Full version: Susanna Kallur
askar
Susanna Kallur fick Jerringpriset wub.gif

Jag var rädd att grabbarnas inbördesbeundrarklubb skulle vinna
också detta pris... men biggrin.gif

Grattis Susanna Kallur! wub.gif
Snöflinga
Absolut ... hon är väl värld det wub.gif Likasom AnnaKarin Olsson sitt pris ... Men vad svårt det måste vara att välja, för det mesta är ju alla nominerade lika duktiga huh.gif
Pirum
Kul att hon fick det smile.gif Fast jag tycker det är aningen fel att röstningen tillåts pågå under själva galan, vilket den gjorde om jag fattade saken rätt.

(Att sen Tre Kronor, Andersson/Dahlberg, Lind, etc, tog klart större segrar ska ju inte vara helt avgörande)
askar
CITAT (Snöflinga @ 15-01-2007, 22:35)
Absolut ... hon är väl värld det wub.gif Likasom AnnaKarin Olsson sitt pris ... Men vad svårt det måste vara att välja, för det mesta är ju alla nominerade lika duktiga huh.gif

Trodde faktiskt inte att AnnaKarin Olsson skulle få priset
fast jag önskade att det skulle bli så... Blev sååå glad. biggrin.gif

Visst är de väl alla duktiga.. men nog tycker jag att kvinnorna har fått
stå tillbaka alldeles för ofta. wink.gif
Pirum
Ja, fast de senaste 15 åren har kvinnorna dominerat Jerringpriset rätt rejält smile.gif Innan dess var det dock främst män, med några undantag.

1991: Pernilla Wiberg
1992: Pernilla Wiberg
1993: Torgny Mogren
1994: Fotbollslandslaget, herrar
1995: Annika Sörenstam
1996: Ludmila Engquist
1997: Magdalena Forsberg
1998: Magdalena Forsberg
1999: Ludmila Engquist
2000: Magdalena Forsberg
2001: Magdalena Forsberg
2002: Carolina Klüft
2003: Annika Sörenstam
2004: Stefan Holm
2005: Tony Rickardsson
2006: Susanna Kallur

Man kan konstarera att det inte räcker med OS-guld eller liknande för att vinna, det är viktigare att framstå som sympatisk.
askar
CITAT (Pirum @ 15-01-2007, 22:45)
Ja, fast de senaste 15 åren har kvinnorna dominerat Jerringpriset rätt rejält smile.gif

Du har säkert rätt i det... jag tänkte mest på utmärkelserna i helhet
fast jag kanske var lite luddig i mitt uttal..
tongue.gif rolleyes.gif smile.gif
malin72
wink.gif hm jag undrar om jag såg min farfar....där när dom visade tillbaka på svartvitt från första början med han pris,farfar var den första som fick priset

smile.gif stog i tidningarna förrut-från Andersson till Carolina Klüft wub.gif wub.gif wub.gif

var bara 10 år när farfar dog men jag har bilder på honom och Jerring och hade ett gamalt band där jag kunde höra Jerring intervjua honom......

skulle vara roligt att hitta saker i arkiven wub.gif
LadyG
Grattis säger jag bara, den tjejen är väl värd priset tycker jag. Imponerande fysik hon tränat till sig också, jag är full av beundran.
askar
CITAT (malin72 @ 15-01-2007, 23:25)
wink.gif hm jag undrar om jag såg min farfar....där när dom visade tillbaka på svartvitt från första början med han pris,farfar var den första som fick priset

smile.gif stog i tidningarna förrut-från Andersson till Carolina Klüft wub.gif wub.gif wub.gif

var bara 10 år när farfar dog men jag har bilder på honom och Jerring och hade ett gamalt band där jag kunde höra Jerring intervjua honom......

skulle vara roligt att hitta saker i arkiven wub.gif

Men så roligt att din farfar fick det första. wub.gif
Vad hette din farfar?
malin72
Harald Andersson

höll på med friidrott startade föreningar och kastade Discus wub.gif

det tråkiga är att farmor och farfars hus brann ner så ALLT är borta varenda pris allt sad.gif
malin72
vänta nu febern talar....hm han fick pris av jerring det vet jag men var det bragdmedaljen...äsch nu fastnar jag i att söka

men har jag tänkt helt fel om inte hans pris fanns före Ingmat stenmark så måste det vara annat pris han var först med i Sverige som utdelades av Jerring wink.gif unsure.gif unsure.gif

hittade det jag sökte han var den första att vinna sveriges guld
länk till från Andersson till k wub.gif wub.gif

farfar

kanske inget kul för er att läsa sad.gif men jag ville rätta till det som var sad.gif unsure.gif
malin72
uppdaterat mitt lilla misstag sorry wub.gif wub.gif sad.gif
Rossi
Det är ju svenska folket som röstade fram henne och det var nog lika många kärringar som gubbar som röstade! laugh.gif
Farbror Blå
hon är från mina hemtrakter!
*stolt*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon