Eva i Skåne
Bocken diskuteras redan i en tråd har jag sett, men vad tror ni egentligen?
Jag tror den brinner. Den har kallats obrännbar förr...
LadyG
Någon kommer på något sätt, det är jag övertygad om.
Alexander-VG-zon3
men hade dom inte testat den innan . så att den inte brann
Betty
CITAT (Eva i Skåne @ 03-12-2006, 23:41)
Bocken diskuteras redan i en tråd har jag sett, men vad tror ni egentligen?
Jag tror den brinner. Den har kallats obrännbar förr...

Instämmer! biggrin.gif
Anma
Jag tror den klarar sig iår, men sätter inte min månadslön på det... biggrin.gif
svinpäls
Den Brinner- smile.gif
Berith
Jaa jag tror att den kommer att brinna på nåt sätt, men det kan ju bli efter jul? unsure.gif

Förstår inte det där med att tända eld på den, den som gör det kan ju knappast skryta inför andra att det var just h*n som tände på. wink.gif
Kathy
CITAT (Berith @ 04-12-2006, 08:37)
...den som gör det kan ju knappast skryta inför andra att det var just h*n som tände på.

Det är nog precis det h*n gör. rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Naturligtvis kommer den att brinna!
När vi målar vita pepparkakor med karamellfärg till jul är brinnande gävlebockar numera självklara som motiv. biggrin.gif

Olle
fruberglund
Mannen sa att häller man bara på tillräckligt med bensin så brinner den ändå, jag tror inte flamskyddsmedlet hjälper tongue.gif
Alba
Jag tror den brinner även i år.
netaave
Nej jag tror inte det. Den demonstration dom gjorde i tv av flammskyddsmedlet tyder inte på det.
kristerh
Jag tror faktiskt den överlever jul i år unsure.gif den ska ju vara så impregnerad så att den inte ska kunna brinna, men det får vi väl se wink.gif
LadyG
CITAT (fruberglund @ 04-12-2006, 10:03)
Mannen sa att häller man bara på tillräckligt med bensin så brinner den ändå, jag tror inte flamskyddsmedlet hjälper tongue.gif

Precis, om man tittar på F1-förare, Nascar eller Indycar så har de brandsäkra dräkter av senaste, bästa modellen, men inte ens de klarar av öppen låga speciellt länge.
kristerh
CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 11:09)
CITAT (fruberglund @ 04-12-2006, 10:03)
Mannen sa att häller man bara på tillräckligt med bensin så brinner den ändå, jag tror inte flamskyddsmedlet hjälper tongue.gif

Precis, om man tittar på F1-förare, Nascar eller Indycar så har de brandsäkra dräkter av senaste, bästa modellen, men inte ens de klarar av öppen låga speciellt länge.

men hur troligt är det att någon hinner hälla på så mycket bensin på bocken så det hinner ta sig innan någon upptäcker det;)
svinpäls
Det har hänt förrut, att någon lurat turister att det är tradition här. smile.gif smile.gif

Vadslagning ifyllan kan få folk till allt smile.gif smile.gif

Den kommer att brinna.

Det är väl bara ett år den har klarat sig? wub.gif
LadyG
CITAT (kristerh @ 04-12-2006, 11:12)
CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 11:09)
CITAT (fruberglund @ 04-12-2006, 10:03)
Mannen sa att häller man bara på tillräckligt med bensin så brinner den ändå, jag tror inte flamskyddsmedlet hjälper tongue.gif

Precis, om man tittar på F1-förare, Nascar eller Indycar så har de brandsäkra dräkter av senaste, bästa modellen, men inte ens de klarar av öppen låga speciellt länge.

men hur troligt är det att någon hinner hälla på så mycket bensin på bocken så det hinner ta sig innan någon upptäcker det;)

Var det inte förra året någon lurat en amerikan att det var tradition, och då var bocken både övervakad och skyddad då med? Den brann ändå.

Jag är rätt övertygad om att det går att få fjutt på den här också, frågan är väl snarare om den är tillräckligt bevakad för att någon ska hinna tända på. Har de inte fysisk access till bocken kan den inte brinna, men kan de komma fram till den ja då är det bara en tidsfråga innan någon listar ut hur de ska bära sig åt.
svinpäls
CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 12:31)
Var det inte förra året någon lurat en amerikan att det var tradition, och då var bocken både övervakad och skyddad då med? Den brann ändå.

Det var något åt det hållet ja smile.gif
Anma
CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 12:31)
Var det inte förra året någon lurat en amerikan att det var tradition, och då var bocken både övervakad och skyddad då med? Den brann ändå.

Det var 2001, tiden går fort! wink.gif

Källa:Julbocken i Gävle

Det året var den flamskyddad men det rann av i töväder. Årets variant ska inte kunna rinna av, men den som lever får se...
LadyG
CITAT (Anne R @ 04-12-2006, 12:48)
CITAT (LadyG @ 04-12-2006, 12:31)

Var det inte förra året någon lurat en amerikan att det var tradition, och då var bocken både övervakad och skyddad då med? Den brann ändå.

Det var 2001, tiden går fort! wink.gif

Källa:Julbocken i Gävle

Det året var den flamskyddad men det rann av i töväder. Årets variant ska inte kunna rinna av, men den som lever får se...

laugh.gif

Ja jäklar, det stämmer. Vad tiden går fort när man har roligt biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon