Full version: Söker dataspel
karjo
Jag minns att för längesen på datorerna i skolan fanns ett spel som hetta "taipei" eller något liknande. Det var en massa brickor som låg på varandra, vissa var så fria (inte så många andra brickor låg på dem) så de kunde tas bort om man hittade en make till dem. Känns detta igen? Vet någon var man kan finna det?

Är också intresserad av andra liknande spel, vill ha "Hjärngympar-spel", inte bara dödande och poängsamlande...

Tackar så länge! smile.gif
Kathy
CITAT (karjo @ 02-01-2007, 10:42)
Jag minns att för längesen på datorerna i skolan fanns ett spel som hetta "taipei" eller något liknande. Det var en massa brickor som låg på varandra, vissa var så fria (inte så många andra brickor låg på dem) så de kunde tas bort om man hittade en make till dem. Känns detta igen? Vet någon var man kan finna det?

Är också intresserad av andra liknande spel, vill ha "Hjärngympar-spel", inte bara dödande och poängsamlande...

Tackar så länge! smile.gif

Sökte lite på nätet och hittade den här sidan för Taipei.
Det finns många fler spelsidor som har det spelet och liknande spel.
*Stintan*
Det finns även
HÄR
Kathy
CITAT (Stintan43 @ 02-01-2007, 10:55)
Det finns även
HÄR

Samma sida juuuh, Stintan. tongue.gif wub.gif wub.gif
*Stintan*
Ooops!! kollade ju inte vart din länk gick haha tongue.gif laugh.gif
karjo
Tackar! Vad snabba ni är! wub.gif smile.gif
Kathy
CITAT (karjo @ 02-01-2007, 11:03)
Tackar! Vad snabba ni är! wub.gif smile.gif

Hittade fler spelställen online:

Här.
Kathy
Om du söker själv på nätet, så prova att sök på Mahjong. wink.gif
karjo
Kanon! smile.gif
askar
Här kan du ladda ner gratis...helskärmsspel 18 olika "banor"
Mahjong
Kathy
CITAT (askar @ 02-01-2007, 11:35)
Här kan du ladda ner gratis...helskärmsspel 18 olika "banor"
Mahjong

Gratis - i 60 minuter, sen får man köpa spelet.
askar
CITAT (Scrollan @ 02-01-2007, 11:41)
CITAT (askar @ 02-01-2007, 11:35)
Här kan du ladda ner gratis...helskärmsspel 18 olika "banor"
Mahjong

Gratis - i 60 minuter, sen får man köpa spelet.

Hade det i min förra dator, men inte minns jag att
det bara gällde i 60 minuter.
Hittar ingen uppgift om det på sidan.

Såg nu att det bara gäller i 60 min...då måste det varit en annan jag hade
för den fungerade i flera år. smile.gif
Fialotta
Spelsida
Fialotta
mahjongspel
Bee
En liten varning till Karin bara: Taipei/Mahjong är fruktansvärt vanebildande tongue.gif Man kan hålla på timma in och timma ut och ändå vill man inte lägga av. Bara en gång till.... laugh.gif
karjo
Precis! Jag har nästan redan erfarit det!

Men så är det med de flesta spel tycker jag... Patiens, MS Röj, eller andra liknande spel oxå... tongue.gif
sofia85
Spelet är mycket beroende ! Jag har spelat i Gratis Mahjong för många timmar:)
Huggorm
Det ingår i åtminstone min version av windows vista. Kul, men inte lika kul som ms röj, spindelharpan eller sudoku tycker jag
Eva-Helene
Hoyle har en jättebra version! Scrolla på productlist - taipei/mahjong finns i några av versionerna. Jag har Hoyle 2009 Puzzle&Board. Man kan bygga egna varianter av taipei där...ifall man lessnar på alla "fasta" - som är många!
heffaklumpen
Vilka roliga spel! Där blev man sittandes ett tag.....
skånepåg
Måste tipsa om Runescape spela jag mycket när jag fick dator för flera år sen biggrin.gif
Pia mitt i Skåne
CITAT (skånepåg @ 03-05-2009, 15:21) *
Måste tipsa om Runescape spela jag mycket när jag fick dator för flera år sen biggrin.gif



Det spelar jag ännu, skoj och man kan få många vänner i alla möjliga länder där...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon