Kathy
Världens minsta land är till salu. Kungafamiljen som styrt puttelandet i 40 år anser att det är dags för fönyelse. Landet har en egen valuta, nationalsång och flagga. Priset uppges dock vara astronomiskt.

Länk till artikeln.
Länk till den officiella hemsidan.
Anma
Ja, du jag säger då de... Okej att jag gärna vill bo vid havet, men det finns ju gränser! huh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja, du milde tid, jag säger som Anne R, nog för att jag gärna skulle vilja bo vid vatten, men där går verkligen min gräns rolleyes.gif tongue.gif
Alba
Jag har drömt om en egen ö. Men den där ligger ju upp i luften biggrin.gif

Jag tror inte jag bjuder på den tongue.gif
Magdis
Ha Ha! Det där var inte snyggt. Vill man bo vid vattnet finns det nog betydligt vackrare ställen till billigare pris...o jag klarar mig nog utan egen flagga och nationalsång också! laugh.gif
wolkenkrabber
ptja.. man får väl kirra sig en egen kobbe i skärgården och förklara den ett nytt land.... laugh.gif
Alba
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2007, 18:58)
ptja.. man får väl kirra sig en egen kobbe i skärgården och förklara den ett nytt land.... laugh.gif

Så hjälper vi dig med nationalsången tongue.gif
wolkenkrabber
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 19:00)
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2007, 18:58)
ptja.. man får väl kirra sig en egen kobbe i skärgården och förklara den ett nytt land.... laugh.gif

Så hjälper vi dig med nationalsången tongue.gif

Du nya, Du fina, Du Fjällfria land?
Alba
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2007, 19:02)
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 19:00)
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2007, 18:58)
ptja.. man får väl kirra sig en egen kobbe i skärgården och förklara den ett nytt land.... laugh.gif

Så hjälper vi dig med nationalsången tongue.gif

Du nya, Du fina, Du Fjällfria land?

Du tysta, du högtbelägna, boning
Alexander-VG-zon3
jag har med ett eget land , det är min gräsmatta ,
nu har jag världens minsta land
antal invånare är noll . vår nationalsång går så här
du gröna du fina du sköna gräs , du står du står där så grönt och fint året ut och året in du står du står igenom allt du fina du fina gräs .
språket heter grässo
och pengarna heter 1gs 5gs 10gs gräs
huvudstad grassoville
vår värsta katastrof var när torkan slåg till dåliga minnen i gräsmattans historia

så här ser mitt rike ut
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052mCiWlT
jag är kung flaxss

live for lawn
Piccante
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 19:19)
jag har med ett eget land , det är min gräsmatta ,
nu har jag världens minsta land
antal invånare är noll . vår  nationalsång går så här
du gröna du fina du sköna gräs , du står  du står där så  grönt och fint året ut och året in du står du står igenom allt du fina du fina gräs .
språket heter grässo
och pengarna heter 1gs 5gs 10gs gräs
huvudstad grassoville
vår  värsta  katastrof var när torkan slåg till  dåliga minnen i gräsmattans historia

så här ser  mitt rike ut
http://home-and-garden.webshots.com/photo/...090562052mCiWlT
jag är kung flaxss

live for lawn

Ja de där skåningarna har alltid varit lite rebelliska laugh.gif Du bor väl i snapphaneområden? Eftersom ditt land ser ut att sakna försvar så är det nog säkrast att du ingår i någon union med konungariket Sverige. Annars ligger du nog illa till tongue.gif .
Alexander-VG-zon3
åhh dåliga nyheter för gräsmattan . får börja träna upp soldater .
hur ska jag klara denna kris . landet återhämtade alldrig sig från torkan till fullo.
har hittat fienderna sorkarna Sveriges spioner .

grassoville fight for freedom
Gillan
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 19:10)
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2007, 19:02)
CITAT (Alba @ 08-01-2007, 19:00)
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2007, 18:58)
ptja.. man får väl kirra sig en egen kobbe i skärgården och förklara den ett nytt land.... laugh.gif

Så hjälper vi dig med nationalsången tongue.gif

Du nya, Du fina, Du Fjällfria land?

Du tysta, du högtbelägna, boning

Jag hälsar dig högaste land uppå jord................
Magdis
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 19:56)
åhh dåliga nyheter för gräsmattan . får börja träna upp soldater .
hur ska jag klara denna kris . landet återhämtade alldrig sig från torkan till fullo.
har hittat fienderna sorkarna Sveriges spioner .

grassoville fight for freedom

laugh.gif laugh.gif vad rolig du är!
Piccante
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 19:56)
åhh dåliga nyheter för  gräsmattan . får börja träna upp soldater .
hur ska jag klara denna kris . landet återhämtade alldrig sig från torkan till fullo.
har hittat fienderna sorkarna Sveriges spioner .

grassoville fight for freedom

Jag skulle inte provocera utrikesminister Bildt just nu, han såg så sur ut på tv i går laugh.gif . Han kommer nog svara med att skicka rådjur och vildsvin för att försöka kväsa alla upprorsförsök.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 08-01-2007, 20:15)
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 19:56)
åhh dåliga nyheter för  gräsmattan . får börja träna upp soldater .
hur ska jag klara denna kris . landet återhämtade alldrig sig från torkan till fullo.
har hittat fienderna sorkarna Sveriges spioner .

grassoville fight for freedom

Jag skulle inte provocera utrikesminister Bildt just nu, han såg så sur ut på tv i går laugh.gif . Han kommer nog svara med att skicka rådjur och vildsvin för att försöka kväsa alla upprorsförsök.

hmm får ta å ringa han då . skicka en liten present korg och kalla tillbaka trupperna .
landet klara inte av mer förströelse nu måste tänka på mitt lilla rike
Hannele
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 15:22)
Världens minsta land är till salu. Kungafamiljen som styrt puttelandet i 40 år anser att det är dags för fönyelse. Landet har en egen valuta, nationalsång och flagga. Priset uppges dock vara astronomiskt.

Länk till artikeln.
Länk till den officiella hemsidan.

Hur många odla're behövs för att köpa ett land? Nära havet. biggrin.gif
Gillan
CITAT (Hannele @ 08-01-2007, 20:22)
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 15:22)
Världens minsta land är till salu. Kungafamiljen som styrt puttelandet i 40 år anser att det är dags för fönyelse. Landet har en egen valuta, nationalsång och flagga. Priset uppges dock vara astronomiskt.

Länk till artikeln.
Länk till den officiella hemsidan.

Hur många odla're behövs för att köpa ett land? Nära havet. biggrin.gif

Ahh, vi kanske skulle köpa den ihop, och göra om den till rekreation för enbart Odla-medlemmar? rolleyes.gif rolleyes.gif
Piccante
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 20:17)
CITAT (Leocarpus @ 08-01-2007, 20:15)
CITAT (flaxss @ 08-01-2007, 19:56)
åhh dåliga nyheter för  gräsmattan . får börja träna upp soldater .
hur ska jag klara denna kris . landet återhämtade alldrig sig från torkan till fullo.
har hittat fienderna sorkarna Sveriges spioner .

grassoville fight for freedom

Jag skulle inte provocera utrikesminister Bildt just nu, han såg så sur ut på tv i går laugh.gif . Han kommer nog svara med att skicka rådjur och vildsvin för att försöka kväsa alla upprorsförsök.

hmm får ta å ringa han då . skicka en liten present korg och kalla tillbaka trupperna .
landet klara inte av mer förströelse nu måste tänka på mitt lilla rike

Du är en klok regent du som tänker på dina invånares bästa. Har du funderat på att gå med i EU? Då kan landet få ta del av jordbruksstödet. Kan tänka mig att ditt lands enda produkter är bär, frukt och kompost. Ni kan behöva lite landsbygdsutvecklingsstöd från Bryssel för att öka standarden i landet laugh.gif .
Alexander-VG-zon3
nja vågar inte gå med i EU . vill hålla mig självständig och neutralt wub.gif
vi har stor export på dadlar, havtornbär och även fikon och björnbär sen är vi nya på området med persikor och avokado. på vintern när säsongen är över gör vi mycket te . som vi säljer från grassoville till andra små städer och byar och vidare ut i världen
kristerh
Tycker priset var lite högt wink.gif
Hannele
CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 20:24)
CITAT (Hannele @ 08-01-2007, 20:22)
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 15:22)
Världens minsta land är till salu. Kungafamiljen som styrt puttelandet i 40 år anser att det är dags för fönyelse. Landet har en egen valuta, nationalsång och flagga. Priset uppges dock vara astronomiskt.

Länk till artikeln.
Länk till den officiella hemsidan.

Hur många odla're behövs för att köpa ett land? Nära havet. biggrin.gif

Ahh, vi kanske skulle köpa den ihop, och göra om den till rekreation för enbart Odla-medlemmar? rolleyes.gif rolleyes.gif

Det är nog bra odlingsklimat där. smile.gif
Kathy
CITAT (Hannele @ 08-01-2007, 20:22)
CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 15:22)
Världens minsta land är till salu. Kungafamiljen som styrt puttelandet i 40 år anser att det är dags för fönyelse. Landet har en egen valuta, nationalsång och flagga. Priset uppges dock vara astronomiskt.

Länk till artikeln.
Länk till den officiella hemsidan.

Hur många odla're behövs för att köpa ett land? Nära havet. biggrin.gif

Vette sjutton.......
Du får gå och skramla med insamlingsbössan, Hannele. smile.gif Sen, när vi fått ihop tilräckligt med mynt, så kan vi skicka ev odlar-troll dit. rolleyes.gif Kanske även ett och annat ogräs. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon