Full version: Pratberoende
Bee
Ja, det var väl detta vi visste, eller?

Artikel

laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
man få fram alla möjliga konstiga saker genom forskning o undersökningar. det behöver inte vara den absoluta sanningen för det...
Pirum
"Brizendine menar att hormonet testosteron även gör att män har svårare att lyssna, vilket leder till att de inte kan förstå sina fruars logiska resonemang."

biggrin.gif Alltså, tänk om forskaren formulerat det annorlunda; att det kvinnliga östrogenet gör att kvinnor behöver 3 gånger så många ord för att säga vad de menar, och ändå lyckas de inte formulera ett begripligt resonemang? rolleyes.gif

Neh, den där forskningsrapporten verkar inte så bra, eller så återger media den dåligt, det enda intressanta var väl att kvinnor generellt sett rent faktiskt verkar yppa fler ord per dag, men har någon någonsin tvivlat på det?
(För ordningens skull, jag tycker det är helt ok att kvinnor pratar mycket och vill inte benämna det som pladder rent allmänt)
Bee
Jag fastnade på fenomenet att prat får igång endorfinerna i likhet med "joggarmoffen". Och det kanske stämmer i viss grad. Men blir glad av att få prata med någon! Jag arbetar i en manlig omgivning och när jag nån gång får prata med andra kvinnor så kan det stundom kännas som ett rus. Fast jag har tolkat det som att kvinnor förstår kvinnor bättre; man behöver inte förklara sig hela tiden och man behöver inte vara övertydlig för att bli förstådd. En språkfråga alltså. Logiskt tongue.gif
Farbror Blå
tänk att vetenskapen kommer med den ena lysande upptäckten efter den andra... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon