Gillan
Jag har ju markerat att jag vill bli " ihågkommen " och det har alltid fungerat förut. Men den senaste tiden så är jag av nån underlig anledning utloggad när jag kommer tillbaks. Trots att jag inte loggat ut blink.gif

Nån mer som upplevt det?
pejori
ja...jag...igår och idag åker jag ut i tid och otid...lämnar jag datorn en stund, får jag logga in igen smile.gif smile.gif
trodde jag gjort nått...men då är det odlas fel då laugh.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 16:02)
ja...jag...igår och idag åker jag ut i tid och otid...lämnar jag datorn en stund, får jag logga in igen smile.gif smile.gif
trodde jag gjort nått...men då är det odlas fel då laugh.gif

Skönt och höra att man inte är ensam. Men lite skumt är det allt. MSN krånglar.......och nu Odla. Nåja, inte för att det är besvärligt och logga in rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif , men ändå?
Betty
Åkte ut ofrivilligt för första gången alldeles nyss... huh.gif
Hannele
Ja, Odla har ordnat automatisk utsortering. tongue.gif laugh.gif
yenny
Japp... jag har också blivit utloggad.
I morse tog det ett tag innan jag kopplade varför det såg så konstigt ut och alla medelanden var markerade som lästa, sedan insåg jag att jag inte var inloggad.
Betty
CITAT (Hannele @ 20-11-2006, 16:08)
Ja, Odla har ordnat automatisk utsortering. tongue.gif laugh.gif

Åkte du med ut? wink.gif
Hannele
Har ni Telia? Det har varit problem med dem.
yenny
Nej jag har comhem.
Blomstertanten
Eftersom vi kommer in igen så är vi i alla fall inte portade här tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
pejori
comhem här med smile.gif
Eva i Skåne
TACK för att ni tog upp detta.
När jag kom hem från jobb idag och skulle ta den rutinmässiga kollen på Odla var jag också utloggad. Satt här och tyckte det var underligt och misstänkte nästan att nån av sönerna varit inne och kollat och av misstag loggat ut sig (mig) sedan sleep.gif men då var det inte så.
Det känns nästan som jag måste be dem om ursäkt att jag ens tänkte tanken rolleyes.gif



PS. comhem
ninnisky
Samma här! Hade just tänkt skriva ett inlägg om det eftersom jag haft problem sedan i lördags em. Kör via Glocalnet.

Dessutom har jag inte kunnat hoppa till sista inlägg som tidigare utan bara en sida i taget. Skumt!

menar naturligtvis första olästa inlägg - men det är nästan samma sak smile.gif smile.gif
Reserv
CITAT (Eva i Skåne @ 20-11-2006, 16:57)
TACK för att ni tog upp detta.
När jag kom hem från jobb idag och skulle ta den rutinmässiga kollen på Odla var jag också utloggad. Satt här och tyckte det var underligt och misstänkte nästan att nån av sönerna varit inne och kollat och av misstag loggat ut sig (mig) sedan sleep.gif men då var det inte så.
Det känns nästan som jag måste be dem om ursäkt att jag ens tänkte tanken rolleyes.gif



PS. comhem

rolleyes.gif Har du hemlisar på odla som ingen får se?? tongue.gif

Jag har Telia, och det är inte bara att man är utloggad, rätt som det är så syns det att jag finns också blink.gif fast jag satt mig som annonym unsure.gif
Kajsa i Arvika
Jag åker också lite in och ut hur som helst... blink.gif

Har telia...
malin72
japp jag loggas också ut(comhem) smile.gif
Floppy
Så har det varit för mig bra länge nu...tänkte att jaja...det ordnar sig snart men det har det ju inte gjort...

Har för övrigt Lidnet som är anslutet till Hudiksvalls Stadsnät
fruberglund
JA!!! Flera dagar. Bra att man inte är ensam om det i alla fall smile.gif
Magdis
Idag blev det så för mig...har hänt en gång innan också.
pejori
dom kanske jobbar med den slöa servern och att det är det, som gör det? biggrin.gif
yenny
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 18:25)
dom kanske jobbar med den slöa servern och att det är det, som gör det? biggrin.gif

Ja antagligen är det så.
LadyG
Tror det kan bero på våra egna datorer, eftersom Odla sätter en cookie för att servern ska veta vem man är och allt det där. Alla cookies har ett s.k. expiration date, och när det datumet passerats måste man logga in på nytt för att få en ny cookie.

Det händer mig med regelbundna, glesa intervaller så jag tror det bara är som det ska.

Har man ett program som rensar cookies händer det nog oftare.
Tezzla
Bara en liten tanke (som förmodligen är alldeles jättefel laugh.gif )...

Det här med att loggas ut, trots att man kryssat i att man ständigt vill vara inloggad, händer lite överallt tycker jag, alltså inte bara på detta forum. Funderar på om det inte kan ha att göra med automatiska uppdateringar som datorn gör? Då "nollställs" liksom alla inloggningar... wacko.gif
kristerh
CITAT (Tezzla @ 20-11-2006, 20:10)
Funderar på om det inte kan ha att göra med automatiska uppdateringar som datorn gör? Då "nollställs" liksom alla inloggningar... wacko.gif

mycket möjligt wink.gif men att alla skulle drabbas samtidigt wink.gif
det har drabbat även mig, både på jobbet o hemma, och det har hänt i dag. på bägge ställena.
LadyG
En cookie skickas med följande attribut:

Set-Cookie: NAME=VALUE; expires=DATE;path=PATH; domain=DOMAIN_NAME; secure

Så att alla drabbas oavsett var de är är inte speciellt konstigt. Vi passerar ju samma datum samtidigt, för det mesta (med några få undantag) smile.gif
pejori
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 20:09)
Tror det kan bero på våra egna datorer, eftersom Odla sätter en cookie för att servern ska veta vem man är och allt det där. Alla cookies har ett s.k. expiration date, och när det datumet passerats måste man logga in på nytt för att få en ny cookie.

Det händer mig med regelbundna, glesa intervaller så jag tror det bara är som det ska.

Har man ett program som rensar cookies händer det nog oftare.

rensar själv...och har inta haft problem förrän i går och halva dagen idag.....förmidagen åkte jag ut mycket...nu går det bra igen smile.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 20:23)
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 20:09)
Tror det kan bero på våra egna datorer, eftersom Odla sätter en cookie för att servern ska veta vem man är och allt det där. Alla cookies har ett s.k. expiration date, och när det datumet passerats måste man logga in på nytt för att få en ny cookie.

Det händer mig med regelbundna, glesa intervaller så jag tror det bara är som det ska.

Har man ett program som rensar cookies händer det nog oftare.

rensar själv...och har inta haft problem förrän i går och halva dagen idag.....förmidagen åkte jag ut mycket...nu går det bra igen smile.gif

Vissa sidor sätter en ny cookie varje gång man loggar in, andra sätter en ny först när den gamla gått ut. Undrar vilket Odla använder, det skulle kunna förklara en del av mystiken smile.gif

Man kan flå den här katten på ganska många sätt nämligen smile.gif
pejori
mmm...fan vet...men nu har det fungerat här ett par timmar ialla fall...men inte sök smile.gif smile.gif
LadyG
Sök har jag gett upp om för länge sen biggrin.gif

Men jag trodde det bara var min dator som inte gillade sök? ohmy.gif
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 20:55)
Sök har jag gett upp om för länge sen biggrin.gif

Men jag trodde det bara var min dator som inte gillade sök? ohmy.gif

nej det är fler. vi klagar lite i support... smile.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 20:57)
CITAT (LadyG @ 20-11-2006, 20:55)
Sök har jag gett upp om för länge sen biggrin.gif

Men jag trodde det bara var min dator som inte gillade sök?  :o

nej det är fler. vi klagar lite i support... smile.gif

Aha, det är DÄR ni gömmer er? biggrin.gif

Måste vara det där forumet allra längst ner osm man alltid missar, bara för att det är längst ner smile.gif
anna_rispan
jepp. ibland händer det nåt där nere...
pejori
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 21:00)
jepp. ibland händer det nåt där nere...

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
anna_rispan
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 21:59)
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 21:00)
jepp. ibland händer det nåt där nere...

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

tongue.gif laugh.gif så det kan bli då
askar
Jag var in en titt i morse och sedan ikväll... inte utloggad.
Men Sök funkar fortfarande inte hos mig. sad.gif
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 20-11-2006, 21:00)
jepp. ibland händer det nåt där nere...

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag blir också utloggad nu, aldrig hänt förut

Elisabeth
Bee
Jag trodde det berodde på datorn på jobbet smile.gif
Tyvärr hade jag ju glömt lösenordet, så det blev att skaffa nytt - jag vet, jag vet, jag vet, man SKALL byta ofta men.....
Nåja, nu är jag här igen smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon