Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
askar
Vitt, vitt ute -8,2° Fotade kl.09.50
Reserv
Så härligt vackert Agneta, här har vi strålande solsken, - 2.5 och den lilla snö som föll igår ligger vit på backen, nu äntligen kom vintern rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Ja, den som hade vinter och snö ändå! sad.gif Här är det fortsatt mörkt och ruggigt, även om det just nu inte regnar.

Olle
askar
Just nu är det fint med snön som gör det så mycket ljusare ute
men i februari kan den gott försvinna och bli nollgradigt eller varmare
så man kan vara ute. smile.gif
Alexander-VG-zon3
här +5c och halv klart i natt +4,4c och full storm till 1-2på natten innan det på kvällen +7c och full storm och full styrka i vinden men strömmen hade vi kvar tur det . ligger massa grenar både stora och små överallt . men taket vid trappan klarade sig lossnade lite men det är på än . krukväxterna där ute ligger huller om buller lite varstans
Alba
Underbar bild Askar.
Vi fick lite snö i går så pass att marken är vit. Genast blev det ljusare och trevligare.
I dag är det halvklart och - 4,7 .
AnitaO
Här är det rena rama vårvädret.
Klarblå himmel, strålande sol och flera plusgrader wacko.gif
Alexander-VG-zon3
plus +6c och molnigt och regn . innan i dag sken solen och det var nästan blå himmel
Piccante
Trodde aldrig att jag skulle bli avundsjuk på snö... men det är så tråkigt med mulet, blåst och regn hela vintern sad.gif . Vi kunde väl få åtminstone lite pudersnö och mellan 0- -8C det vore lagom. Det blir så mkt ljusare med lite snö på marken, nu är det grått dynget om sad.gif
ninnisky
+6 Götet Hisingen och alla fönster är rejält smutsiga - men året är nytt och fräscht och det är långt, långt kvar till nästa jul wub.gif wub.gif SKÖNT!

Fast längtan efter snöskottning börjar bli stor nu smile.gif
Magdis
-6 i Piteå, några centimeter snö.
Anki på Öland
CITAT (AnitaGg @ 02-01-2007, 13:29)
Här är det rena rama vårvädret.
Klarblå himmel, strålande sol och flera plusgrader wacko.gif

Samma här!
Anki
Inga från Närke
Under dagen har det varit blandat, gråkallt, lite blåst, sol och regn. Just nu är det +2,3 gr. Igår regnade det nästan hela dagen.
AnitaO
Klarblå himmel. 1 minusgrad och inte en snöflinga så långt ögat kan nå.
Leia
Hos oss har det varit plusgrader en längre tid men de flesta dagar är ändå marken fryst.
Det är ju så att man får vårkänslor när solen strålar gräsmattorna är gröna och jag gick helt sonika ut och kapade ned plommonträdet igår (som ska göras sensommar/höst men någon satte käpparna i hjulet för det förra sommaren. wacko.gif rolleyes.gif biggrin.gif

Hoppas att trädet klarar min behandling..... rolleyes.gif
askar
- 13,6°
faith
CITAT (askar @ 03-01-2007, 09:17)
- 13,6°

Tihi, jag är avundsjuk jag. smile.gif Jag vill också ha vinter och snö så här års.
Reserv
-0.3 och jag har vart ut och sopat av snön från bilen som kom på nyårsdan rolleyes.gif Förra gången man fick sopa snö va´5 November, då kom ett par decimeter så barna kunde åka pulka och bygga snögubbar, Nu ligger det bara såpass att det täcker backen, inte mycket mer
Alexander-VG-zon3
inatt 0,3c nu +1c ocg frost på gräset
Hannele
'

Temperaturen växlar ju hela tiden, varje timme, därför känns det lite fånigt att ange decimaler. laugh.gif
I går var det +7°, nu noll.
Biggan_
CITAT (Hannele @ 03-01-2007, 11:53)
'

Temperaturen växlar ju hela tiden, varje timme, därför känns det lite fånigt att ange decimaler. laugh.gif
I går var det +7°, nu noll.

...men det är ju en jäkla skillnad på -0,1 och 0 och +0,1 laugh.gif
Reserv
CITAT (Birgitta P @ 03-01-2007, 12:28)
...men det är ju en jäkla skillnad på -0,1 och 0 och +0,1 laugh.gif

Precis, det ena är juh varmgrader, och det andra kallgrader rolleyes.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 03-01-2007, 12:28)
...men det är ju en jäkla skillnad på -0,1 och 0 och +0,1 laugh.gif

Ja, många verkar tycka det här. biggrin.gif
pejori
här är det just nu väääldigt molnigt och fem plus, så kommer något uppifrån blir det i vattenform wub.gif
pejori
men det är ju lätt som en plätt laugh.gif laugh.gif
ni som vill, skriv decimaler...ni som inte vill, låt bli....peace a cake laugh.gif laugh.gif
Gossen Ruda
Det har varit ett par dagar med sol och tom is på vattenpölarna på morgonen men nu är ordningen återställd, det har börjat regna. biggrin.gif
Alexander-VG-zon3
tidvis sol annars halv molnigt . temp nu +5c
anna_rispan
Jippi!!! Månklart och minusgrader. Lätt frostnupet ute nu!! Fint värre.
askar
Fy sjutton va snabba svängar det är idag... i morse dryga tretton minus
... på eftermiddan - 2.8° och nu när jag tar en titt på termometern så
får jag en smärre chock.. -17,8° ohmy.gif
Biggan_
Brrrrr..........
askar
CITAT (Birgitta P @ 03-01-2007, 23:14)
Brrrrr..........

Men vi har +26° inomhus. biggrin.gif
renate
-2,4° kl 5:30 i morse.Sedan strålande solsken hela förmiddagen,lite moln på eftermiddagen,nu regnar det och vi har 5°.
Städade hela förmiddagen,så nu är alla(nästan) dammråttorna borta,ett litet tag i alla fall.
26°innomhus??????????det kan inte vara hälsosamt.........puuuuuuuuuh så varmt jag skulle inte kunna göra någonting i denna värmen.
22° är max här. rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
nu +6c och lite regn och moln .
Magdis
-9 har vi nu. snön ligger kvar.
Alexander-VG-zon3
+6c och regn hos mig
askar
Nu har kung Bore bestämt sig för att terra oss mad.gif
- 20,6° just nu
Fialotta
CITAT (askar @ 04-01-2007, 06:30)
Nu har kung Bore bestämt sig för att terra oss mad.gif
- 20,6° just nu

Oj...va kallt...frös bara jag läste det där ohmy.gif wub.gif
Lars-Olof Arvids
Och här har vi andra vädergudar som terrar oss! mad.gif Det störtregnar! Inte gick bussen som den skulle heller, så jag fick cykla över en mil genom eländet i ett läckande regnställ. *GNÄLL* mad.gif mad.gif

Olle
AnitaO
Mulet men uppehåll.
Vindstilla och 6 grader varmt
Reserv
Det snöar, men är bara +1.2 grader så kallnar det inte på så slaskar skiten bort igen huh.gif
AnitaO
CITAT (Reserv @ 04-01-2007, 09:23)
Det snöar, men är bara +1.2 grader så kallnar det inte på så slaskar skiten bort igen huh.gif

Lika bra det så du inte ger dig ut på några äventyrliga skoterutflykter smile.gif rolleyes.gif wub.gif wub.gif
anna_rispan
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 04-01-2007, 09:16)
Och här har vi andra vädergudar som terrar oss! mad.gif Det störtregnar! Inte gick bussen som den skulle heller, så jag fick cykla över en mil genom eländet i ett läckande regnställ. *GNÄLL* mad.gif mad.gif

Olle

bra jobbat! du måste ha en del jävlar anamma i dig om du orkar cykla 1 mil så där bara. jag skullevara så arg på bussen så jag hade nog ringt efter ersättningsbuss eller nåt... nej jagvet inte....
pejori
regn regn och mera regn sad.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (anna_rispan @ 04-01-2007, 09:49)
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 04-01-2007, 09:16)
Och här har vi andra vädergudar som terrar oss! mad.gif Det störtregnar! Inte gick bussen som den skulle heller, så jag fick cykla över en mil genom eländet i ett läckande regnställ. *GNÄLL* mad.gif  :angry:

Olle

bra jobbat! du måste ha en del jävlar anamma i dig om du orkar cykla 1 mil så där bara. jag skullevara så arg på bussen så jag hade nog ringt efter ersättningsbuss eller nåt... nej jagvet inte....

Jag är snäll på gränsen till mesig när det gäller sådant. Kanske för att jag så gott som alltid brukar cykla denna mil till och från jobbet. Det är bra motion, och det är bara vid MYCKET dåligt väder som jag överhuvudtaget funderar på att ta bussen.

Olle
Alexander-VG-zon3
hos mig +8c och mulet det blåser ibland och regn i natt +5c som lägst
Betty
- 0,8° och snö! Det har kommit ca 8 cm sen igår! biggrin.gif
renate
Ösregn så gott som hela dagen7°blåst.Jag kunde cyklar till affären utan att blir blöt men på hemvägen regnade det igen.Ingen höjdare i januari.
Magdis
CITAT (Betty @ 04-01-2007, 12:50)
- 0,8° och snö! Det har kommit ca 8 cm sen igår! biggrin.gif

Vi har också fått ungefär så mycket snö här idag. smile.gif Det har legat på 0-gradigt under dagen....ja nu är det också precis 0,0 grader ser jag. biggrin.gif
pejori
en dag med regn nalkas och temp. 8 grader. wub.gif
askar
- 7,7° vi har fått ca 5 cm snö sen igår .
Nystädad natur också till denna helg. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon