Anma
Jag startar en ny gnälltråd då den gamla börjar bli lång...

Min frys har pajat inatt, så idag har jag köpt en ny för 5300:- mad.gif
Och så har jag fått göra en ofrivillig storkok idag med all mat som tinat under natten...
Färdiggnällt för mig för idag! smile.gif
Reserv
Måtte inte det hända mig...jag har en hel älg i frysen blink.gif
caprifol
Jag har försökt låta bli att gnälla men när det kommer upp en helt ny gnälltråd måste jag:
Jag är vrålförkyld sedan nästan en vecka. Det ger sig inte! Bultar i huvud och ansikte och nätterna är en lång hostserenad.
Så där - nu kan jag kanske låta bli att gnälla sönder maken i kväll.
caprifol
Leia
Blev hemringd från jobbet idag, sonen mådde inte bra sad.gif Så dels är det synd om honom och dels kanske vi inte kan vara med på Dinos kulls valpträff på söndag. Vi är de enda som inte sett de andra valparna i kullen eftersom vi hämtade sist och "kom in" rätt sent, så vi hann inte hälsa på innan eftersom uppfödaren bor långt ifrån oss. (Ja, ja askar, jag vet att det bara är ett stenkast för dig! biggrin.gif tongue.gif )
Hade sett fram emot träffen jätte mycket! sad.gif Hoppas hoppas Max blir bättre och inte sämre under natten.....
Blomstertanten
CITAT (Reserv @ 17-11-2006, 17:56)
Måtte inte det hända mig...jag har en hel älg i frysen blink.gif

Måtte vara en stor frys du har ! ohmy.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 17-11-2006, 19:27)
CITAT (Reserv @ 17-11-2006, 17:56)
Måtte inte det hända mig...jag har en hel älg i frysen blink.gif

Måtte vara en stor frys du har ! ohmy.gif tongue.gif

Box rolleyes.gif
ingrid fuxwall
Vår panna har gått sönder och en ny är DYR mad.gif
men det värsta är att det är så lång leverans huh.gif
så det är inte utan att vi har det lite kylslaget för tillfället - har läst tråden om hur varmt Ni har inne och vågade inte skriva hur kallt här är wub.gif

ingrid
Reserv
Jag som sett fram mot den här dan så länge nu, det är Hep stars på Bergeforsparken....... huh.gif men kroppen är inte återställd efter helvetestrippen i måndags, så det blir till att fixa damerna i håret och stanna hemma själv. sad.gif

Ett litet ljus i mörkret är att vi alla siktar in oss på den 2:a December istället, då är det Black Jack och jag ska ha tankarna på ett alldeles speciellt håll den kvällen rolleyes.gif ....förresten....får man komma med nåt bra i gnälltråden? unsure.gif rolleyes.gif
Anma
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 11:57)
Jag som sett fram mot den här dan så länge nu, det är Hep stars på Bergeforsparken....... huh.gif men kroppen är inte återställd efter helvetestrippen i måndags, så det blir till att fixa damerna i håret och stanna hemma själv. sad.gif

Ett litet ljus i mörkret är att vi alla siktar in oss på den 2:a December istället, då är det Black Jack och jag ska ha tankarna på ett alldeles speciellt håll den kvällen rolleyes.gif ....förresten....får man komma med nåt bra i gnälltråden? unsure.gif rolleyes.gif

De e synd om dig...

Självklart får man komma med bra saker, bara gnäll blir man ju galen av! smile.gif
Monica i Nässjö
Maken och jag skulle åka till Ullared i nästa vecka, ett paradis för mig, shoppinggalen som jag är. Nu har kylaren på bilen gått sönder så förmodligen kommer jag inte dit sad.gif . Snyft.
Magdis
CITAT (Reserv @ 18-11-2006, 11:57)
Jag som sett fram mot den här dan så länge nu, det är Hep stars på Bergeforsparken....... huh.gif men kroppen är inte återställd efter helvetestrippen i måndags, så det blir till att fixa damerna i håret och stanna hemma själv. sad.gif

Nej men sabla skit också då....du skulle ju ut och ha trevligt nu och hämta lite nya krafter. sad.gif sad.gif Finns det inget du kan dopa dig med? rolleyes.gif
Magdis
Nu börjar jag förstå varför det bara gör mer o mer ont i klippet efter förlossningen....det ser ut att komma en varansamling i kanten nu. sad.gif Om man nu får gnälla över så ruskigt äckliga o pinsamma saker i en sån här tråd. unsure.gif wub.gif
netaave
CITAT (Reserv @ 17-11-2006, 17:56)
Måtte inte det hända mig...jag har en hel älg i frysen blink.gif

Stycka nästa du stoppar i. tongue.gif
Alba
Vi har varit runt i dag för att köpa ny skrivare. Ja se säljare !!!
En säger: köp kombinerad skrivare/scanner. Nästa affär säger: ja kombinerad skrivare/scanner är inte så bra.
Hur ska jag som inte kan något om datorer försöka besluta vad jag ska köpa. ?
Nu är vi hemma - utan skriva. Mer villrådig än innan vi gick ut.
Såå irriterande - vem kan man lita på ??
yenny
CITAT (Alba @ 18-11-2006, 14:26)
Vi har varit runt i dag för att köpa ny skrivare. Ja se säljare !!!
En säger: köp kombinerad skrivare/scanner. Nästa affär säger: ja kombinerad skrivare/scanner är inte så bra.
Hur ska jag som inte kan något om datorer försöka besluta vad jag ska köpa. ?
Nu är vi hemma - utan skriva. Mer villrådig än innan vi gick ut.
Såå irriterande - vem kan man lita på ??

Ja lita inte på försäljarna i alla fall.
De är för det mesta alltid ute efter att bara sälja.
Och väldigt ofta har de dåliga kunnskaper också.

Vi har en kombinerad skrivare/scanner, den funkar alldeles utmärkt.
pejori
undrar om man kan få hjärnblödning av ilska mad.gif mad.gif mad.gif
det är inte ofta jag blir riktigt förbannad...vart tiopnde år ungefär...men nu är jag ilsk ska jag säga mad.gif mad.gif mad.gif
satan vad det finns elaka människor!!!! mad.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 21-11-2006, 19:41)
undrar om man kan få hjärnblödning av ilska mad.gif mad.gif mad.gif
det är inte ofta jag blir riktigt förbannad...vart tiopnde år ungefär...men nu är jag ilsk ska jag säga mad.gif mad.gif mad.gif
satan vad det finns elaka människor!!!! mad.gif

Joo, man kan få hjärnblödning av ilska, allrshelst om man har högt blodtryck, men det är inte nyttigt att va´så arg huh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 21-11-2006, 19:41)
undrar om man kan få hjärnblödning av ilska mad.gif  :angry:  :angry:
det är inte ofta jag blir riktigt förbannad...vart tiopnde år ungefär...men nu är jag ilsk ska jag säga mad.gif  :angry:  :angry:
satan vad det finns elaka människor!!!! mad.gif

Stackars dig Pejori. Kramar om i massor härifrån och hoppas din ilska får en acceptabel lösning. Det är inte nyttigt och få hjärnblödning , vet du. Då kanske du inte får en chans bli och arg igen, och det vore väl synd wub.gif

malin72
CITAT (pejori @ 21-11-2006, 19:41)
undrar om man kan få hjärnblödning av ilska mad.gif mad.gif mad.gif
det är inte ofta jag blir riktigt förbannad...vart tiopnde år ungefär...men nu är jag ilsk ska jag säga mad.gif mad.gif mad.gif
satan vad det finns elaka människor!!!! mad.gif

aj då det lät inte bra sad.gif hoppas det har lugnat sig lite nu,vad det nu var som gjort dig arg wub.gif
pejori
OOOPS...glömde visst länken i ilskan

länken mad.gif mad.gif mad.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
malin72
CITAT (pejori @ 21-11-2006, 22:58)
OOOPS...glömde visst länken i ilskan

länken mad.gif mad.gif mad.gif rolleyes.gif rolleyes.gif

aha ja fy f-n för vissa mad.gif mad.gif
anna_rispan
Fan vad jag är trött på världen idag! Eller rättare sagt förmiddagen var rätt bra. Men sen braka det lös.

Jag hade efteranmält mig till en föreläsning enligt anvisning. Den var igår. Hade inte fått något svar.
Eftersom jag var upptagen i går hann jag bara kolla mailen vid lunchtid. O sedan igår kväll runt kankse 20 tiden.

Då hade jag fått ettmail under eftermiddagen. Välkommen stod det.

I stressen med allt som händer så fick jag för mig att föreläsningen var i kväll.

Men alltså, i dag på em så satte jag mig o läste antekningarna om föreläsningen för att se att den var ju igår kväll.

Gaaaaaaaahhhhgggaaaa

Jag blir så trött. Tror människan att världen kretsar runt just den stad??!! O att alla bor där. Ingen som pendlar.

Jag hade nog inte ens kunnat ta mig till föreläsningen eftersom jag hade behövt bilen o där jag var under dagen hade jag inte bilen med mig!!!!

Jag vill inte missa en poäng för det här!!!!

Har gråtit också. Hatar stress....
Magdis
CITAT (anna_rispan @ 22-11-2006, 16:14)
Har gråtit också. Hatar stress....

*Tröstkram* smile.gif
anna_rispan
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-11-2006, 16:18)
CITAT (anna_rispan @ 22-11-2006, 16:14)
Har gråtit också. Hatar stress....

*Tröstkram* smile.gif

tack!!! det känns lugnande sleep.gif
anna_rispan
jag måste gnälla idag med. är så trött bara. o sur. skulle kunna äta en citron utan att reagera så sur är jag.
Betty
Måsta få gnälla lite på vädret. Det är ingen ordning på den här vintern! Först vräker det ner en halvmeter snö alldeles för tidigt på vintern och sen regnar det i flera veckor. Nu har snötäcket krymt ihop till en decimeter ungefär och allt är så vattensjukt att om det kommer kyla nu så fryser antagligen en hel hop växter bort i min stackars dyngblöta trädgård. sad.gif
Magdis
Jag är också orolig för växterna. sad.gif Hösten blev ju så förskjuten så jag hann varken räfsa in löv över dem eller kupa rosorna innan snön kom. Nu är det iskakor runt allting. Vad gör man? sad.gif
Betty
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-11-2006, 12:18)
Jag är också orolig för växterna. sad.gif Hösten blev ju så förskjuten så jag hann varken räfsa in löv över dem eller kupa rosorna innan snön kom. Nu är det iskakor runt allting. Vad gör man? sad.gif

Håller tummarna för att det mesta ska klara sig ändå... ett visst svinn får man ju räkna med i alla fall. smile.gif
malin72
mm vet vad du menar, men här är det tvärtom jag är orolig över alla mina lökar mm som jag satte ..det är ju så blött och surt ute sad.gif tänk om allt ruttnar unsure.gif det blir ju aldrig kallt här bara regn och 10 grader+
Betty
CITAT (malin72 @ 24-11-2006, 14:14)
mm vet vad du menar, men här är det tvärtom jag är orolig över alla mina lökar mm som jag satte ..det är ju så blött och surt ute sad.gif tänk om allt ruttnar unsure.gif det blir ju aldrig kallt här bara regn och 10 grader+

Blött och surt här med, det har ju regnat och varit plusgrader i två veckor nu - minst... Den decimeter snö som ligger på marken är genomblöt och tung av allt regnande... sad.gif Usch, vill inte ens tänka på hur alla lökarna ska klara sig i blötan... sad.gif
Magdis
Lite svinn får det väl lov att bli...men inte alla mina rosor och alla hundratals lökar jag satte i höstas. unsure.gif
malin72
usch nu kom sambon hem och jag måste få gnälla lite....vid infarten hem låg en levande liten bambi sad.gif han stannade och ringde polisen ..ingen hade ringt så han stannade tills viltvårdarna kom och sköt den"snyft" men det jag gnäller om är att folk inte ringer när man kört på ett djur..

att man kan bli chockad javisst och man klarar kanske inte av att se det skadade djuret men ringa kan man väl unsure.gif sad.gif
askar
Visst är det trist att man inte ens bemödar sig med att
ringa ett samtal. sad.gif
askar
Nu är det min tur att gnälla.. vi blev utan internet
kl 7 i morse mad.gif
och först nu funkar det igen.
Biggan_
CITAT (askar @ 26-11-2006, 12:18)
Nu är det min tur att gnälla.. vi blev utan internet
kl 7 i morse mad.gif
och först nu funkar det igen.

Vilket trauma! ohmy.gif biggrin.gif
askar
Det braiga var att jag hann rensa och sortera en massa bilder. tongue.gif
Sedan for vi på julmarknad med barnbarnen
så datorn har ändå fått vila fram till nu. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon