anneli85
Ibland blir jag så ledsen, tycker för det mesta att man är en glad filur.....men det är inte alltid det är glatt tillbaks. Som idag så skulle jag öppna i butiken kl. 09.00 är själv här för de andra är på Ålandskryssning. Ska åka hemifrån och då spyr ett av mina barn, så jag ringer efter sambon som får komma hem och iochmed det så blir jag försenad till butiken. Anländer och dagen börjar med att jättegriniga kunder ringer och har stått och väntat och jag förklarar situationen och ber så mycket om ursäkt osv. Svaret blir ja nu har ni iallafall förlorat en kund + mer gnäll därtill. Varför kan inte alla människor bara vara glada och inse att olyckhändelser och misstag händer, jag har själv råkat ut för ungefär samma situation och jag har iallafall så mycket vett och etikett att förlåta. Ibland måste man ju inse att vi är inte mer än människor tyvärr inga förprogrammerade robotar smile.gif
Leia
Jag brukar försöka tänka att de personer som är sådär otroligt griniga och klagar på allt och inte har någon som helst förståelse för andra, de har det nog inte så roligt själva. (hum för att vara ärlig så brukar vi säga såhär om sådana kunder i min affär: Den där har nog inte "fått nåt`" på länge.... Hum, jaaa, sånna är vi! laugh.gif rolleyes.gif )
Alba
Visst blir man irriterad på denna brist på empati och respekt för andras problem.
Jag tror att det många gånger är människor som mår dåligt själva som reagerar som din kund. De tar ut ilskan/irritationen på första bästa mål.

De lyckas också många gånger - man blir själv så mad.gif
anneli85
CITAT (Leia @ 26-01-2007, 12:39)
Jag brukar försöka tänka att de personer som är sådär otroligt griniga och klagar på allt och inte har någon som helst förståelse för andra, de har det nog inte så roligt själva. (hum för att vara ärlig så brukar vi säga såhär om sådana kunder i min affär: Den där har nog inte "fått nåt`" på länge.... Hum, jaaa, sånna är vi! laugh.gif rolleyes.gif )

laugh.gif den var bra, som sagt människor som beter sig hur som helst kan absolut inte vara lyckliga
Anma
Jag brukar låta sådant rinna av som vatten på en gås. En kompis till mig har börjat kalla mig för gåsen... laugh.gif laugh.gif Känner jag att jag inte har förtjänat utskällningen så vägrar jag att ta åt mig och förstöra min dag.
Ofta är det något som hänt personen som är sur/blir arg och denna projekterar sin ilska på fel person.
Gossen Ruda
Jag tror att människan av idag är väldigt stressad och har ofta tider att passa hela tiden. Rubbas planerna och cirklarna bubblar frustrationen upp även om det egentligen inte finns någon anledning.
Sailor Pluto
Många kloka ord, kan bara instämma! Idag verkar det också som att man är onormal om man är glad och "ostressad". Det är lite alarmerande...
faith
Det anses fint att ha en fulltecknad almanacka och att alltid vara upptagen.. blink.gif Det lär ta en ände med förskräckelse. sad.gif
Gillan
Javisst blir man ledsen över att vi har så svårt att visa " vanlig enkel empati" med vår omgivning. Man kan ju tycka att en förklaring ska räcka för att få motparten att förstå unsure.gif Förstår din frustration wub.gif
netaave
Det var inte dig dom skällde på, det var affärsbiträdet, alltså din yrkesroll. Därför ska du inte ta åt dig ett dugg! Det finns andra kunder.
Björken
Efter att ha varit och lyssnat på en föreläsning av Kay Pollak så tar jag inte åt mig längre när någon svarar mig snäsigt eller liknande.
Han fick nog oss alla att inse att det inte är vårt fel att någon annan mår dåligt just den dagen.
Går man och grubblar över varför nn gjorde si eller så, svarade ditt eller datt, så är man snart själv den där som gör samma misstag.
Nej, ge ett leende istället till den som inte orkar le.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon