Full version: Antivirus-program
olgak
Nu har jag fått meddelande om att mitt AVG-antivirusprogram kommer att kopplas bort 15 januari. Har någon förslag på annat bra program att ersätta det med (helst gratis nedladdnings-program alltså)? Jag vet att det varit uppe tidigare, men nu går det inte att hitta tråden (söket funkar inte alls längre va?). Tacksam för tips.
Betty
Ad-Aware
olgak
Någon som testat AVIRA (Avira)?

(Ad-Aware har jag mot spyware, men jag kunde inte se något mot virus på deras hemsida. Läste jag kanske slarvigt?)
elleave
Avast

Jag tycker att detta är smidigare än avg. Behåll adaware det tar bort
spyware mm. men inga virus.
Jejja
Ad-aware är inte mot virus.

Jag kör med Avast och jag tycker det funkar jättebra. Jag är supernöjd!
Castea
CITAT (olgak @ 02-12-2006, 11:14)
Nu har jag fått meddelande om att mitt AVG-antivirusprogram kommer att kopplas bort 15 januari. Har någon förslag på annat bra program att ersätta det med (helst gratis nedladdnings-program alltså)? Jag vet att det varit uppe tidigare, men nu går det inte att hitta tråden (söket funkar inte alls längre va?). Tacksam för tips.

Det var jag som hade den tråden förut, och jag trodde också att den gratis AVG-versionen skulle upphöra 15 januari. Men det GÅR att ladda hem den nya versionen gratis fortfarande. Deras meddelande är missvisande, troligtvis för att locka folk att köpa den "professionella" versionen.

Men som sagt, den kommande nya versionen går att ladda hem helt gratis redan nu, t ex på Download.com

Problem solved!
ullislerum
...köp en Mac... wink.gif
renate
Jag ha Norton Antivirus och den går ut den 30 dec 06,sonen säger det går inte längre att ladda hem den gratis.
Ad - Aware hade jag på min gamla dator
AnitaO
Många Internetleverantörer har ju egna virusprogram.
Jag har t.ex. Telias, och det är hur bra som helst.
Bekvämt också, eftersom man inte själv behöver komma ihåg att uppdatera det.
evelina
Jag har NOD32 och det är gratis.
Betty
CITAT (olgak @ 02-12-2006, 12:58)
(Ad-Aware har jag mot spyware, men jag kunde inte se något mot virus på deras hemsida. Läste jag kanske slarvigt?)

Nej det gjorde du inte, det var bara jag som blandade ihop begreppen... rolleyes.gif
Mot virus har jag BitDefender9 Professional Plus smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon