Full version: I morgon går tåget
titti49zon6
Ja, så har då den stora dagen kommit som så många väntat på
IKEA i Haparanda/Tornio slår upp sina portar smile.gif
så gör även 10 andra butiker i det intilliggande Ikanohuset bl.a
Hemtex,Barnens Hus,Ittala Outlet Fabriksbutik,Stadium,Skopunkten,
Intersport,Djurmagsinet,Pressbyrån och Village

Vis av hur det kommer att bli efter att ha varit på Rustas invigning för en dryg vecka sedan har jag bestämt mig för att hålla mig hemma resten av veckan eftersom det kanske kommer att bli svårt att ta sig ut på E 4an
Kanske att jag åker till Haparanda på måndag då det förhoppningsvis har lugnat ned sig lite lite nyfiken är jag allt
Är det nån från forumet som skall dit?
Alba
Du gör nog klokt i att hålla dig inomhus och invänta vardagen.
Vi var på IKEA Sundsvall en klämdag. Köerna till kassorna gick lååångt in i affären.
Hur ska det då inte bli vid en invigning.
kerstin z5-6
Jo visst ska jag , men jag väntar på att det där förgnönade 60 tals stuket ska gå ur tiden bara .. köerna lär ju vara mindre med förhoppningsvis om ett tag
&0 tals lampor passar så illa i ett hus byggt på 18 00 talets slut
Betty
CITAT (titti49 @ 14-11-2006, 14:10)
Är det nån från forumet som skall dit?

Jag väntar ett tag, åker i mitten av december, hoppas att den värsta anstormningen har lagt sig då... smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Samma här rolleyes.gif väntar ett tag till och sedan chansar man på en veckodag som tex. månd. kanske lite lugnare då biggrin.gif Men ni som far på invigningen måste berätta hur det var biggrin.gif /Helen
Alba
Jag har en släkting som ska dit lördag/söndag.
Rapport kommer !
fruberglund
Nej men jag ska till Ikea i Jönköping biggrin.gif

Grattis till varuhuset och handla inte ihjäl er nu tongue.gif
askar
Hade det varit barmark så... men nu väntar vi till april-maj
om vi inte kommer på idén att åka med buss någon helg. smile.gif
titti49zon6
Rykter går att det redan finns folk som har börjat köa huh.gif
Gubben har jobbat på Ikanohuset och han sa att det var köer redan nu men att Kamprad hade ordnat så att dom får köa i en foaljé biggrin.gif
Tur för dom annars fryser om väl ihjäl (tokiga människor)
askar
CITAT (titti49 @ 14-11-2006, 17:06)
Rykter går att det redan finns folk som har börjat köa huh.gif
Gubben har jobbat på Ikanohuset och han sa att det var köer redan nu men att Kamprad hade ordnat så att dom får köa i en foaljé biggrin.gif
Tur för dom annars fryser om väl ihjäl (tokiga människor)

Jesses ohmy.gif

men dom lär väl få en ros var... så brukar det ju gå till på invigningar. laugh.gif
Nog är han väl snäll denne Kamprad... inte så många andra hade
öppnat foajén. smile.gif
titti49zon6
Såg på dom lokala nyheterna att det stämmer att folk redan börjat köa ohmy.gif
Nu kommer det väl att strömma till ännu fler, dom är väl rädda för att inte rymmas biggrin.gif
Klockan var strax före 16 när min man lämnade Haparanda och då hade dom börjat köa
Säger igen att dom kan inte vara kloka det är ju flera minusgrader ute
AnitaO
Dom hade ett inslag om detta på TV4 i morse.
Snacka om "masspsykos" laugh.gif
Det där varuhuset lär vara tömt innan kvällen tongue.gif
Bee
Att gå på Ikea är hur skoj som helst, vare sig man har ett specifikt ärende eller inte. Dom har massor med prylar man inte visste att man behövde.

Fast jag gillar deras potatisskalare - den är bättre än de flesta.
Alba
IKEA Haparanda

Mer bilder
caprifol
CITAT (Bee @ 15-11-2006, 11:06)
Att gå på Ikea är hur skoj som helst, vare sig man har ett specifikt ärende eller inte.

Tänk vad olika vi är! Jag tycker det är rena terrorn och det är åtta år sedan jag var på IKEA senast - och bor ändå i Stockholmsområdet. Eller kanske just därför - har hört att det är betydligt enklare och mindre stressigt på varuhusen utan storstadsregionen.
caprifol
Alba
Det är väl så att man blir lite hemmablind också.

Städer man besöker ibland är nog mer utforskade än staden man bor i.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon