigt ute på vägen kan jag säga. Vrålsnöade och 0-gradigt....plogen hade ju inte hunnit med så det var spårigt o moddigt. Då började jag ångra att jag inte stannade på patienthotellet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon