Full version: Julvärd - Oldsberg
Pirum
Oldsberg blir årets julvärd i SVT, vad tycker ni? Jag tror det blir rätt ok, stofil som jag är så tycker jag att det ska vara en 'gamling' i rutan på julen, inte nån yngre person som många tittare inte kan relatera till.
Tesa
Han är ju perfekt...att jag inte tänkte på han själv.. wink.gif
Björken
Jag tror också att han blir bra, lite lagom smågemytlig med glimten i ögat.
pejori
blir nog bra det smile.gif
Alba
Ja - jag tycker också att det ska vara någon äldre- Oldsberg är kul, mycket humor.
Sven Wollter kunde jag också tänka mig.
netaave
Bra val!
Rossi
Det blir nog bra. Han är ganska gemytlig. Det hade varit kul om han hade haft Björn Hellberg vid sin sida precis som i På spåret. Han har en sån härlig torr humor!
Alba
CITAT (Rossi @ 15-11-2006, 14:05)
Det blir nog bra. Han är ganska gemytlig. Det hade varit kul om han hade haft Björn Hellberg vid sin sida precis som i På spåret. Han har en sån härlig torr humor!

Ja det hade varit en riktig höjdare.
Men då hade man väl glömt bort julklapparna och bara suttit och tittat på TV.
Anma
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden... smile.gif
Gossen Ruda
Förmodligen kommer det att gå som på räls. Oldsberg är lite av en tomte redan nu. Sen kan han bjuda en del på sig själv, han är inte så förtvivlat mån om att framställa sig själv som perfekt. Vi har väl alla hört hans försök att ta sig ton. laugh.gif
faith
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden... smile.gif

Samma här! rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden...  :)
Hinner kanske ta en titt på honom, för julafton gör vi inte annat än njuter och myser och mår gott. wub.gif

Kl 11.00 missar vi dock aldrig, när Åbo utlyser julefrid i SVT2.
Fialotta
Bra val tycker jag smile.gif
faith
CITAT (Hannele @ 15-11-2006, 23:57)
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden...  smile.gif
Hinner kanske ta en titt på honom, för julafton gör vi inte annat än njuter och myser och mår gott. wub.gif

Jag njuter och myser också på julafton, men inte framför TV:n. wink.gif
Berith
CITAT (faith @ 16-11-2006, 09:17)
CITAT (Hannele @ 15-11-2006, 23:57)
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden...  smile.gif
Hinner kanske ta en titt på honom, för julafton gör vi inte annat än njuter och myser och mår gott. wub.gif

Jag njuter och myser också på julafton, men inte framför TV:n. wink.gif

Inte ens av Kalle Anka? ohmy.gif Det är ju ett av dom härligaste måsten man har. biggrin.gif

Oldsberg blir jättebra! Tror iaf jag. wub.gif

-----------
Och Karl-Bertil! Höll på att glömma Karl-Bertil. ohmy.gif
Anma
CITAT (Berith @ 16-11-2006, 09:35)
CITAT (faith @ 16-11-2006, 09:17)
CITAT (Hannele @ 15-11-2006, 23:57)
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden...  smile.gif
Hinner kanske ta en titt på honom, för julafton gör vi inte annat än njuter och myser och mår gott. wub.gif

Jag njuter och myser också på julafton, men inte framför TV:n. wink.gif

Inte ens av Kalle Anka? ohmy.gif Det är ju ett av dom härligaste måsten man har. biggrin.gif

Oldsberg blir jättebra! Tror iaf jag. wub.gif

-----------
Och Karl-Bertil! Höll på att glömma Karl-Bertil. ohmy.gif

Karl-Bertil brukar jag titta på, måste erkänna! Och ja, tv:n är på typ hela eftermiddagen/kvällen men jag sitter och pratar och umgås och ÄTER så jag knappt märker att den är på... wub.gif wub.gif wub.gif
Hannele
CITAT (Berith @ 16-11-2006, 09:35)
CITAT (faith @ 16-11-2006, 09:17)
CITAT (Hannele @ 15-11-2006, 23:57)
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden...  :)
Hinner kanske ta en titt på honom, för julafton gör vi inte annat än njuter och myser och mår gott. wub.gif
Jag njuter och myser också på julafton, men inte framför TV:n. wink.gif
Inte ens av Kalle Anka? ohmy.gif Det är ju ett av dom härligaste måsten man har. biggrin.gif

Nej, tjôtigt, barnen hittar på roligare saker; sällskapspel, skridskoåkning, baka lussekatter och annat som hör julen till.
Och så äter vi när vi är hungriga, Kalle Anka ska inte bestämma det. ohmy.gif
Jag har förklarat för barnen att vi inte firar Kalla Ankas födelsedag, vi har även besökt julkyrkan. smile.gif
askar
Baka lussekatter på julafton ohmy.gif blink.gif

Ang Oldsberg... blir säkert lika bra som de tidigare.
För egen del spelar det absolut ingen roll vem som är
programvärd.
Kathy
Neeej...inte Oldsberg. wacko.gif
Har nästan lika svårt för honom som för Ernst.

Jag hade velat ha Lasse Berghagen istället. wub.gif
Anma
CITAT (Scrollan @ 16-11-2006, 10:46)
Neeej...inte Oldsberg.  :wacko:
Har nästan lika svårt för honom som för Ernst.

Jag hade velat ha Lasse Berghagen istället.  :wub:

Där sa du nåt... Lasse Berghagen! Men han är nog hellre med familjen än på tv på julafton... wub.gif


edit:stavfel
Hannele
CITAT (askar @ 16-11-2006, 10:17)
Baka lussekatter på julafton ohmy.gif  :blink:

Kalla det för vad du vill, men färskt till julkaffet är inte fel.
Något ska ju de otåliga barnen sysselsättas med i väntan på tomten. smile.gif

Vi bakade tomtar med russinknappar i mitt hem.
Vi har fått både ormar och sniglatr till julkaffet.
tongue.gif
LadyG
CITAT (Berith @ 16-11-2006, 09:35)
CITAT (faith @ 16-11-2006, 09:17)
CITAT (Hannele @ 15-11-2006, 23:57)
CITAT (Anne R @ 15-11-2006, 16:20)
Ash, har aldrig varit särskilt förtjust i Oldsberg. Men för min del kan vem som helst sitta där i rutan på julafton. Har så mycket annat att pyssla med den dagen så jag kommer knappast hinna reta mig på julvärden...  smile.gif
Hinner kanske ta en titt på honom, för julafton gör vi inte annat än njuter och myser och mår gott. wub.gif

Jag njuter och myser också på julafton, men inte framför TV:n. wink.gif

Inte ens av Kalle Anka? ohmy.gif Det är ju ett av dom härligaste måsten man har. biggrin.gif

Oldsberg blir jättebra! Tror iaf jag. wub.gif

-----------
Och Karl-Bertil! Höll på att glömma Karl-Bertil. ohmy.gif

Håller med, Oldsberg blir nog bra.

Klart man måste kolla på Kalle Anka. Ett gott skratt har aldrig gjort någon skada, och vilken högtid är bättre lämpad för att skratta tillsammans?
faith
CITAT (Berith @ 16-11-2006, 09:35)
CITAT (faith @ 16-11-2006, 09:17)
Jag njuter och myser också på julafton, men inte framför TV:n.  ;)

Inte ens av Kalle Anka? ohmy.gif Det är ju ett av dom härligaste måsten man har. biggrin.gif

Jo, Kalle Anka tittar vi på, men det är det enda faktiskt. Det är inte så mycket sevärt på julafton, mest repriser.
Pirum
CITAT (Hannele @ 16-11-2006, 09:47)
Och så äter vi när vi är hungriga, Kalle Anka ska inte bestämma det. ohmy.gif
Jag har förklarat för barnen att vi inte firar Kalla Ankas födelsedag, vi har även besökt julkyrkan. smile.gif

Precis, på julen firar man jultomten, inte Lady och Lufsen.
För egen del, som gammal 1970-talist, så minns jag dock tiden då det var relativt ovanligt med tecknad film på TV. Visst, Hacke Hackspett, Scooby Doo...men en hel timme högkvalitetstecknat...inte undra på att Kalle Anka och hans polare gick hem i stugorna. Vi har haft disney som fast rutin, det är en bra 'uppdelare' av dagen, innan gör man X, efter gör man Y, alla är med på det utan diskussion.

Usch, nu märker jag att jag saknar Tecknade Pärlor förresten...vilket bra program...man kan tanka hem en massa tecknat via nätet, men det är inte samma sak. Och så är man ju äldre nu som sagt.
Kathy
CITAT (Anne R @ 16-11-2006, 11:13)
CITAT (Scrollan @ 16-11-2006, 10:46)
Neeej...inte Oldsberg.  wacko.gif
Har nästan lika svårt för honom som för Ernst.

Jag hade velat ha Lasse Berghagen istället.  wub.gif

Där sa du nåt... Lasse Berghagen! Men han är nog hellre med familjen än på tv på julafton... wub.gif



Ja, det tror jag med. wub.gif
Hannele
CITAT (Pirum @ 16-11-2006, 12:54)
CITAT (Hannele @ 16-11-2006, 09:47)
Och så äter vi när vi är hungriga, Kalle Anka ska inte bestämma det.  :o
Jag har förklarat för barnen att vi inte firar Kalla Ankas födelsedag, vi har även besökt julkyrkan.  :)

Precis, på julen firar man jultomten, inte Lady och Lufsen.

Tja, vi läste faktiskt Julevangeliet för våra barn. sleep.gif
mulle
Oldsberg är väl bra - fast jag hör också till dem som aldrig tittar på TV på julafton... Kalle Anka såg jag en gång bara för att se vad alla pratade om.

Vi firar julen med att ligga länge i sängen på morgonen, stiga upp till en festlig frukost, ta en, oavsett vädret, lååååång promenad, bada bastu, tända massor med marschaller och ljus, äta och sedan mysa med goda drinkar, en god bok och bra musik framför brasan.
Njutning och lugn är vad vi strävar efter på julen.

Mulle
faith
CITAT (Pirum @ 16-11-2006, 12:54)
Precis, på julen firar man jultomten

huh.gif ohmy.gif blink.gif laugh.gif
Pirum
CITAT (Hannele @ 16-11-2006, 21:43)
Precis, på julen firar man jultomten, inte Lady och Lufsen.

Tja, vi läste faktiskt Julevangeliet för våra barn. sleep.gif

Låter fint, själv har jag ofta funderat på att gå i kyrkan, men inte orkat eller haft tid. Jag är aningen emot genomkommersialiseringen av julen, och tycker det är synd att både Jesus och tomtar har fått ikläda sig penningskruden. Har vissa tankar på att gå i kyrkan första advent kanske, har inte gjort det sen jag konfirmerade mig (på Karl-Bertil Jonssons tid, känns det som). Men det går väl om intet, känner ungefär nästan inga som går i kyrkan och gå själv känns lite tråkigt.

För att återgå till Oldsberg...jag är nästan lite besviken...nästan alla tycker ju att han blir en bra julvärd, åtminstone såhär på förhand. Nästan så att man önskar att det bleve en Ernst i år också, så att man riktigt fick gotta sig i allt missnöje man kan vräka ut över en sådan julvärd. Ernst är säkert trevlig, det är inte det, men man kan inte ha en julvärd i sandaler.
Klura
Vad kul smile.gif
Jag röstade på Oldsberg i nån omröstning nånstans (AB el Expressen)
Men såg då att favoriten var Hasse Alfredsson.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon