Faran
Hej alla! Är det någon som har något bra tips om hur man kan få bort lukten från locken till glasburkar som det varit t ex, currypasta, saltgurka o dyl i?
Det är ju någon sorts gummering eller plastskikt i locken som fortsätter lukta efter disk.
Hoppas att någon har någon bra idé, jag vill ju kunna fortsätta använda burkarna till annat. Inte så kul med t ex oregano som doftar av röd currypasta tongue.gif
Kathy
Diskmaskin borde ta bort lukten.
Margith
Har det varit nåt med ättika i burken får inte jag bort lukten från locket, inte ens i diskmaskinen.
De burkarna hamnar i återvinningen.
Fenja
Testa att lägga locken i 1 del hett vatten och 1 del stark ättikssprit. Låt ligga ½ timme och diska sedan som vanligt Är lukten kvar efter det så är det nog återvinningen som gäller.
Mvh
Fenja
netaave
Lägg dom ute ett tag, så brukar det försvinna.
pejori
en del klorin och två delar vatten över natten tar lukten smile.gif
Faran
Okej, då gör jag så att jag börjar med att diska i maskin sen provar jag ättikan och sen klorinet. Funkar inte det avslutar jag med att lägga dom ute och om inte ens den behandlingen hjälper får det bli återvinningen. Sen vore det väl f*n om dom inte slutat lukta tongue.gif

Tack alla snälla för tipsen!
pejori
CITAT (Faran @ 21-01-2007, 15:11)
Okej, då gör jag så att jag börjar med att diska i maskin sen provar jag ättikan och sen klorinet. Funkar inte det avslutar jag med att lägga dom ute och om inte ens den behandlingen hjälper får det bli återvinningen. Sen vore det väl f*n om dom inte slutat lukta tongue.gif

Tack alla snälla för tipsen!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif då har dom nog rostat istället laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon