Full version: Kew Gardens
niklaswik
Ska till London 23-27 feb.... Funderar på om det är värt pengarna att gå på Kew Gardens då.

Det råkar iofs vara en "tropik-utställning" hela februari men ändå... ca 150kr inträde..

Nån som varit där på vintern nån gång? Eller ja, slutet av februari är väl på gränsen till vår där.
Ophelia
Nice..har aldrig varit där. Tror säkert du får det bra smile.gif
ABBA
Beror ju lite på vad du själv är intresserad av, själv missar jag aldrig Kew, ett av mina favoritställen. Det finns ju flera växthus med olika zoner och ja, det finns säkert en del vårblommor som kommit igång.. våren är ju tidigare där än här... Du kommer säkert att få jättetrevligt!!! smile.gif
niklaswik
Okej, då satsar jag på att klämma in det. Är väldigt "in to" tropiska saker så det vore nog nåt för mig. smile.gif

Hon som jag åker med är inte det minsta intresserad av växter och hon vill inte gå runt själv i London så vi får se hur det går.. biggrin.gif
Åbo
Jag var där i november och parken var faktiskt riktigt njutbar fastän det var senhöst (=inte mycket löv på träden och inget som blommade utomhus). Min man som inte har samma växtintresse som jag tyckte ändå mycket om besöket. Dels för att parken är så jättestor, den känns inte som en liten botanisk trädgård utan man kan ströva omkring ganska långa sträckor utan att se var det tar slut.

Dels gillade han de stora viktorianska växthusen, mest utsidan (och de är pampiga) medan jag även gillade insidan med alla växter.

I februari finns det säkert mycket mer att titta på i februari än i november så jag tycker att du skall åka dit.

Däremot kan det löna sig att köpa ett sex-zonerskort till tunnelbana och buss istället för det billigare 2-zoners kortet, även om det bara blir en enda resa (Kew) utanför zon två. Köp kortet i förväg (innan du åker) så får du bästa rabatten. Går bra att göra på nätet, eller på brittisk turistnbyrå om du råkar ha nån sån i närheten.


Köp travelcard på nätet
ABBA
Håller med Åbo om det där med Travelcard.

Kew ligger ju en bit från centrala London, det är ju inget man passerar på väg till Harrods precis.. Det tar ett tag att åka dit, man får gå en bit etc men som sagt var väl värt besväret, speciellt om man gillar tropiska växter. Palmhusen är imponerande! Man kan gå på "spänger" (hur böjer man spångar?!) uppe bland palmkronorna bl a
niklaswik
Okej, kanske åker dit första dagen då, för då har vi redan 1-6 travelcards som vi har fått hem redan nu för att ta oss från Heathrow.

Kommer fram ca 10 så det borde vi hinna, om vi orkar.


EDIT: Haha, förresten så ÄR "spångar" böjt ju! biggrin.gif Det heter ju "en spång, flera spångar"... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon