Full version: böcker på vift
anna_rispan
vet att det har pratats om det tidigare. om bookcrossing alltså.
nu har jag släppt ut en bok iallafall. någon mer här??
Whiskuchi
Jag har varit medlem länge, men inte släppt någon bok än... rolleyes.gif
faith
Jag vill inte skiljas från mina böcker, jag älskar ju dem ju. rolleyes.gif
anna_rispan
CITAT (faith @ 29-12-2006, 16:36)
Jag vill inte skiljas från mina böcker, jag älskar ju dem ju. rolleyes.gif

ja, jag vet hur det är. är likadan jag. men just den här som jag släppte iväg hade jag två av... rolleyes.gif

men tänkte att det är ett bra sätt att öva på att släppa ifrån sig saker. inte hamstra på ägodelar liksom.
anna_rispan
CITAT (Whiskuchi @ 29-12-2006, 16:30)
Jag har varit medlem länge, men inte släppt någon bok än... rolleyes.gif

Har du hitta nån bok??

Jag har inte lyckats med det än.....
yenny
Hur funkar bookcrossing?
anna_rispan
Man blir medlem. Sen kan man registerara en bok som man vill lämna i väg. Då får man ett nummer som man skriver i boken. Det står ännu mer beskrivet på hemsidan.
Sen när man ska lämna iväg den så fyller man i alla rutor som poppar upp så blir det finnemang.

Man kan även gå in o se efter om det finns nån bok i närheten. Som man kan fånga upp liksom.

edit: man kan lämna över böcker hand till hand eller byta genom post också. finns en rubrik för det också.
Whiskuchi
CITAT (anna_rispan @ 29-12-2006, 18:51)
CITAT (Whiskuchi @ 29-12-2006, 16:30)
Jag har varit medlem länge, men inte släppt någon bok än... rolleyes.gif

Har du hitta nån bok??

Jag har inte lyckats med det än.....

Nej, inte det heller tyvärr. Det var längesen jag var inne och kollade var böcker släppts också, så jag kan inte påstå att jag letar heller.. lovar bot och bättring wink.gif
anna_rispan
CITAT (Whiskuchi @ 29-12-2006, 19:28)
Det var längesen jag var inne och kollade var böcker släppts också, så jag kan inte påstå att jag letar heller.. lovar bot och bättring wink.gif

hehe tongue.gif
Piccante
Har aldrig hört talas om detta innan, lustig sed. Mitt stora problem är att jag har sådan separationsångest när det gäller mina böcker, jag kommer aldrig iväg till antikvariatet fast jag har många som jag aldrig läser laugh.gif.

Annars verkar det spännande att leta efter böcker som är på vift. Tyvärr var de som fanns närmast inga som jag vill läsa, så dem orkar jag inte leta efter.
anna_rispan
Leocarpus: Vi får väl bida vår tid då. Ju fler som är med desto större borde ju chansen vara att någon intressant bok kan vara på väg åt ditt eller mitt håll... smile.gif

Jag har inte varit så flitig där överhuvudtaget. Känns nästan lättare att lägga in en efterlysning här på forumet med att jag har den här boke. Kan vi byta? O så säger man vad man gillar för sorts böcker. rolleyes.gif Men det finns säkert plats för sånt på bookcrossing också. unsure.gif
zaaritha
Ja, en site att byta böcker, vore finemang!
En del läser man ju bara en gång..........
anna_rispan
www.bookcrossing.com

bara man registerat sig så kan man nog leta rätt på forumets nordiska del. där kan man kankse få lite frågor uträtade.om man tycker engelska är svårt. det gör jag ibland. men tycker nog att det var en bra nivå på språket där. inte för avancerad.

Zaarita: visst är det så att väldigt många böcker bara blir lästa en gång....
anna_rispan
I går hittade jag två böcker "från" Bookcrossing. Två deckare, den ena av Agatha Christie. Den verkar riktigt lovande. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon