Full version: Here we go again ....
Sidor: 1, 2
AnitaO
Såg ni intervjun i TV4 i går kväll?
Jag trodde att politiker fick nån slags mediaträning? ohmy.gif
Prata, prata, prata .... inte lyssna, jag är felfri, så det så!! wacko.gif
askar
Det var nog det värsta jag sett i intervjusammanhang
när det gäller svenska politiker ohmy.gif wacko.gif
Piccante
Utan att ta ställning i sakfrågan för jag vet inte vad han har gjort eller vad lagen säger. Men jag tyckte nog att reportern bar sig minst lika dåligt åt. Jag hade gärna velat höra Bildts version oxå för en anklagad måste få rätten att lägga fram sin version med. Jag tyckte reportern öste på med en hel del irrelevanta frågor och gav aldrig Bildt chansen att förklara innan nästa fråga kom. Jag hade nog blivit lite småsur i samma situation också.
För mig är det mer intressant vad lagen egentligen säger och inte vad Expressen ledarsida skriver för det är ändå väldigt subjektivt. Det är inte media som ska döma folk men reportern anföll med argument från kvällstidningar och diverse andra.
Men jag skrattade mig igenom hela intervjuen för den blev så bisarr när båda pratade i mun på varandra konstant laugh.gif
Alba
Jag tycker att Bildt och reportern var på samma nivå.
Det blev polsk riksdag. Inget vettigt kom fram.
Vad Bildt har gjort och inte gjort kom aldrig riktigt fram beroende på att båda hela tiden avbröt.
Eva i Skåne
Jag håller med Anita och Agneta!!!
Visst var reportern också ettrig men jag uppfattade inte att Bildt ville svara på nån fråga och det är väl ändå var en intervju går ut på unsure.gif Han ville bara köra sitt race.
Det fanns inte en chans att höra vad den ene och den andre sa. När jag var helt tyst kändes det som jag var på en stor fest eller i nån stor sal där alla sorlade och inget gick att urskilja.
AnitaO
CITAT (Eva i Skåne @ 08-01-2007, 10:27)
Jag håller med Anita och Agneta!!!
Visst var reportern också ettrig men jag uppfattade inte att Bildt ville svara på nån fråga och det är väl ändå var en intervju går ut på unsure.gif Han ville bara köra sitt race.
Det fanns inte en chans att höra vad den ene och den andre sa. När jag var helt tyst kändes det som jag var på en stor fest eller i nån stor sal där alla sorlade och inget gick att urskilja.

Ja, visst pratade även reportern i munnen, men det var ju en intervju, vilket då ska gå ut på att den som blir intervjuad svarar på frågor, inte håller ett försvarstal och byter samtalsämne hela tiden.
kristerh
Fattar inte vad journalisterna håller på med wink.gif storm i ett vattenglas,
vad är det som är fel egentligen, att han inte lät optionerna förfalla wink.gif
vem hade gjort det wink.gif och att föreslå att han skulle skänka vinsten till något välgörande ändamål är ännu löjligare wink.gif

den kungliga svenska avundsjukan har slagit till igen ordentligt.

han har fått optionerna som en del av sin lön (som många
styrelsemedlemmar får som sitter i div bolag) jag tycker jag det är helt ok att han OM de är lönsamt att teckna aktier för dem, det kunde lika väl kunnat vara så att när teckningsdagen kommer att optionerna är värdelösa, då har han fått lägre lön och optioner som är värdelösa,
vad hade journalistkåren då sagt unsure.gif

Däremot tycker jag att han inte ska vara med på beslutet som regeringen ska ta om gasledningen, (fast de kommer väl att lägga ner den ändå)
Betty
CITAT (AnitaGg @ 08-01-2007, 10:44)
CITAT (Eva i Skåne @ 08-01-2007, 10:27)
Jag håller med Anita och Agneta!!!
Visst var reportern också ettrig men jag uppfattade inte att Bildt ville svara på nån fråga och det är väl ändå var en intervju går ut på  :unsure: Han ville bara köra sitt race.
Det fanns inte en chans att höra vad den ene och den andre sa. När jag var helt tyst kändes det som jag var på en stor fest eller i nån stor sal där alla sorlade och inget gick att urskilja.

Ja, visst pratade även reportern i munnen, men det var ju en intervju, vilket då ska gå ut på att den som blir intervjuad svarar på frågor, inte håller ett försvarstal och byter samtalsämne hela tiden.

Håller med. Oproffsigt av en såpass rutinerad politiker som Calle B att bara mala på som en gammal repig LP-skiva i stället för att svara på den egentliga frågan.

Historien luktar muta lång väg, varför är jag inte förvånad...
AnitaO
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 11:42)
Däremot tycker jag att han inte ska vara med på beslutet som regeringen ska ta om gasledningen, (fast de kommer väl att lägga ner den ändå)

Det är väl det som är problemet, inte ersättningen i sig.
Inga konstigheter efter vad jag förstår, utan ett vanligt sätt att utbetala arvode.

Att han INTE skulle på något sätt påverka beslutet om gasledningen tror jag personligen är att hoppas på lite väl mycket.
Som utrikesminister är han ju i allra högsta grad inblandad.

Sen tror jag inte heller att åklagaren skulle ta upp en utredning om mutbrott om det nu vore "en storm i ett vattenglas".
Vill nog fortfarande tro att rättsväsendet är sakliga i sitt agerande.
kristerh
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 11:55)
Sen tror jag inte heller att åklagaren skulle ta upp en utredning om mutbrott om det nu vore "en storm i ett vattenglas".
Vill nog fortfarande tro att rättsväsendet är sakliga i sitt agerande.

Skulle förvåna mig om den utredningen ger något wink.gif men det är väl bra att det kollas så kanske olyckskorparna lugnar ner sig rolleyes.gif
AnitaO
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 12:09)
men det är väl bra att det kollas så kanske olyckskorparna lugnar ner sig rolleyes.gif

Dom har haft många rätt senaste tiden dom där korparna rolleyes.gif laugh.gif
Farbror Blå
bevisar kanske att politiker är sej lika i alla lägen? (läger?)

Synd bara Bildt har ju tidigare visat sej vara pålitlig och stark, som i Bosnienkriget när han medlade.
KURT
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 11:42)
Fattar inte vad journalisterna håller på med wink.gif storm i ett vattenglas,
vad är det som är fel egentligen, att han inte lät optionerna förfalla wink.gif
vem hade gjort det wink.gif och att föreslå att han skulle skänka vinsten till något välgörande ändamål är ännu löjligare wink.gif

den kungliga svenska avundsjukan har slagit till igen ordentligt.

han har fått optionerna som en del av sin lön (som många
styrelsemedlemmar får som sitter i div bolag) jag tycker jag det är helt ok att han OM de är lönsamt att teckna aktier för dem, det kunde lika väl kunnat vara så att när teckningsdagen kommer att optionerna är värdelösa, då har han fått lägre lön och optioner som är värdelösa,
vad hade journalistkåren då sagt unsure.gif

Däremot tycker jag att han inte ska vara med på beslutet som regeringen ska ta om gasledningen, (fast de kommer väl att lägga ner den ändå)

Carl Bildts optioner var ju ingen lön, de var en del av ett incitamentsprogram för styrelsen och optionerna var, enligt avtal, formellt villkorade till att han måste sitta kvar i styrelsen. Om optionerna hade varit en ersättning för utfört arbete skulle ju bolaget inte ha som regel att man förlorar dem om man lämnar styrelsen i förtid! Nu lämnade han styrelsen i förtid, förlorade därmed optionerna. När sedan Vostok Nafta ville agera lojalt mot Bildt och ändå ge honom optionerna, så beslutade de om det efter att han tillträtt som utrikesminister. Och då är det en gåva som han har fått av Vostok Nafta MEDAN han är utrikesminister.
Gossen Ruda
Det största felet med Kalle Stropp och dom flesta andra borgarpolitikerna är att dom sitter med fingrarna djupt nerstoppade i den finansiella syltburken. Det är ganska naivt att tro att dom INTE handlar i egen sak i en del beslut dom tar. Politik och korrumption är inte en kombination som bara förekommer utomlands. mad.gif
kristerh
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 13:46)
Det största felet med Kalle Stropp och dom flesta andra borgarpolitikerna är att dom sitter med fingrarna djupt nerstoppade i den finansiella syltburken. Det är ganska naivt att tro att dom INTE handlar i egen sak i en del beslut dom tar.

och sossepolitikerna är förskonade wink.gif

tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation
AnitaO
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 13:59)
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 13:46)
Det största felet med Kalle Stropp och dom flesta andra borgarpolitikerna är att dom sitter med fingrarna djupt nerstoppade i den finansiella syltburken. Det är ganska naivt att tro att dom INTE handlar i egen sak i en del beslut dom tar.

och sossepolitikerna är förskonade wink.gif

tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation

Håller med.
I alla fall om förmånen hon fått innebär att hon kan påverka bostadsbolagets framtid.
kristerh
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 14:00)
tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation

Håller med.
I alla fall om förmånen hon fått innebär att hon kan påverka bostadsbolagets framtid.

Det kunde hon väl wink.gif på sätt o vis,,hon pladdrade ju vitt o brett om hur fult det var att omvandla kommunala bostäder till bostadsrätter, ändå gjorde hon det hon propagerade emot unsure.gif
hon satt ju i regeringen o hade insyn i när och om det skulle komma en lag på stopp för omvandlingar.
Gossen Ruda
Möjligen om hon som politiker har gynnat utvecklingen. Nu var det väl tvärtom, hon försökte som politiker bromsa saken men fastigheten ombildades till bostadsrätt utan att hon kunde påverka det hela. Hade hon vägrat gå med på detta hade hon blivit hyresgäst hos sina grannar. Man har som hyresgäst mycket liten möjlighet att förhindra ombildning till bostadsrätt.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 14:09)
Möjligen om hon som politiker har gynnat utvecklingen. Nu var det väl tvärtom, hon försökte som politiker bromsa saken men fastigheten ombildades till bostadsrätt utan att hon kunde påverka det hela. Hade hon vägrat gå med på detta hade hon blivit hyresgäst hos sina grannar. Man har som hyresgäst mycket liten möjlighet att förhindra ombildning till bostadsrätt.

Sanning med modifikation. Hon kunde ha reserverat sig mot beslutet och ändå haft rätt att köpa lägenheten. Bara för att markera att hon tog ställning i frågan. Hon valde att rösta ja... sad.gif


Fulingar och misstag gör ju alla människor, politiker är inte ett dugg bättre, oavsett parti. Men som politiker ska man offentligt erkänna sina fel annars har man förbrukat förtroendet helt och hållet. Vissa politiker som "åkt dit" har genast stått för det de gjort och bett om ursäkt och skärpt till sig efter det. Andra har kommit med dumma ursäkter och bortförklarningar. Gissa vilka som jag har förtroende för?

Vad det gäller Bildt har jag ingen uppfattning om han gjort rätt eller fel, har inte orkat sätta mig in i denna svängen. Men jag gillar Bildt även om jag inte delar han politiska uppfattning.
kristerh
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 14:09)
Hade hon vägrat gå med på detta hade hon blivit hyresgäst hos sina grannar. Man har som hyresgäst mycket liten möjlighet att förhindra ombildning till bostadsrätt.

Jag vet inte vad det är för farligt med det, det är ju inte sina närmaste grannar hon hyr av utan av alla som äger huset tillsammans.
Skillnaden med att bo i bostadsrätt är att du ha en röst på årsstämman och med den rösten är med och bestämmer styrelsen i föreningen,
det är väl enda skillnaden med att hyra av ett hyresbolag,
du äger ju inte din lägenhet när du bor i bostadsrättsförening heller, sedan att borätten oftast ökar i värde är ju en annan sak, men den kan ju lika väl sjunka i värde.
Gunvor Nilsson
Betr. Bildt:

Syltburkar eller inte - inte katten hade jag tackat nej till fyra-och-enhalv mille! tongue.gif
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det? huh.gif

/Gunvor
Gossen Ruda
Att rösta nej och sen ändå köpa lägenheten hade säkert också utnyttjats av belackarna. Hur man än vänder sig sitter röven där den sitter.
kristerh
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2007, 15:17)
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det? huh.gif

/Gunvor

Inte jag iaf, tror nog inte någon hade gjort det wink.gif
ninnisky
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2007, 14:17)
Betr. Bildt:

Syltburkar eller inte - inte katten hade jag tackat nej till fyra-och-enhalv mille!  :P
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det?  :huh:

/Gunvor

Nej, aldrig..... och det hade ingen annan heller gjort oavsett hur god ekonomi vederbörande har/har haft. Säga är en sak men att de facto göra det är något helt annat!

..och detta får bli min kommentar i denna tråd. Läser dock gärna vidare smile.gif
AnitaO
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2007, 15:17)
Betr. Bildt:

Syltburkar eller inte - inte katten hade jag tackat nej till fyra-och-enhalv mille! tongue.gif
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det? huh.gif

/Gunvor

Förmodligen inte, men å andra sidan har inte jag 17 mille redan innan jag tackade ja eller nej till 4 mille rolleyes.gif
Gossen Ruda
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2007, 15:17)
Betr. Bildt:

Syltburkar eller inte - inte katten hade jag tackat nej till fyra-och-enhalv mille! tongue.gif
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det? huh.gif

/Gunvor

Ingen normal människa kanske men Kalle är ingen normal människa. Han är politiker och satt att sköta landet Sverige på ett för landet bra sätt. När pengarna kommer från ett företag som är med i att dra en gasledning som på olika sätt kommer att påverka Sverige börjar det osa bränd katt, särskilt som det visar sig att han slirar på sanningen. Kalle hade dessutom kunnat tacka nej utan att behöva tigga på gatorna, han har fickorna fulla av pengar ändå.
Hannele
CITAT (Leocarpus @ 08-01-2007, 09:44)
Utan att ta ställning i sakfrågan för jag vet inte vad han har gjort eller vad lagen säger. Men jag tyckte nog att reportern bar sig minst lika dåligt åt. Jag hade gärna velat höra Bildts version oxå för en anklagad måste få rätten att lägga fram sin version med.

Ja, reportrarna verkar ofta vara lika ohyffsade; avbryter, lyssnar inte...


CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 13:59)
tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation

Skulle du göra det själv, när du säljer en lägenhet med vinst?
Björken
Det känns så betryggande för mig inför nästa val att veta att det finns så många människor som är så duktiga på att veta hur man ska sköta sig eller rättare sagt hur man inte ska sköta sig.
Pirum
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 13:59)
tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation

Det vore visserligen trevligt, men, det kan man ju inte räkna med ska hända. Däremot tycker jag att den vinst hon gör ska beskattas på lämpligt sätt; starkt progressivt och skoningslöst.

Att tjäna pengar på legaliserad bedrageriverksamhet, som ombildandet till bostadsrätt ofta är, ska man skatta för menar jag. I synnerhet om det är allmänägda bostäder som privatiseras till ett fåtal. Som det är nu kan man ju undandra sig (den redan för låga) beskattningen genom att spekulera vidare.

För att återgå till Bildt, när man har en post som utrikesminister ska man inte ha ekonomiska intressen i utländska bolag, punkt slut, ungefär. Allt skulle avslutats INNAN han blev minister.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 15:18)
Att rösta nej och sen ändå köpa lägenheten hade säkert också utnyttjats av belackarna. Hur man än vänder sig sitter röven där den sitter.

Ja, det är sant, men för mig hade t varit mer renhårigt. Men det är bara min åsikt. Jag har inget emot att hon gör vinst på sin lägenhet, köpt är köpt och det är så marknaden ser ut. Det som jag inte gillar är att vänsterhanden säger si medan högerhanden gör så. Oacsett vem som gör så ogillar jag det skarpt.
Gossen Ruda
CITAT (Pirum @ 10-01-2007, 00:05)
För att återgå till Bildt, när man har en post som utrikesminister ska man inte ha ekonomiska intressen i utländska bolag, punkt slut, ungefär. Allt skulle avslutats INNAN han blev minister.

Jo, men man kan räkna med att lojaliteterna finns kvar ändå.
Blomstertanten
CITAT (Gossen Ruda @ 09-01-2007, 15:43)
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2007, 15:17)
Betr. Bildt:

Syltburkar eller inte - inte katten hade jag tackat nej till fyra-och-enhalv mille!  :P
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det?  :huh:

/Gunvor

Ingen normal människa kanske men Kalle är ingen normal människa. Han är politiker och satt att sköta landet Sverige på ett för landet bra sätt. När pengarna kommer från ett företag som är med i att dra en gasledning som på olika sätt kommer att påverka Sverige börjar det osa bränd katt, särskilt som det visar sig att han slirar på sanningen. Kalle hade dessutom kunnat tacka nej utan att behöva tigga på gatorna, han har fickorna fulla av pengar ändå.

Inte för att jag vill ta Kalle i försvar tongue.gif

Men när han tog emot optionerna var han väl inte politiker ?
Jag tror inte att han egentligen hade planerat att komma tillbaks som politiker , men fick ett erbjudande av Reinfeldt som han inte kunde tacka nej till tongue.gif
kristerh
CITAT (Hannele @ 09-01-2007, 16:54)
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 13:59)
tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation

Skulle du göra det själv, när du säljer en lägenhet med vinst?

Nej givetvis inte, mitt inlägg var bara som ett "ironiskt" inlägg till de vänsterjournalister som flera gånger krävt att han ska skänka vinsten till någon välgörenhetsorganisation.
AnitaO
CITAT (kristerh @ 10-01-2007, 11:46)
CITAT (Hannele @ 09-01-2007, 16:54)

CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 13:59)
tycker frejvalds ska skänka vinsten av sin lägenhetsaffär till någon behövande organisation

Skulle du göra det själv, när du säljer en lägenhet med vinst?

Nej givetvis inte, mitt inlägg var bara som ett "ironiskt" inlägg till de vänsterjournalister som flera gånger krävt att han ska skänka vinsten till någon välgörenhetsorganisation.

Fast ärligt talat Krister ....
Reglerna i företaget var såna att optionerna INTE faller ut om man själv väljer att lämna styrelsen.
Dom var avsedda som en fallskärm om man skulle tvingas att lämna, men dom har gjort ett undantag från sin egen regel.
Det tycker jag absolut luktar muta.
Synd att man klassar journalister som "höger" och "vänster".
Självklart har alla människor åsikter om saker och ting, och detta är definitivt en affär som SKA granskas kritiskt.
Vi ska ju inte tysta pressen i alla fall.
Pirum
Pressen verkar ju vara generellt borgarvänlig också så... rolleyes.gif

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=5...ousRenderType=2

I åtta av elva undersökta nyhetsmedier behandlades alliansen mer gynnsamt än socialdemokraterna och samverkanspartierna. Den mest gynnsamma behandlingen fick alliansen i Dagens Nyheter och Expressen. Samverkanspartierna fick den mest gynnsamma behandlingen i Aktuellt och Ekot. Göteborgs-Posten och Aftonbladet hade den mest balanserade nyhetsbevakningen.
kristerh
CITAT (AnitaGg @ 10-01-2007, 11:55)
Synd att man klassar journalister som "höger" och "vänster".
Självklart har alla människor åsikter om saker och ting, och detta är definitivt en affär som SKA granskas kritiskt.
Vi ska ju inte tysta pressen i alla fall.

Givetvis inte, det är bra med granskning, men ibland tycker jag det går för långt och har en journalist börjat fortsätter hela flocken wink.gif
fast flockmentalitet finns i flera brancher, kan ha med fantasilöshet o feghet att göra.
Samtidigt kan jag ju tycka (som kan lite om optioner) att han kanske inte skulle sagt att det var juridiskt riktigt att nyttja optionerna och att han var tvungen att göra det, det är man aldrig,
när lösendagen kommer bestämmer man sig helt enkelt för om man vill nyttja dem eller inte gör man det inte blir de värdelösa.

om det är så att han "fick" dem av styrelsen fast han inte var berättigad, så kan man ju undra, men han har ju själv sagt att han fick lägre lön för att få optioner som en del av lönen, man får väl tro på vad han säger där eftersom det är ganska vanligt i "styrelsevärlden" med sådana avtal.

Men hur som helst han har fått dem o nyttjat dem, och han bör definitivt inte vara med o bestämma eller deltaga på möten som har med gasledningen att göra.
herkules
CITAT (Gunvor Nilsson @ 09-01-2007, 15:17)
Betr. Bildt:

Syltburkar eller inte - inte katten hade jag tackat nej till fyra-och-enhalv mille!  :P
Handen på hjärtat - skulle ni gjort det?  :huh:

/Gunvor

om det handlar om att behålla allmännyttan så visst skulle jag tacka nej!

sitter precis i den sitsen just nu, har en lägenhet i sthlms innerstad hos allmännyttan som ska säljas ut, jag kommer att kämpa med näbbar och klor för att försäljningen inte ska bli av. det är viktigare att det finns kommunala bostadsbolag än att några människor ska göra sig en halv mille på en vecka (eller vad det nu tar att sälja en lägenhet).

det är trevligare att bo i ett kommunalägt bostadshus!
Kathy
CITAT (herkules @ 10-01-2007, 15:15)
sitter precis i den sitsen just nu, har en lägenhet i sthlms innerstad hos allmännyttan som ska säljas ut, jag kommer att kämpa med näbbar och klor för att försäljningen inte ska bli av. det är viktigare att det finns kommunala bostadsbolag än att några människor ska göra sig en halv mille på en vecka (eller vad det nu tar att sälja en lägenhet).

det är trevligare att bo i ett kommunalägt bostadshus!

Ledsen att säga det, men mina erfarenheter av kommunägt bostadsföretag är att det aldrig blir något gjort.
Där jag bodde tidigare ägdes av kommunen och sen såldes det till ett privat bostadsföretag.
Vilken skillnad. ohmy.gif
Det omstrukturerades och omorganiserades, mer närhet till hyresvärden, kunniga reparatörer som visste vad de höll på med, fräschare trappuppgångar och gårdar.
Det blev helt enkelt ordning och reda.

Det finns alternativ mellan kommunalt bostadsföretag och bostadsrätt. smile.gif
Gunvor Nilsson
Jag har samma uppfattning som du Scrollan om att de hus som innehåller bostadsrätter sköts betydligt bättre än de med hyresrätter. Förmodligen och troligen av den orsaken att i en bostadsrättsägd fastighet är man mer rädd om värdet på det hus man bor i, man är ju själv med och betalar skadegörelse, vilket inte uppfattas i hyreshus där "hyresvärden betalar skadorna"! (Skillnad även i kommunalt hyreshus kontra privat hyreshus som du syftade på)

/Gunvor
herkules
CITAT (Scrollan @ 10-01-2007, 15:35)
Ledsen att säga det, men mina erfarenheter av kommunägt bostadsföretag är att det aldrig blir något gjort.
Där jag bodde tidigare ägdes av kommunen och sen såldes det till ett privat bostadsföretag.
Vilken skillnad.  :o
Det omstrukturerades och omorganiserades, mer närhet till hyresvärden, kunniga reparatörer som visste vad de höll på med, fräschare trappuppgångar och gårdar.
Det blev helt enkelt ordning och reda.

Det finns alternativ mellan kommunalt bostadsföretag och bostadsrätt.  :)

Inte ska du vara ledsen, alla har vi olika erfarenheter, själv har jag bott hos allmännyttan, privatägdt och ägt själv, föredrar absolut allmännyttan! Solidariskt, rättvist och bra, alla har en chans att få en lägenhet, ingen privatvärd kan välja och vraka bland de sökande. Ska det vara i alla fall, det finns ju också exempel (i malmö) på hur allmännyttan beter sig som arslen mot folk.
Ber om ursäkt, tråden handlar ju om Carl Bildt och personligen så kan jag inte se det på något annat sätt än att han har skitit i det blå skåpet. Igen.
*Molly*
CITAT (herkules @ 10-01-2007, 16:25)
CITAT (Scrollan @ 10-01-2007, 15:35)

Ledsen att säga det, men mina erfarenheter av kommunägt bostadsföretag är att det aldrig blir något gjort.
Där jag bodde tidigare ägdes av kommunen och sen såldes det till ett privat bostadsföretag.
Vilken skillnad.  ohmy.gif
Det omstrukturerades och omorganiserades, mer närhet till hyresvärden, kunniga reparatörer som visste vad de höll på med, fräschare trappuppgångar och gårdar.
Det blev helt enkelt ordning och reda.

Det finns alternativ mellan kommunalt bostadsföretag och bostadsrätt.  smile.gif

Inte ska du vara ledsen, alla har vi olika erfarenheter, själv har jag bott hos allmännyttan, privatägdt och ägt själv, föredrar absolut allmännyttan! Solidariskt, rättvist och bra, alla har en chans att få en lägenhet, ingen privatvärd kan välja och vraka bland de sökande. Ska det vara i alla fall, det finns ju också exempel (i malmö) på hur allmännyttan beter sig som arslen mot folk.
Ber om ursäkt, tråden handlar ju om Carl Bildt och personligen så kan jag inte se det på något annat sätt än att han har skitit i det blå skåpet. Igen.

Precis vad jag också tycker Herkules !
Ramoth
Intressant diskussion det här, men jag kan för lite om saken för att tycka något.
däremot skrattade jag så jag fick hicka - "skitit i det blå skåpet" laugh.gif
Snälla rara, vad betyder det?
Vilket underbart uttryck! laugh.gif
herkules
CITAT (Ramoth @ 10-01-2007, 17:53)
Intressant diskussion det här, men jag kan för lite om saken för att tycka något.
däremot skrattade jag så jag fick hicka - "skitit i det blå skåpet" laugh.gif
Snälla rara, vad betyder det?
Vilket underbart uttryck! laugh.gif

typ gjort bort sig? rolleyes.gif
Kathy
CITAT (herkules @ 10-01-2007, 16:25)
Inte ska du vara ledsen, alla har vi olika erfarenheter, själv har jag bott hos allmännyttan, privatägdt och ägt själv, föredrar absolut allmännyttan! Solidariskt, rättvist och bra, alla har en chans att få en lägenhet, ingen privatvärd kan välja och vraka bland de sökande. Ska det vara i alla fall, det finns ju också exempel (i malmö) på hur allmännyttan beter sig som arslen mot folk.

Visst blev det OT, vill ändå svara på ditt inlägg. smile.gif
När jag fick min nuvarande lägenhet, som hyrs ut av ett privatägt bostadsföretag, så gick det enligt konstens alla regler med turordning i en kölista.
Kraven var densamma som om jag hade hyrt i ett kommunägt bostadsföretag, fast inkomst, krav på en minimilön för att kunna betala hyran samt inga betalanmärkningar.

Nu lämnar jag över tråden till ursprungsämnet, Bildt och hans blåa skåp. biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Scrollan @ 10-01-2007, 18:22)
Nu lämnar jag över tråden till ursprungsämnet, Bildt och hans blåa skåp. biggrin.gif

Biggan_
CITAT (Ramoth @ 10-01-2007, 17:53)
Intressant diskussion det här, men jag kan för lite om saken för att tycka något.
däremot skrattade jag så jag fick hicka - "skitit i det blå skåpet"  :lol:
Snälla rara, vad betyder det?
Vilket underbart uttryck!  :lol:

Skitit i det blå skåpet biggrin.gif
Ramoth
CITAT (Birgitta P @ 11-01-2007, 09:57)
CITAT (Ramoth @ 10-01-2007, 17:53)
Intressant diskussion det här, men jag kan för lite om saken för att tycka något.
däremot skrattade jag så jag fick hicka - "skitit i det blå skåpet"  laugh.gif
Snälla rara, vad betyder det?
Vilket underbart uttryck!  laugh.gif

Skitit i det blå skåpet biggrin.gif

Tack för den länken, som innehöll fler länkar som .... tongue.gif
Fick mej många goda skratt laugh.gif
kristerh
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 12:09)
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 11:55)
Sen tror jag inte heller att åklagaren skulle ta upp en utredning om mutbrott om det nu vore "en storm i ett vattenglas".
Vill nog fortfarande tro att rättsväsendet är sakliga i sitt agerande.

Skulle förvåna mig om den utredningen ger något wink.gif men det är väl bra att det kollas så kanske olyckskorparna lugnar ner sig rolleyes.gif

som väntat lägger åklagaren ner undersökningen, fanns inget skumt att hämta där. trots alla krösamajor som ville annat.
Gita
CITAT (kristerh @ 12-01-2007, 15:15)
CITAT (kristerh @ 09-01-2007, 12:09)
CITAT (AnitaGg @ 09-01-2007, 11:55)
Sen tror jag inte heller att åklagaren skulle ta upp en utredning om mutbrott om det nu vore "en storm i ett vattenglas".
Vill nog fortfarande tro att rättsväsendet är sakliga i sitt agerande.

Skulle förvåna mig om den utredningen ger något wink.gif men det är väl bra att det kollas så kanske olyckskorparna lugnar ner sig rolleyes.gif

som väntat lägger åklagaren ner undersökningen, fanns inget skumt att hämta där. trots alla krösamajor som ville annat.

Självklart fanns det inget, Carl Bildt är ju något så ovanligt som en politiker som är intelligent.
GITA
Snöflinga
Förunderligt med denna "mediapolitik" ... toblerone, bostadsrätter, porrklubbar, tv-licencer, mm.-etc. ... visst kan man fundera ... men det primära är väl kompetensen för deras uppdrag ... anser att Carl Bildt är den bäste utrikesminister vi kan få ... dokumenterad erkänd kunnig och respekterad av övriga världen ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon