Full version: Då hörde jag fel...
Sidor: 1, 2
Castea
Startar en ny tråd, efter en idé i "Jag mötte Lassie-tråden".

Fritt fram att berätta om ni hört helt galet någon gång. Tal, sånger, osv.

smile.gif
Fenja
För min del skulle det platsa bättre med: Då sade jag fel.... laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
Biggan_
CITAT (Fenja @ 13-01-2007, 15:03)
För min del skulle det platsa bättre med: Då sade jag fel.... laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Anma
En släktning till mig frågade helt apropå absolut ingenting "Funkar den där gaymetoden?" Jag svarade: Det får du fråga en gay.????.." (fattade ingenting...) Då svarade hon: "Vadå? måste man vara Gay för att gå ner i vikt med GI???" laugh.gif laugh.gif
Castea
CITAT (Fenja @ 13-01-2007, 15:03)
För min del skulle det platsa bättre med: Då sade jag fel.... laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja

Visst! Skriv sånt också!!! Skriv, skriv - jag vill skratta! smile.gif
Alba
En kompis hade hört Ulf Lundell på radion.
Hon tyckte att det var något konstigt med den karln - han sjunger " När jag kysser Hans" men hon hörde fel - det var "när jag kysser havet är jag fri från alla hämningar "

Det är kanske 20 år sedan - idag hade man nog inte reagerat.
Castea
CITAT (Anne R @ 13-01-2007, 15:09)
En släktning till mig frågade helt apropå absolut ingenting "Funkar den där gaymetoden?" Jag svarade: Det får du fråga en gay.????.." (fattade ingenting...) Då svarade hon: "Vadå? måste man vara Gay för att gå ner i vikt med GI???" laugh.gif laugh.gif

laugh.gif

Jag känner i alla fall en gay som tappat vikt med GI. wink.gif
anna_rispan
Just nu kommer jag inte på något jag hört fel.

Men min syster gick och sjöng Kurt Cobain...till melodin till Purple Rain.
Alba
Castea

Det är nog kombinationen som gör det tongue.gif
Biggan_
...och min dotter sjöng "Teddybjörnen Fredriksson, Jansson hette han" laugh.gif laugh.gif wub.gif
Alba
A kommalonga bejbi o ho lalla ckicenisse bona bona boj - a bejbi chick

sjöng några kompisar och jag jämt när vi var i 10-årsåldern.
En syster till en kunde engelska och hade lärt ut denna.

Vilken låt det är har jag aldrig lyckats klura ut.
Fenja
Min hjärna gör små "kast" ibland... grannen hade grävt upp en stor cirkelrabatt och vi slog oss ner i gräset för att röka och begrunda.
Hon säger: Nu skulle jag bara ha en yxa så jag får av alla rötter...
Jag funderar en stund och svarar glatt: Ja, men jag har en råtta!! Hon såg naturligtvis ut som ett kryss i ansiktet...
Rot, råtta, rötter eller hur jag nu tänkte?!! blink.gif
Vi skrattade gott efteråt i alla fall och yxan kallades råtta i många år!

Min väninnas dotter löser korsord och frågar: Vad heter de där bibliska bröderna?
Jag svarar blixtsnabbt: Kabel och Abin... wacko.gif

Eller Ina, som var här på Odla innan, frågar första gången hon är hemma hos mig, vad jag odlar i en kruka med gamla julhyaciner som jag ställt ut på balkongen. Jag svarar: Äh, det är bara vanliga mandlar....

Dyslexi i sin värsta form... jag skriver tyvärr likadant med!!:wacko: laugh.gif laugh.gif

Mvh
Fenja
Blomstertanten
klafs you yehyehyeh
*sjunger*

För er som inte förstår vad jag sjunger så är det kanske bäst jag översätter tongue.gif
Beatleslåten She loves you
I den version jag sjöng den i min barndom
laugh.gif
Castea
CITAT (Alba @ 13-01-2007, 15:20)
Castea

Det är nog kombinationen som gör det tongue.gif

Säkert!

Jag balar taklänges ofta när jag blir nervös. Kommer inte på nåt just nu bara.
Margith
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 15:48)
[QUOTECastea


Jag balar taklänges ofta när jag blir nervös. Kommer inte på nåt just nu bara.

laugh.gif laugh.gif
Jag bakar tallänges när jag blir trött tongue.gif
Castea
Sa ibland fel repliker när jag höll på med amatörteater. Lyckligtvis bara på repetitionerna, men det var på håret ibland... wacko.gif

"Du ska ligga raklång" blev "Du ska ligga avlång". laugh.gif

"Det är ju ta mig fan" blev "Det är ju tomtefar". laugh.gif
Gillan
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jösses vad många skratt laugh.gif

Mina förra svärföräldrar heter Gunvor och Bill, visserligen hundra år sedan, men dock, min egen mor frågade mig vad jag gjort idag? Jag svarar med att jag varit hos "Billvor och Gull ", och detta skrattar alla åt även idag huh.gif huh.gif

Inte speciellt skrattretande..........men, varsegoda rolleyes.gif
Castea
Vi skulle göra en sketch i skolan på Roliga Timmen utifrån historien:

A: (kommenterar en tidningsartikel): Vet du, varje gång jag andas, dör en människa".
B: Har du försökt med tandkräm?


Men hon som spelade A i sketchen sa hela tiden fel. Hon sa:
Vet du, varje gång en människa andas, dör jag.



rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 16:08)
Vi skulle göra en sketch i skolan på Roliga Timmen utifrån historien:

A: (kommenterar en tidningsartikel): Vet du, varje gång jag andas, dör en människa".
B: Har du försökt med tandkräm?


Men hon som spelade A i sketchen sa hela tiden fel. Hon sa:
Vet du, varje gång en människa andas, dör jag.



rolleyes.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
lena:-)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är..... laugh.gif


hm skall kanske starta en tråd till....gissa felsjungningssången.... biggrin.gif
Irene_L
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2007, 15:32)
klafs you yehyehyeh
*sjunger*

För er som inte förstår vad jag sjunger så är det kanske bäst jag översätter tongue.gif
Beatleslåten She loves you
I den version jag sjöng den i min barndom
laugh.gif

Jag sjöng: Schlafs you yehyehyeh
tongue.gif
Castea
CITAT (lenasch @ 13-01-2007, 16:18)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är..... laugh.gif


hm skall kanske starta en tråd till....gissa felsjungningssången.... biggrin.gif

I natt jag drömde - Hootenany Singers!
Irene_L
CITAT (lenasch @ 13-01-2007, 16:18)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är.....  :lol:


hm skall kanske starta en tråd till....gissa felsjungningssången....  :D

Jag tror det är:En natt jag drömde

Du var snabbare Castea tongue.gif
Castea
CITAT (Irene_L @ 13-01-2007, 16:19)
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2007, 15:32)
klafs you yehyehyeh
*sjunger*

För er som inte förstår vad jag sjunger så är det kanske bäst jag översätter  :P
Beatleslåten She loves you
I den version jag sjöng den i min barndom
laugh.gif

Jag sjöng: Schlafs you yehyehyeh
tongue.gif

"Jälla Samarin" sjöng min syster i en annan Beatles-låt.
Castea
"Trygga räkan" är ju en klassiker bland barnpsalmer också.
Gillan
CITAT (lenasch @ 13-01-2007, 16:18)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är.....  :lol:


hm skall kanske starta en tråd till....gissa felsjungningssången....  :D

militär rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif

Förresten så var det Hepstaars rolleyes.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 16:20)
CITAT (lenasch @ 13-01-2007, 16:18)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är.....  :lol:


hm skall kanske starta en tråd till....gissa felsjungningssången....  :D

I natt jag drömde - Hootenany Singers!

Själv hade jag kunnat satt en stor peng på att det va´Hep stars unsure.gif blink.gif
Castea
Du har så rätt - Hep Stars är det. *kollade just en gammal samlingskiva*
Reserv
Mina äldre jänter satt på rummet och skulle göra sig iordning för att åka iväg på festligheter, då jag hör den ena jubla..- Jag har fått mens, jag har fått mens!!!! unsure.gif blink.gif wacko.gif Första gången jag hört att nån av dom vart glad för det när dom skulle ut på fest blink.gif ...... rolleyes.gif ska va´en farsa att höra så fel, och gärna alldeles för gammal för det ungdomliga språket wacko.gif rolleyes.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:36)
Mina äldre jänter satt på rummet och skulle göra sig iordning för att åka iväg på festligheter, då jag hör den ena jubla..- Jag har fått mens, jag har fått mens!!!! unsure.gif blink.gif wacko.gif Första gången jag hört att nån av dom vart glad för det när dom skulle ut på fest blink.gif ...... rolleyes.gif ska va´en farsa att höra så fel, och gärna alldeles för gammal för det ungdomliga språket wacko.gif rolleyes.gif

Men vad var det hon skrek då?
lena:-)
CITAT (lenasch @ 13-01-2007, 16:18)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är..... laugh.gif

Klart det är "i Natt jag drömde" med Hep Stars....Det var inte lätt att hänga med i de samhällstillvända texterna som ung på 60-talet wub.gif
Margith
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 16:22)
"Trygga räkan" är ju en klassiker bland barnpsalmer också.

Klassiker? Har aldrig hört det förr wink.gif
Själv kunde jag som barn inte begripa vad Tryggarekan (med betoning på e:et) innebar unsure.gif
Eftersom jag är norrbottning skíljer jag mellan e och ä, tänk ändå vad dialekter kan göra tongue.gif
Hade jag bott nån annanstans hade jag kanske fattat att vi sjöng om trygga räkor laugh.gif
Reserv
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 16:39)
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:36)
Mina äldre jänter satt på rummet och skulle göra sig iordning för att åka iväg på festligheter, då jag hör den ena jubla..- Jag har fått mens, jag har fått mens!!!! unsure.gif  :blink:  :wacko:  Första gången jag hört att nån av dom vart glad  för det när dom skulle ut på fest blink.gif ...... rolleyes.gif ska va´en farsa att höra så fel, och gärna alldeles för gammal för det ungdomliga språket wacko.gif  :rolleyes:

Men vad var det hon skrek då?

Jag har fått mess, jag har fått mess.... tongue.gif hon väntade ett SMS från nån grabb laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Anma
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 16:39)
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:36)
Mina äldre jänter satt på rummet och skulle göra sig iordning för att åka iväg på festligheter, då jag hör den ena jubla..- Jag har fått mens, jag har fått mens!!!! unsure.gif  :blink:  :wacko:  Första gången jag hört att nån av dom vart glad  för det när dom skulle ut på fest blink.gif ...... rolleyes.gif ska va´en farsa att höra så fel, och gärna alldeles för gammal för det ungdomliga språket wacko.gif  :rolleyes:

Men vad var det hon skrek då?

"Jag har fått mess, kanske? (SMS)


Se där! Rätt! laugh.gif
Gillan
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:41)
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 16:39)
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:36)
Mina äldre jänter satt på rummet och skulle göra sig iordning för att åka iväg på festligheter, då jag hör den ena jubla..- Jag har fått mens, jag har fått mens!!!! unsure.gif  blink.gif  wacko.gif  Första gången jag hört att nån av dom vart glad  för det när dom skulle ut på fest blink.gif ...... rolleyes.gif ska va´en farsa att höra så fel, och gärna alldeles för gammal för det ungdomliga språket wacko.gif  rolleyes.gif

Men vad var det hon skrek då?

Jag har fått mess, jag har fått mess.... tongue.gif hon väntade ett SMS från nån grabb laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Jag börjar nog bli för gammal för detta rolleyes.gif wub.gif laugh.gif
Alba
CITAT (lenasch @ 13-01-2007, 16:18)
..och ingen känner längre till det ordet milde Per ....


gissa vilken sång det är..... laugh.gif


hm skall kanske starta en tråd till....gissa felsjungningssången.... biggrin.gif

....militär

biggrin.gif biggrin.gif
Alba
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:41)
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 16:39)
CITAT (Reserv @ 13-01-2007, 16:36)
Mina äldre jänter satt på rummet och skulle göra sig iordning för att åka iväg på festligheter, då jag hör den ena jubla..- Jag har fått mens, jag har fått mens!!!! unsure.gif  blink.gif  wacko.gif  Första gången jag hört att nån av dom vart glad  för det när dom skulle ut på fest blink.gif ...... rolleyes.gif ska va´en farsa att höra så fel, och gärna alldeles för gammal för det ungdomliga språket wacko.gif  rolleyes.gif

Men vad var det hon skrek då?

Jag har fått mess, jag har fått mess.... tongue.gif hon väntade ett SMS från nån grabb laugh.gif laugh.gif laugh.gif


Jag fattade inte heller vad det var hon fått.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
karjo
En kompis trodde upp i vuxen ålder, typ 30 alltså att Tomas Ledin sjöng " i kliv och galopp" istället för (gissa först om ni vill, innan ni läser det gula) "i knivhuggarrock" tongue.gif

Själv balar jag taklänges ofta! En klassiker som ofta kommer upp är när jag stressad och irriterad höll på att packa husvagnen och ryter åt sambon " ta en roa tullepapper också!"

En annan gång läste jag frågorna när vi spelade TP och frågan som handlade om polarull (växten) var det ingen som kunde och ingen fattade något för att jag betonade u:et istället för a:et... rolleyes.gif

Sambon bidrar med Cranberries låt Zombie, där det upprepade gånger sjungs "in your head" men det fattade inte han och hans kompisar utan de gol glatt "i a ää". *skakar på huvudet och garvar* laugh.gif
Kathy
CITAT (Birgitta P @ 13-01-2007, 15:22)
...och min dotter sjöng "Teddybjörnen Fredriksson, Jansson hette han" laugh.gif laugh.gif wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
En i min familj lyssnade på Ulf Lundells "Öppna landskap" och såhär går textraden, en bit in i låten: ".....................Jag trivs bäst i fred och frihet, för både kropp och själ,
ingen kommer in i min närhet, som stänger in och stjäl."


Hon trodde att han sjöng: "........ingen kommer in i min närhet, som springer in och stjäl".
stina
Nu kommer det en riktig snuskis! sleep.gif

Jag jobbade som sekreterare på ett företag och min chef hette Gunnar.

Jag behövde haffa honom innan han gick hem, samtidigt som någon ropade på mej. Jag var jättestressad när personen ropade på mej och jag skrek så det dånade i hela kontoret: "Vänta, jag kommer, jag ska bara suga Gunnar" ohmy.gif (suga=haffa tag i alltså).

Gissa om jag fick äta upp det!!! tongue.gif
Kathy
Felhörning....eller att inte höra vare sig rätt eller fel.
När jag var runt 20 år och jobbade i Konsum så kom en kund fram till mig och frågade efter något.
Jag hörde inte vad hon sa utan bad henne att upprepa frågan....
Hon ställde frågan igen....och jag hörde inte! Pinsamt! Jag fick för mig att hon inte pratade svenska och började prata med henne på engelska.

Ni skulle sett hennes min....hon såg så häpen ut.....och så ställde hon sin fråga ytterligare en gång, denna gång på rikssvenska.

Det visade sig att hon var skånska.......pinsamt!! ohmy.gif wub.gif
Kathy
CITAT (stina @ 13-01-2007, 17:53)
Nu kommer det en riktig snuskis! sleep.gif

Jag jobbade som sekreterare på ett företag och min chef hette Gunnar.

Jag behövde haffa honom innan han gick hem, samtidigt som någon ropade på mej. Jag var jättestressad när personen ropade på mej och jag skrek så det dånade i hela kontoret: "Vänta, jag kommer, jag ska bara suga Gunnar" ohmy.gif (suga=haffa tag i alltså).

Gissa om jag fick äta upp det!!! tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
Skånska kan vara svårt rolleyes.gif
Jobbade på resebyrå när en äldre gentleman kom in och frågadet efter naturistresor.
Jag plockade fram en brochyr med naken-badar-resor och visade lite.

Det var ju bara det att på bred skånska kan "nåra turistresor" lätt uppfattas som "naturistresor" rolleyes.gif
Den stackars farbrorn var lätt generad när han skulle förtydliga sina önskemål laugh.gif
Castea
Åh, vad mycket skoj ni skriver! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

På 80-talet fick en bekant till mig en ny favoritgrupp. Det var en syntgrupp som hette Nitzer Ebb. Men i början trodde hon att de hette Nisse Rem. laugh.gif
Alba
CITAT (stina @ 13-01-2007, 17:53)
Nu kommer det en riktig snuskis!  -_-

Jag jobbade som sekreterare på ett företag och min chef hette Gunnar.

Jag behövde haffa honom innan han gick hem, samtidigt som någon ropade på mej. Jag var jättestressad när personen ropade på mej och jag skrek så det dånade i hela kontoret: "Vänta, jag kommer, jag ska bara suga Gunnar"  :o  (suga=haffa tag i alltså).

Gissa om jag fick äta upp det!!!  :P

Men Stina då ....
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
CITAT (Alba @ 13-01-2007, 19:57)
CITAT (stina @ 13-01-2007, 17:53)
Nu kommer det en riktig snuskis!  sleep.gif

Jag jobbade som sekreterare på ett företag och min chef hette Gunnar.

Jag behövde haffa honom innan han gick hem, samtidigt som någon ropade på mej. Jag var jättestressad när personen ropade på mej och jag skrek så det dånade i hela kontoret: "Vänta, jag kommer, jag ska bara suga Gunnar"  ohmy.gif  (suga=haffa tag i alltså).

Gissa om jag fick äta upp det!!!  tongue.gif

Men Stina då ....
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

ohmy.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif
anna_rispan
Gud vilka historier!! laugh.gif
zaaritha
"Hos Anna Davidsson"..............
Kathy
CITAT (zaaritha @ 13-01-2007, 19:39)
"Hos Anna Davidsson"..............

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon